Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ANALYSIS OF THE POSTGRADUATE THESES ON POLITICAL MARKETING IN TURKEY USING A BIBLIOMETRIC APPROACH

Yıl 2021, , 698 - 721, 30.12.2021
https://doi.org/10.14520/adyusbd.1000955

Öz

The concept of political marketing, emerged with the use of marketing techniques in the field of politics, has attracted more attention of both academicians and politicians. Although there are many scientific studies in this particular field in Turkey, there is no current literature review regarding the studies yet. Therefore, the current study aims to bibliometrically evaluate the quantitative research methods of master's and doctoral theses published in the field of "Political Marketing" and "Political Marketing" in the database of the Council of Higher Education (YÖK) National Thesis Center between 1998 and 2020 and to present a general picture of academic studies in the field of political marketing. In this context, a total of 74 master's and doctoral theses, were analyzed. In order not to cause problems during the analysis process, 6 theses that did not have a publication permission on the database were excluded from the scope of the research and 68 theses with a publication permission were evaluated.

Kaynakça

  • Al, U., Soydal, İ. ve Yalçın, H. (2010). Bibliyometrik Özellikleri Açısından bilig’in Değerlendirilmesi. Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 55, 1–20.
  • Almeida-Filho, N., Kawachi, I., Pellegrini Filho, A. ve Dachs, J. N. W. (2003). Research on Health Inequalities in Latin America and the Caribbean: Bibliometric Analysis (1971-2000) and Descriptive Content Analysis (1971-1995). American Journal of Public Health, 93(12), 2037–2043. doi:10.2105/AJPH.93.12.2037
  • Clemente, M. N. (2002). The Marketing Glossary: Key Terms, Concepts and Applications. New Jersey: Clemente Communications Group.
  • Daver, B. (1969). Siyaset Bilimine Giriş. Ankara: Doğan Yayınları.
  • Durmuş, M. E. ve Kaya, S. (2018). Türkiye’de Vakıflar Üzerine Yapılmış Lisansüstü Tezlerin Bibliyometrik Analizi (1984-2016). Vakıflar Dergisi, 49, 129–144.
  • Heywood, A. (2013). Politics (4. bs.). New York: Palgrave Macmillan. doi:10.1057/9781137328533
  • İnal, M. E. ve Karabacak, E. G. (1995). Siyasal Pazarlamanın Gelişmesi ve İlkeleri. İİBF Dergisi, 12, 153–160.
  • Kan, M. O. (2017). Türkiye’de Akademik Yazma Alanında Yapılan Lisansüstü Tezler. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 6(2), 1037–1048.
  • Kasemodel, M. G. C., Makishi, F., Souza, R. C. ve Silva, V. L. (2016). Following the trail of crumbs: A bibliometric study on consumer behavior in the Food Science and Technology field. International Journal of Food Studies, 5, 73–83. doi:10.7455/ijfs/5.1.2016.a7
  • Kotler, P. ve Levy, S. J. (1969). Broadening the concept of marketing. Journal of marketing, 33(1), 10–15.
  • Kotler, Philip. (1975). Overview of Political Candidate Marketing. Advances in Consumer Research, 2, 761–770.
  • Lees-Marshment, J., Strömbäck, J. ve Rudd, C. (2010). Global Political Marketing. London: Routledge.
  • Mendeş Pekdemir, I., Erdoğan, U., Şen, Y. ve Yeke, S. (2015). “Yönetim Ve Organizasyon” Alanında Bir Bilim Dalında 2004-2015 Yılları Arasında Yönetilmiş Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi. İşletme İktisadı Enstitüsü Yönetim Dergisi, 79, 20–56.
  • Okubo, Y. (1997). Bibliometric Indicators and Analysis of Research Systems: Methods and Examples ( No: 01). Paris. doi:10.1787/208277770603
  • Osareh, F. (1996). Bibliometrics, Citation Analysis and Co-Citation Analysis: A Review of Literature I, 46, 149–158.
  • Öztekin, A. (2014). Siyaset Bilimine Giriş (9. bs.). Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Polat, C. (2015). Siyasal Pazarlama ve İletişim. İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Pritchard, A. (1969). Statistical bibliography or bibliometrics? Journal of Documentation, 24(4), 348–349.
  • Scammell, M. (1999). Political marketing: Lessons for political science. Political Studies, 47(4), 718–739. doi:10.1111/1467-9248.00228
  • Shama, A. (1976). The Marketing of Political Candidates. Journal of the Academy of Marketing Science, 4(4), 764–777.
  • Tan, A. ve Armutçu, B. (2020). Türkiye’de Dijital Politik Pazarlama. Uluslararası ĠĢletme ve Ekonomi ÇalıĢmaları Dergisi, 2(1), 1–14.
  • Tek, Ö. B. (1999). Pazarlama İlkeleri Global Yönetimsel Yaklaşım Türkiye Uygulamaları (8. bs.). İstanbul: Beta Basım Yayım.
  • Thanuskodi, S. (2010). Journal of Social Sciences: A Bibliometric Study. Journal of Social Sciences, 24(2), 77–80. doi:10.1080/09718923.2010.11892847
  • Üsdiken, B. ve Pasadeos, Y. (1992). Türkiye’de Yayınlanan Yönetimle İlgili Makalelerdeki Atıflar Üzerine Bir İnceleme. Amme Idaresi Dergisi, 25(2), 107–134.
  • Zeren, D. ve Kaya, N. (2020). Dijital Pazarlama: Ulusal Yazının Bibliyometrik Analizi. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Cilt, 17(1), 35–52.

TÜRKİYE’DE SİYASAL PAZARLAMA ALANINDA YAYINLANAN TEZLERİN BİBLİYOMETRİK ANALİZİ

Yıl 2021, , 698 - 721, 30.12.2021
https://doi.org/10.14520/adyusbd.1000955

Öz

Pazarlama tekniklerinin siyaset alanında kullanılması ile ortaya çıkan siyasal pazarlama kavramı, son yıllarda hem akademisyenlerin hem de siyasal aktörlerin daha fazla dikkatini çekmektedir. Bu alanda Türkiye’de çok sayıda bilimsel çalışma yapılmış olmasına rağmen, henüz yapılan çalışmalarla ile ilgili güncel bir literatür taraması bulunmamaktadır. Bu çalışmada, 1998-2020 yılları arasında Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK) Ulusal Tez Merkezi veri tabanında “Siyasal Pazarlama” ve “Politik Pazarlama” alanında yayınlanmış olan yüksek lisans ve doktora tezlerinin nicel araştırma yöntemlerinden bibliyometrik yaklaşım çerçevesinde değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda, “Siyasal Pazarlama” başlığı altında 44 ve “Politik Pazarlama” başlığı altında 30 olmak üzere toplam 74 adet yüksek lisans ve doktora tezine ulaşılmıştır. Veri tabanı üzerinde yayın izni bulunmayan tezlerin analiz aşamasında yaşanabilecek sorunlara neden olmamaları için yayın izni olmayan toplam 6 adet tez araştırma kapsamından çıkartılmış ve izinli 68 adet tez değerlendirmeye alınmıştır. Çalışmanın amacı, siyasal pazarlama alanında yapılan akademik çalışmaların genel bir resmini sunmaktır.

Kaynakça

  • Al, U., Soydal, İ. ve Yalçın, H. (2010). Bibliyometrik Özellikleri Açısından bilig’in Değerlendirilmesi. Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 55, 1–20.
  • Almeida-Filho, N., Kawachi, I., Pellegrini Filho, A. ve Dachs, J. N. W. (2003). Research on Health Inequalities in Latin America and the Caribbean: Bibliometric Analysis (1971-2000) and Descriptive Content Analysis (1971-1995). American Journal of Public Health, 93(12), 2037–2043. doi:10.2105/AJPH.93.12.2037
  • Clemente, M. N. (2002). The Marketing Glossary: Key Terms, Concepts and Applications. New Jersey: Clemente Communications Group.
  • Daver, B. (1969). Siyaset Bilimine Giriş. Ankara: Doğan Yayınları.
  • Durmuş, M. E. ve Kaya, S. (2018). Türkiye’de Vakıflar Üzerine Yapılmış Lisansüstü Tezlerin Bibliyometrik Analizi (1984-2016). Vakıflar Dergisi, 49, 129–144.
  • Heywood, A. (2013). Politics (4. bs.). New York: Palgrave Macmillan. doi:10.1057/9781137328533
  • İnal, M. E. ve Karabacak, E. G. (1995). Siyasal Pazarlamanın Gelişmesi ve İlkeleri. İİBF Dergisi, 12, 153–160.
  • Kan, M. O. (2017). Türkiye’de Akademik Yazma Alanında Yapılan Lisansüstü Tezler. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 6(2), 1037–1048.
  • Kasemodel, M. G. C., Makishi, F., Souza, R. C. ve Silva, V. L. (2016). Following the trail of crumbs: A bibliometric study on consumer behavior in the Food Science and Technology field. International Journal of Food Studies, 5, 73–83. doi:10.7455/ijfs/5.1.2016.a7
  • Kotler, P. ve Levy, S. J. (1969). Broadening the concept of marketing. Journal of marketing, 33(1), 10–15.
  • Kotler, Philip. (1975). Overview of Political Candidate Marketing. Advances in Consumer Research, 2, 761–770.
  • Lees-Marshment, J., Strömbäck, J. ve Rudd, C. (2010). Global Political Marketing. London: Routledge.
  • Mendeş Pekdemir, I., Erdoğan, U., Şen, Y. ve Yeke, S. (2015). “Yönetim Ve Organizasyon” Alanında Bir Bilim Dalında 2004-2015 Yılları Arasında Yönetilmiş Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi. İşletme İktisadı Enstitüsü Yönetim Dergisi, 79, 20–56.
  • Okubo, Y. (1997). Bibliometric Indicators and Analysis of Research Systems: Methods and Examples ( No: 01). Paris. doi:10.1787/208277770603
  • Osareh, F. (1996). Bibliometrics, Citation Analysis and Co-Citation Analysis: A Review of Literature I, 46, 149–158.
  • Öztekin, A. (2014). Siyaset Bilimine Giriş (9. bs.). Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Polat, C. (2015). Siyasal Pazarlama ve İletişim. İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Pritchard, A. (1969). Statistical bibliography or bibliometrics? Journal of Documentation, 24(4), 348–349.
  • Scammell, M. (1999). Political marketing: Lessons for political science. Political Studies, 47(4), 718–739. doi:10.1111/1467-9248.00228
  • Shama, A. (1976). The Marketing of Political Candidates. Journal of the Academy of Marketing Science, 4(4), 764–777.
  • Tan, A. ve Armutçu, B. (2020). Türkiye’de Dijital Politik Pazarlama. Uluslararası ĠĢletme ve Ekonomi ÇalıĢmaları Dergisi, 2(1), 1–14.
  • Tek, Ö. B. (1999). Pazarlama İlkeleri Global Yönetimsel Yaklaşım Türkiye Uygulamaları (8. bs.). İstanbul: Beta Basım Yayım.
  • Thanuskodi, S. (2010). Journal of Social Sciences: A Bibliometric Study. Journal of Social Sciences, 24(2), 77–80. doi:10.1080/09718923.2010.11892847
  • Üsdiken, B. ve Pasadeos, Y. (1992). Türkiye’de Yayınlanan Yönetimle İlgili Makalelerdeki Atıflar Üzerine Bir İnceleme. Amme Idaresi Dergisi, 25(2), 107–134.
  • Zeren, D. ve Kaya, N. (2020). Dijital Pazarlama: Ulusal Yazının Bibliyometrik Analizi. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Cilt, 17(1), 35–52.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ramazan Aslan 0000-0002-1427-8543

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

APA Aslan, R. (2021). TÜRKİYE’DE SİYASAL PAZARLAMA ALANINDA YAYINLANAN TEZLERİN BİBLİYOMETRİK ANALİZİ. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(39), 698-721. https://doi.org/10.14520/adyusbd.1000955