Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EXAMINATION OF UNIVERSITY STUDENTS’ COMPOSITIONS ON DISTANCE EDUCATION: EXAMPLE OF YILDIZ TECHNICAL UNIVERSITY

Yıl 2021, , 126 - 157, 30.12.2021
https://doi.org/10.14520/adyusbd.1008747

Öz

This research was carried out in order to determine the perceptions of university students about the distance education applications that they had compulsory participation during the epidemic period. The study group of the research consists of 34 university students studying in different faculties in the 2020-2021 academic year. In the research, it was designed as a phenomenological research, one of the qualitative research designs. The obtained data were subjected to content analysis. According to the results obtained from the research, students find distance education applications advantageous in terms of accessibility and think that interactive lessons are more efficient. Students experienced various problems in the categories of technique, discipline, health and social deprivation during the implementation process. It has been determined that students' views on distance education are affected by their attitudes and some characteristic features. The majority of the students believe that distance education applications will become widespread and offer the mixed model as a suggestion.

Kaynakça

  • Ağır, F. (2007). Özel okullarda ve devlet okullarında çalışan ilköğretim öğretmenlerinin uzaktan eğitime karşı tutumlarının belirlenmesi [Yüksek Lisans Tezi]. Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Akdemir, O. (2011). Teaching math online: Current practices in Turkey. Journal of Educational Technology Systems, 39 (1), 47- 64.
  • Altun Yalçın, S., Özturan Sağırlı, M. ve Akar, M., S. (2021). University students’ attitudes towards distance education and perceptions of good lecturers in distance Covid-19 period. International Journal of Education Technology and Scientific Researches, 6 (14), 520-568.
  • Anderson, T. (2011). Toward a theory of online learning. Athabasca University.
  • Atılgan, B. (2020). Tıp fakültesi öğrencilerinin gözünden acil uzaktan öğretim sürecinin değerlendirilmesi. Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi, 29 (6), 396-406.
  • Bakioğlu, B. ve Çevik, M. (2020). COVID-19 pandemisi sürecinde fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15 (4), 109-129.
  • Balaman, F. ve Hanbay Tiryaki, S . (2021). Coronavirüs (covid-19) nedeniyle mecburi yürütülen uzaktan eğitim hakkında öğretmen görüşleri. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 10 (1), 52-84.
  • Bozkurt, A. (2017). Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3 (2), 85-124.
  • Demir, Ö. (2021, Haziran). Uzaktan öğretim çok yakına geldi: Bir e-pedagojiye ihtiyaç var mı? http://www.sosyalbilimlervakfi.org
  • Doolan, K., Barada, V., Burić, I., Krolo, K., Tonković, Ž., Schmidt, N. S., … Darmanin, M. (2020). Student life during the COVID19 pandemic lockdown: Europe-Wide Insights. Brussels: European Students’ Union.
  • Gömleksiz, M. N. ve Pullu, E. K. (2020). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15 (6), 477-502.
  • İşman, A. (2003). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Değişim Yayınları.
  • İşman, A. (2011).Uzaktan eğitim. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Kaya, Z. (2002). Uzaktan eğitim. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Kocatürk Kapucu, N. ve Uşun, S. (2020). Üniversitelerde ortak zorunlu derslerin öğretiminde uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6 (1), 8- 27.
  • Odabaş, H. (2004, 21-24 Ekim). İnternet tabanlı uzaktan öğrenim modelinin bilgi hizmetlerine yönelik yükseköğretim programlarında kullanımı [Tam metin bildiri]. Kütüphaneciliğin Destanı Uluslararası Sempozyumu, Ankara.
  • Özbay, Ö. (2015). Dünyada ve Türkiye’de uzaktan eğitimin güncel durumu. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 5, 377-394.
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme Yöntemleri (M. Bütün ve S. B. Demir, çev.). Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Shachar, M. ve Neumann, Y. (2003). Differences between traditional and distance education academic performances: A meta-analytic approach. International Review of Research in Open and Distance Learning, 4 (2), 1-20.
  • Uşun, S. (2006). Uzaktan eğitim. Nobel Yayıncılık.
  • Uzunboylu, H. ve Tuncay, N. (2012). Uzaktan eğitimde sanal değişimler. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Ünal, N., Şanlıer, N. ve Şengil, A. Z. (2021). Pandemi döneminde üniversite öğrencilerinin çevrimiçi öğrenmeye hazırbulunuşluklarının ve uzaktan eğitime ilişkin deneyimlerinin değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Dergisi, 9(1), 89-104.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN UZAKTAN EĞİTİME DAİR KOMPOZİSYONLARININ İNCELENMESİ: YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ

Yıl 2021, , 126 - 157, 30.12.2021
https://doi.org/10.14520/adyusbd.1008747

Öz

Bu araştırma üniversite öğrencilerinin salgın döneminde mecburi katılım sağladıkları uzaktan eğitim uygulamaları ile ilgili algılarını tespit etmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, farklı fakültelerde öğrenim gören 34 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma nitel araştırma desenlerinden olgubilim araştırması olarak tasarlanmıştır. Verilerin toplanması amacıyla öğrencilerden uzaktan eğitim ile ilgili görüşlerini yansıtan kompozisyonlar yazmaları istenmiş ve veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Elde edilen bulgulara göre, öğrenci görüşlerinde 43 farklı koda ulaşılmış ve bu kodlar 19 kategori ve 4 tema altında toplanmıştır. Ulaşılan sonuçlara göre, öğrenciler uzaktan eğitim uygulamalarını erişilebilirlik bağlamında avantajlı bulmakta ve interaktif katılımlı derslerin daha verimli olduğunu düşünmektedirler. Öğrenciler uzaktan eğitimin mesleki/uygulamalı dersler ve ölçme-değerlendirme çalışmaları açısından çeşitli dezavantajlara sahip olduğunu ifade etmektedirler. Öğrenciler uygulama sürecinde teknik, disiplin, sağlık ve sosyal yoksunluk kategorilerinde çeşitli sorunlar yaşamışlardır. Öğrencilerin uzaktan eğitime ilişkin görüşlerinin tutumlarından ve bazı karakteristik özelliklerinden etkilendiği tespit edilmiştir. Öğrencilerin çoğunluğu uzaktan eğitim uygulamalarının yaygınlaşacağına inanmakta ve uygulamalarda karma modeli öneri olarak sunmaktadırlar.

Kaynakça

  • Ağır, F. (2007). Özel okullarda ve devlet okullarında çalışan ilköğretim öğretmenlerinin uzaktan eğitime karşı tutumlarının belirlenmesi [Yüksek Lisans Tezi]. Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Akdemir, O. (2011). Teaching math online: Current practices in Turkey. Journal of Educational Technology Systems, 39 (1), 47- 64.
  • Altun Yalçın, S., Özturan Sağırlı, M. ve Akar, M., S. (2021). University students’ attitudes towards distance education and perceptions of good lecturers in distance Covid-19 period. International Journal of Education Technology and Scientific Researches, 6 (14), 520-568.
  • Anderson, T. (2011). Toward a theory of online learning. Athabasca University.
  • Atılgan, B. (2020). Tıp fakültesi öğrencilerinin gözünden acil uzaktan öğretim sürecinin değerlendirilmesi. Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi, 29 (6), 396-406.
  • Bakioğlu, B. ve Çevik, M. (2020). COVID-19 pandemisi sürecinde fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15 (4), 109-129.
  • Balaman, F. ve Hanbay Tiryaki, S . (2021). Coronavirüs (covid-19) nedeniyle mecburi yürütülen uzaktan eğitim hakkında öğretmen görüşleri. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 10 (1), 52-84.
  • Bozkurt, A. (2017). Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3 (2), 85-124.
  • Demir, Ö. (2021, Haziran). Uzaktan öğretim çok yakına geldi: Bir e-pedagojiye ihtiyaç var mı? http://www.sosyalbilimlervakfi.org
  • Doolan, K., Barada, V., Burić, I., Krolo, K., Tonković, Ž., Schmidt, N. S., … Darmanin, M. (2020). Student life during the COVID19 pandemic lockdown: Europe-Wide Insights. Brussels: European Students’ Union.
  • Gömleksiz, M. N. ve Pullu, E. K. (2020). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15 (6), 477-502.
  • İşman, A. (2003). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Değişim Yayınları.
  • İşman, A. (2011).Uzaktan eğitim. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Kaya, Z. (2002). Uzaktan eğitim. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Kocatürk Kapucu, N. ve Uşun, S. (2020). Üniversitelerde ortak zorunlu derslerin öğretiminde uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6 (1), 8- 27.
  • Odabaş, H. (2004, 21-24 Ekim). İnternet tabanlı uzaktan öğrenim modelinin bilgi hizmetlerine yönelik yükseköğretim programlarında kullanımı [Tam metin bildiri]. Kütüphaneciliğin Destanı Uluslararası Sempozyumu, Ankara.
  • Özbay, Ö. (2015). Dünyada ve Türkiye’de uzaktan eğitimin güncel durumu. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 5, 377-394.
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme Yöntemleri (M. Bütün ve S. B. Demir, çev.). Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Shachar, M. ve Neumann, Y. (2003). Differences between traditional and distance education academic performances: A meta-analytic approach. International Review of Research in Open and Distance Learning, 4 (2), 1-20.
  • Uşun, S. (2006). Uzaktan eğitim. Nobel Yayıncılık.
  • Uzunboylu, H. ve Tuncay, N. (2012). Uzaktan eğitimde sanal değişimler. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Ünal, N., Şanlıer, N. ve Şengil, A. Z. (2021). Pandemi döneminde üniversite öğrencilerinin çevrimiçi öğrenmeye hazırbulunuşluklarının ve uzaktan eğitime ilişkin deneyimlerinin değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Dergisi, 9(1), 89-104.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Süleyman Doğan 0000-0003-1825-2583

Lütfullah Çelikten 0000-0002-5300-9936

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

APA Doğan, S., & Çelikten, L. (2021). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN UZAKTAN EĞİTİME DAİR KOMPOZİSYONLARININ İNCELENMESİ: YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(39), 126-157. https://doi.org/10.14520/adyusbd.1008747