Kablosuz güç aktarım sistemleri yaklaşık olarak 20 yıldır kullanılmakta olup 2002 yılından itibaren bu teknoloji elektrikli araçlarda da kullanılmaya başlanmıştır. Lazer, mikrodalga, manyetik indüksiyon ve manyetik rezonans Kablosuz Güç Aktarım sistemleri için kullanılan temel yöntemlerdir. Elektrikli araçların, enerji darboğazı ve çevre kirliliği sorunlarına bir çözüm olarak görülmesi ile birlikte bu araçların bataryalarının temassız sistemlerle şarj edilmesi düşüncesi yaygınlaşmaya başlamıştır. İlk olarak Nikola Tesla tarafından ortaya atılan temassız güç aktarımı düşüncesi, enerjinin, ortak bir çekirdek üzerinde bulunmayan iki sargı arasında, oldukça büyük bir hava aralığı üzerinden aktarılması ilkesine dayanmaktadır[1].Bu çalışmasında kablosuz güç aktarım sistemlerinin üzerine yapılan çalışmalar araştırıp incelenecek. Daha sonra bilgisayar programı ile modelleme ve simülasyon yöntemleri kullanılacak ve elde edinilen araştırma bulgularına göre karşılaştırma yapılacak ve sonuçlar ortaya konacaktır. Devre simülasyonu yapılarak elektrikli araçların şarjı sırasında kullanılan kablosuz güç aktarımı yöntemlerinin hangisinin daha kullanışlı ve verimli olduğunu belirlemek çalışmanın beklenen sonucudur
Endüktif Güç Aktarım Sistemleri Elektrikli Araç Kablosuz Güç Transfer Sistemleri Modelleme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Gönderilme Tarihi | 3 Mayıs 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 8 Sayı: 14 |