Bu çalışmada ömrünü tamamlamış, karayolu kaplamalarının kazınması sonucu ortaya çıkan kazınmış asfalt malzemelerin (KAM) hiçbir işlemden geçirilmeksizin sadece elenmek suretiyle beton karışımında ince agrega yerine kullanılabilirliği araştırılmıştır. Bu amaç doğrultusunda, ince agrega yerine toplam beton hacminin % 5, 10, 15 ve 20 oranlarında ince KAM ikame edilerek 100 mm’lik küp numuneler üretilmiştir. Kür sonunda sudan çıkarılan numuneler 24 saat süreyle farklı ortam ısılarında, bir set 25°C, bir set 50°C ve bir set de 75°C ısıda bekletilmiştir. Basınç testleri sonucunda gerek ince KAM ikamesinin artması gerekse ortam ısının artması ile basınç dayanımında azalmalar gözlenmiştir. Elde edilen veriler ince KAM katkılı betonların üretilebileceğini ve kullanılacağını göstermiştir. İnce KAM’ın betonda kullanılması ile karayollarının yenilenmesi veya tamiri sonuncunda ortaya çıkan atıkların maliyetsiz olarak geri dönüştürülmesi sağlanmış olunacaktır. Böylece hem ülke ekonomisine katkıda bulunulacak hemde doğal agrega kaynaklarının hızlı tükenmesi engellenecek ve doğal ortamın korunmasına katkı sağlanacaktır.
Geri dönüşüm Kazınmış asfalt malzeme Basınç dayanımı Sıcaklık etkisi
In this study, the usability of scraped asphalt materials (SAM), which is the result of the scraping of the road pavements, was investigated in concrete mix instead of fine aggregate by sieving without any treatment. For this purpose, 100 mm cubic samples were produced by substituting fine SAM at 5, 10, 15 and 20% of the total concrete volume instead of fine aggregate. Samples removed from water at the end of curing were kept at different ambient temperatures for 24 hours, one set at 25 ° C, one set at 50 ° C and one set at 75 ° C. As a result of the pressure tests, decreases in compressive strength were observed with both the increase of the fine SAM substitution and the increase in the ambient temperature. The data obtained showed that fine SAM substituted concretes can be produced and used. With the use of thin KAM in concrete, it will be ensured that the waste generated as a result of the renewal or repair of highways can be recycled without cost. Thus, along with the contribution to the national economy, the rapid depletion of natural aggregate resources will be prevented and also contributed to the protection of the natural environment.
Recycling Schraped asphalt material Compressive strength Temperature effect
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 24 Nisan 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 8 Sayı: 15 |