Çevre Yönetim Oryantasyon Programı, Üniversiteye yeni başlayan öğrencilere yönelik olarak Üniversitedeki çevre yönetimi, atık yönetimi, çevresel sorumluluklar, çevresel etkinlikler konusunda bir bilgilendirme, bilinçlendirme ve farkındalık programıdır. Oluşturulan Çevre Yönetim Oryantasyon Programı Adıyaman Üniversitesinde uygulanmış ve çıktıları değerlendirilmiştir. Buna göre programa katılan öğrencilerin bilgi ve bilinç düzeyleri program öncesi ve sonrası şeklinde ölçülmüş ve programın etkinliği uygulanan anket sonuçları vasıtasıyla değerlendirilmiştir. Uygulanan anket sonuçları belli özelliklere bağlı olarak istatistiksel olarak incelenmiş, sonuçlar SPSS programında yüzde, frekans ve aritmetik ortalama bakımından değerlendirilmiştir. Uygulama sonucunda öğrencilerin çevre ile ilgili basit gündelik bilgileri bildiği fakat birçok konuya hâkim olmadıkları görülmüş, kısa bir oryantasyon programının bile bilgi ve bilinç düzeylerinde ciddi farklar oluşturduğu değerlendirilmiştir. Sonuçta Üniversitelerde yeni başlayanlardan başlamak üzere tüm öğrencilere yönelik olarak çevre yönetim oryantasyon programının belirli aralıklarla farklılaşan içerik ile verilmesinin bireylerin çevresel bilgi ve bilinç düzeylerine ciddi katkılarda bulunacağı sonucuna varılmıştır.
Çevre eğitimi Çevre okuryazarlığı Çevre yönetimi Atık yönetimi
Bu makale, yazar Büşra Kuş’un yazar Kamil B. Varınca danışmanlığında hazırlamış olduğu bitirme tezinden türetilmiştir. Yazarlar, çalışmanın uygulama alanı olarak Adıyaman Üniversitesinde yürütülmesine izin verip destek olan Adıyaman Üniversitesi Rektörlüğüne teşekkür ederler.
The Environmental Management Ortation Program is an information, awareness-raising and awareness program on environmental management, waste management, environmental responsibilities and environmental activities at the University for new students. The Environmental Management Orientation Program was implemented in Adıyaman University and its outputs were evaluated. Accordingly, the knowledge and awareness levels of the students participating in the program were measured before and after the program, and the effectiveness of the program was evaluated through the results of the questionnaire. The results of the survey were analyzed statistically depending on certain characteristics, and the results were evaluated in terms of percentage, frequency and arithmetic average in the SPSS program. As a result of the application, it was seen that the students knew simple daily information about the environment, but did not have a good command of many subjects, and it was evaluated that even a short orientation program made serious differences in their knowledge and consciousness levels. As a result, it has been concluded that providing environmental management orientation programs for all students, starting from newcomers, at certain intervals with varying content will significantly contribute to the environmental knowledge and awareness levels of individuals.
Environmental education Environmental literacy Environmental management Waste management
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Gönderilme Tarihi | 30 Mart 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 8 Sayı: 14 |