BibTex RIS Kaynak Göster

THE RELATIONSHIP BETWEEN THE SCHOOLS’ LEVEL OF OPENNESS TO CHANGE AND THE TEACHERS’ LEVEL OF ORGANIZATIONAL COMMITMENT

Yıl 2013, , 119 - 150, 31.12.2013
https://doi.org/10.14520/adyusbd.652

Öz

This study aims to determine the relationship between the schools’ level of openness to change and the teachers’ level of organizational commitment and their relationship with the other variables. The scope of the research covers teachers who worked in the centre of the Adiyaman province, between 2011 and 2012. The research’s sample is constituted by 600 teachers, by using via simple random sampling method. “Personal Information Form”, “The Scale of Schools’ Openness to Change” and “The Scale of Organizational Commitment for Teachers” were used in order to collect data. In analysing data, the Mann Whitney U and Kruskal Wallis H tests and Spearman’s analysis of correlation were employed. The analysis of the data indicates that there is medium level positive correlation between the schools’ level of openness to change and the teachers’ level of organizational commitment. The findings show that both levels demonstrate significant differences in accordance with the variables such as the school type and the number of students and teachers.

Kaynakça

  • Aksu, A. ve Balcı, Y. (2009). “Genel Liselerde Örgütsel Bağlılık ve Dönüşümsel Liderlik.” E Journal of New World Sciences Academy Education Sciences, 4(4): 14681480.
  • Allen, N.J. & Mayer, J.P.(1990). “Themeasurement and Antecedents of Affective, Continuance, and Normative Commitment to the Organization.” Journal of Occupational Psychology, 63(1): 1-18.
  • Aydın, M. (1994). Eğitim Yönetimi. Ankara: Hatipoğlu.
  • Atalay, İ. (2010). Mobbing’in Örgütsel Bağlılık Üzerindeki Etkisi “Kamu Sektöründe Bir Örnek” Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Atılım Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Ankara.
  • Armenakis, A.A. & Harris, S. G. (2002). “Crafting a Change Message to Create Transformational Readiness.” Journal of Organizational Change Management, 15(2): 169-183.
  • Arslan, H., Kuru, M. ve Satıcı, A. (2005). “İlköğretim ve Ortaöğretim Okullarındaki Örgüt Kültürünün Karşılaştırılması.” Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 44 (3): 449-472.
  • Aslan, M., Beycioğlu, K. & Konan, N. (2008). “Principals’ Openness to Change in Malatya, Turkey.” International Electronic Journal For Leadership in Learning. Volume 12 (8): 1-14.
  • Beycioğlu, K. ve Aslan, M. (2010). “Okul Gelişiminde Temel Dinamik Olarak Değişim ve Yenileşme: Okul Yöneticileri ve Öğretmenlerin Rolleri.” Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 7 (1): 153-173.
  • Bogler, R. & Somech, A.(2004). “Influence of Teacher Empowerment on Teacher’ Organizational Commitment, Professional Commitment and Organizational Citizenship Behavior in Schools.” Teaching and Teacher Education, 20: 27728
  • Buluç, B. (2009). “Sınıf Öğretmenlerinin Algılarına Göre Okul Müdürlerinin Liderlik Stilleri ile Örgütsel Bağlılık Arasındaki İlişki.” Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 15(57): 5-34.
  • Cook, J. & Wall, T. (1980). “New Work Attitude Measures of Trust, Organisational Commitment and Personal Need Non-fulfilment.” Journal of Occupational Psychology, 53: 39–52.
  • Currivan, D. (1999). “The Causal Order of Job Satisfaction and Organizational Commitment in Models of Employee Turnover.” Human Resource Management Review, 9(4): 495-524.
  • Çelik, V. (2004). “Örgütsel Hikâyeler ve Okul Kültürünün Analizi.” XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6-9 Temmuz, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Malatya Çubukçu, K. ve Tarakçıoğlu, S.(2010). “Örgütsel Güven ve Bağlılık İlişkisinin Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi Öğretmenleri Üzerinde İncelenmesi.” İşletme Araştırmaları Dergisi, 2(4): 57-78.
  • Demirel, Y.(2008). “Örgütsel Güvenin Örgütsel Bağlılık Üzerine Etkisi: Tekstil Sektörü Çalışanlarına Yönelik Bir Araştırma.” Yönetim ve Ekonomi, 15(2): 179-194.
  • Devos, G. & Buelens, M.(2007). “Openness to Organizational Change: The Contribution of Content, Context, and Process.” Journal of Change Management, 7(2): 211-229.
  • Eby, L.T., Adams, D.M., Russel, J.E.A. & Gaby, S.H. (2000). “Perceptions of Organizational Readiness for Change: Factors Related to Employees’ Reactions to İmplementation of-Based Selling.” Human Relations, 53 (3): 4194
  • Erkmen, T. ve Bozkurt, S. (2011). “Örgüt Kültürü ve Örgütsel Bağlılık İlişkisinin İncelenmesine Yönelik Bir Araştırma.” Marmara Üniversitesi İİBF Dergisi, 31(2): 197-228.
  • Güçlü, N. ve Zaman, O. (2011). “Alan Dışından Atanmış Rehber Öğretmenlerin İş Doyumları ile Örgütsel Bağlılıkları Arasındaki İlişki.” Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(3): 541-576.
  • Helvacı, M. A. (2010). Eğitim Örgütlerinde Değişim Yönetimi. İlke, Yöntem ve Süreçler. Ankara: Nobel Yayınları. Hoy, W. K., & Miskel, C. G. (1987). Educational Administration: Theory, Research, and Practice, New York: McGraw-Hill. Hoy, W. K., Tarter, C. J., & Kottkamp, R. B. (1991). Open Schools / Healthy Schools: Measuring Organizational Climate,Newbury Park: SAGE Publications.
  • Huselid, M. A. & Day, N. E. (1991). “Organizational Commitment, Job İnvolvement, and Turnover: A Substantive and Methodological Analysis.” Journal of Applied Psychology, 76: 380-391.
  • Hussey, D. (1998). Daha İyi Nasıl Değişim Yönetimi. Çev. A.Çimen, İstanbul; Timaş Yayınları.
  • Izgar, H. (2008). “Okul Yöneticilerinin İş Doyumu ve Örgütsel Bağlılık.” Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 25: 317 -334.
  • İlğan, A. (2008). “Örgütsel Değişim/ Değişme.” Milli Eğitim Dergisi 177: 21–31.
  • Karataş, S. ve Güleş, H. (2010). “İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin İş Tatmini ve Örgütsel Bağlılığı Arasındaki İlişki.” Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(2): 74-89.
  • Kaya, H. (2009). “Kamu ve Özel Sektör Kuruluşlarının Örgütsel Kültürünün Analizi ve Kurum Kültürünün Çalışanların Örgütsel Bağlılığına Etkisi: Görgül Bir Araştırma.” Maliye Dergisi, 155: 119-143.
  • Kondakçı, Y., Zayim, M.ve Çalışkan, Ö. (2010). “Okul Yöneticilerinin Değişime Hazır Olma Tutumlarının Okulun Öğretim Düzeyi, Yöneticilerin Deneyimi ve Okul Büyüklüğü Bağlamında İncelenmesi.” İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2): 155-175.
  • Korkmaz, M. (2011). “İlköğretim Okullarında Örgütsel İklim ve Örgüt Sağlığının Örgütsel Bağlılık Üzerindeki Etkisi.” Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 17(1): 117-139.
  • Kök, S.B. (2006). “İş Tatmini ve Örgütsel Bağlılığın İncelenmesine Yönelik Bir Araştırma.” İktisadi ve İdari bilimler Dergisi, 20(1): 291-312.
  • Kurşunoğlu, A., Tanrıöğen A. (2007). “İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Örgütsel Değişmeye İlişkin Tutumları.” 15. Ulusal Eğitim Bilimleri Sempozyumu, Muğla Üniversitesi.
  • Lok, P. & Crawford, J. (2001). “Antecedents of Organizational Commitment and The Mediating Role of Job Satisfaction.” Journal of Managerial Psychology. 16 (8): 594-6
  • Luthans, F. (1998). Organizational Behavior. Boston: Irwin McGraw-Hill.
  • Meyer, J.P. & Allen, N.J.(1997). Commitment in The Workplace: Theory, Research, and Application Thousand Oaks, California: Sage Publications.
  • Mowday, R.T, Porter, L.W. & Steers, R.M.(1982). Employee- Organization Linkages: The Psychology of Commitment, Absenteeism and Turnovers. New York: Academic Press.
  • Nayır, F. (2013). “İlköğretim Okulu Yöneticilerinin Örgütsel Bağlılık Düzeyi.” İlköğretim Online, 12(1): 179-189.
  • O’Reilly, C.A. & Chatman, J. (1986). “Organizational Commitment and Psychological Attachment: The Effects of Compliance, İdentification, and İnternalization on Prosocial Behavior.” Journal of Applied Psychology, 71: 492-499.
  • Özdemir, S. (2000). Eğitimde Örgütsel Yenileşme. Ankara, PegemA Yayıncılık.
  • Robbins, S.P. (1994). Örgütsel Davranışın Temelleri. Eskişehir: ETAM.
  • Sabuncuoğlu, Z. ve Tüz, M. (1996). Örgütsel Psikoloji, Bursa: Ezgi Yayınları
  • Saylı, H. ve Tüfekçi, A. (2008). “Başarılı Bir Örgütsel Değişimin Gerçekleştirilmesinde Dönüştürücü Liderliğin Rolü.” Erciyes Üniversitesi İİBF Dergisi, 30: 193-210. Schneider, B., A. P. Brief, A.P. & Guzzo, R.P.(1996). “Creating a Climate and Culture for Sustainable Organizational Change.” Organizational Dynamics, Spring, 7-18. Sezgin, F. (2010). “Öğretmenlerin Örgütsel Bağlılığının Bir Yordayıcısı Olarak Okul Kültürü.” Eğitim ve Bilim, 35(156): 142-159.
  • Sığrı, U. ve Basım, N. (2006). İş Görenlerin İş Doyumu ile Örgütsel Bağlılık Düzeylerinin Analizi: Kamu ve Özel Sektörde Karşılaştırmalı Bir Araştırma.” S.U. İ.İ.B.F. Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi,6(12): 131-154.
  • Swailes, S. (2002). “Organizational Commitment: a Critique of The Construct and Measures.” International Journal of Management Reviews, 4: 15-178.
  • Todnem, R. (2007). “Ready or Not…” Journal of Change Management, 7(1): 3-11.
  • Topaloğlu, I.G.(2010). İşgörenlerin Adalet ve Etik Algıları Açısından Örgütsel Güven ve Örgütsel Bağlılık İlişkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Atılım Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Töremen, F.(2002). “Eğitim Örgütlerinde Değişimin Engel ve Nedenleri.” Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12 (1): 185-202.
  • Vakola, M. & Nikolaou, I. (2005). “Attitudes Towards Organizational Change. What is The Role of Employees’ Stress and Commitment?” Employee Relations, 27 (2): 160-174.
  • Weiner, B.J., Amick, H. & Lee, S.Y.(2008). “Conceptualzation and Measurement of Organizational Readiness for Change: a Review of The Literature in Health Services Research and Other Fields.” Med Care Research Review, 65: 3794
  • Williams, L. J. & Hazer, J.T.(1986). “Antecendets and Consequences of Satisfction and Commitment in Turnover Models: a Re-analsis Using Latent Variable Structural Equations Models.” Journal of Applied Psychology, 71: 219-231.
  • Yılmaz, E. (2009). “İlköğretimde Çalışan Öğretmenlerin Örgütsel Bağlılıklarının İş Doyumları ve Okullardaki Örgütsel Yaratıcılık Açısından İncelenmesi.” İlköğretim Online, 8(2): 476-484.
  • Yüceler, A. (2009). “Örgütsel Bağlılık ve Örgüt İklimi İlişkisi: Teorik ve Uygulamalı Bir Çalışma,.” Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22: 445-458. Zadeoğluları, S. (2010). Örgütsel Değişime Açıklık ve Örgütsel Bağlılık İlişkisi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.

OKULLARIN DEĞİŞİME AÇIKLIK DÜZEYİ İLE ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL BAĞLILIK DÜZEYİ ARASINDAKİ İLİŞKİ

Yıl 2013, , 119 - 150, 31.12.2013
https://doi.org/10.14520/adyusbd.652

Öz

Bu çalışmada, öğretmen algılarına göre, okulların değişime açıklık düzeyi ile öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeylerinin birbiri ile ve diğer değişkenlerle olan ilişkisi belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın evrenini 2011-2012 yılında Adıyaman il merkezinde görev yapan öğretmenlerden oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise basit tesadüfi örneklem yöntemiyle belirlen 600 öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplamak amacıyla “Kişisel Bilgi Formu”, “Okulların Değişime Açıklık Ölçeği” ile “Öğretmenler İçin Örgütsel Bağlılık Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde, Mann Whitney U, Kruskal Wallis H testleri ile Spearman’s Korelasyon analizi kullanılmıştır. Verilerin analizi sonucunda; okulların değişime açıklık düzeyi ile öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeyleri arasında orta düzeyde olumlu bir ilişkinin olduğu, her iki düzeyin, okul türü, öğretmen ve öğrenci sayısı değişkenlerine göre, gruplar arasında anlamlı farklılaşmalar bulunduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • Aksu, A. ve Balcı, Y. (2009). “Genel Liselerde Örgütsel Bağlılık ve Dönüşümsel Liderlik.” E Journal of New World Sciences Academy Education Sciences, 4(4): 14681480.
  • Allen, N.J. & Mayer, J.P.(1990). “Themeasurement and Antecedents of Affective, Continuance, and Normative Commitment to the Organization.” Journal of Occupational Psychology, 63(1): 1-18.
  • Aydın, M. (1994). Eğitim Yönetimi. Ankara: Hatipoğlu.
  • Atalay, İ. (2010). Mobbing’in Örgütsel Bağlılık Üzerindeki Etkisi “Kamu Sektöründe Bir Örnek” Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Atılım Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Ankara.
  • Armenakis, A.A. & Harris, S. G. (2002). “Crafting a Change Message to Create Transformational Readiness.” Journal of Organizational Change Management, 15(2): 169-183.
  • Arslan, H., Kuru, M. ve Satıcı, A. (2005). “İlköğretim ve Ortaöğretim Okullarındaki Örgüt Kültürünün Karşılaştırılması.” Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 44 (3): 449-472.
  • Aslan, M., Beycioğlu, K. & Konan, N. (2008). “Principals’ Openness to Change in Malatya, Turkey.” International Electronic Journal For Leadership in Learning. Volume 12 (8): 1-14.
  • Beycioğlu, K. ve Aslan, M. (2010). “Okul Gelişiminde Temel Dinamik Olarak Değişim ve Yenileşme: Okul Yöneticileri ve Öğretmenlerin Rolleri.” Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 7 (1): 153-173.
  • Bogler, R. & Somech, A.(2004). “Influence of Teacher Empowerment on Teacher’ Organizational Commitment, Professional Commitment and Organizational Citizenship Behavior in Schools.” Teaching and Teacher Education, 20: 27728
  • Buluç, B. (2009). “Sınıf Öğretmenlerinin Algılarına Göre Okul Müdürlerinin Liderlik Stilleri ile Örgütsel Bağlılık Arasındaki İlişki.” Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 15(57): 5-34.
  • Cook, J. & Wall, T. (1980). “New Work Attitude Measures of Trust, Organisational Commitment and Personal Need Non-fulfilment.” Journal of Occupational Psychology, 53: 39–52.
  • Currivan, D. (1999). “The Causal Order of Job Satisfaction and Organizational Commitment in Models of Employee Turnover.” Human Resource Management Review, 9(4): 495-524.
  • Çelik, V. (2004). “Örgütsel Hikâyeler ve Okul Kültürünün Analizi.” XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6-9 Temmuz, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Malatya Çubukçu, K. ve Tarakçıoğlu, S.(2010). “Örgütsel Güven ve Bağlılık İlişkisinin Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi Öğretmenleri Üzerinde İncelenmesi.” İşletme Araştırmaları Dergisi, 2(4): 57-78.
  • Demirel, Y.(2008). “Örgütsel Güvenin Örgütsel Bağlılık Üzerine Etkisi: Tekstil Sektörü Çalışanlarına Yönelik Bir Araştırma.” Yönetim ve Ekonomi, 15(2): 179-194.
  • Devos, G. & Buelens, M.(2007). “Openness to Organizational Change: The Contribution of Content, Context, and Process.” Journal of Change Management, 7(2): 211-229.
  • Eby, L.T., Adams, D.M., Russel, J.E.A. & Gaby, S.H. (2000). “Perceptions of Organizational Readiness for Change: Factors Related to Employees’ Reactions to İmplementation of-Based Selling.” Human Relations, 53 (3): 4194
  • Erkmen, T. ve Bozkurt, S. (2011). “Örgüt Kültürü ve Örgütsel Bağlılık İlişkisinin İncelenmesine Yönelik Bir Araştırma.” Marmara Üniversitesi İİBF Dergisi, 31(2): 197-228.
  • Güçlü, N. ve Zaman, O. (2011). “Alan Dışından Atanmış Rehber Öğretmenlerin İş Doyumları ile Örgütsel Bağlılıkları Arasındaki İlişki.” Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(3): 541-576.
  • Helvacı, M. A. (2010). Eğitim Örgütlerinde Değişim Yönetimi. İlke, Yöntem ve Süreçler. Ankara: Nobel Yayınları. Hoy, W. K., & Miskel, C. G. (1987). Educational Administration: Theory, Research, and Practice, New York: McGraw-Hill. Hoy, W. K., Tarter, C. J., & Kottkamp, R. B. (1991). Open Schools / Healthy Schools: Measuring Organizational Climate,Newbury Park: SAGE Publications.
  • Huselid, M. A. & Day, N. E. (1991). “Organizational Commitment, Job İnvolvement, and Turnover: A Substantive and Methodological Analysis.” Journal of Applied Psychology, 76: 380-391.
  • Hussey, D. (1998). Daha İyi Nasıl Değişim Yönetimi. Çev. A.Çimen, İstanbul; Timaş Yayınları.
  • Izgar, H. (2008). “Okul Yöneticilerinin İş Doyumu ve Örgütsel Bağlılık.” Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 25: 317 -334.
  • İlğan, A. (2008). “Örgütsel Değişim/ Değişme.” Milli Eğitim Dergisi 177: 21–31.
  • Karataş, S. ve Güleş, H. (2010). “İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin İş Tatmini ve Örgütsel Bağlılığı Arasındaki İlişki.” Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(2): 74-89.
  • Kaya, H. (2009). “Kamu ve Özel Sektör Kuruluşlarının Örgütsel Kültürünün Analizi ve Kurum Kültürünün Çalışanların Örgütsel Bağlılığına Etkisi: Görgül Bir Araştırma.” Maliye Dergisi, 155: 119-143.
  • Kondakçı, Y., Zayim, M.ve Çalışkan, Ö. (2010). “Okul Yöneticilerinin Değişime Hazır Olma Tutumlarının Okulun Öğretim Düzeyi, Yöneticilerin Deneyimi ve Okul Büyüklüğü Bağlamında İncelenmesi.” İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2): 155-175.
  • Korkmaz, M. (2011). “İlköğretim Okullarında Örgütsel İklim ve Örgüt Sağlığının Örgütsel Bağlılık Üzerindeki Etkisi.” Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 17(1): 117-139.
  • Kök, S.B. (2006). “İş Tatmini ve Örgütsel Bağlılığın İncelenmesine Yönelik Bir Araştırma.” İktisadi ve İdari bilimler Dergisi, 20(1): 291-312.
  • Kurşunoğlu, A., Tanrıöğen A. (2007). “İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Örgütsel Değişmeye İlişkin Tutumları.” 15. Ulusal Eğitim Bilimleri Sempozyumu, Muğla Üniversitesi.
  • Lok, P. & Crawford, J. (2001). “Antecedents of Organizational Commitment and The Mediating Role of Job Satisfaction.” Journal of Managerial Psychology. 16 (8): 594-6
  • Luthans, F. (1998). Organizational Behavior. Boston: Irwin McGraw-Hill.
  • Meyer, J.P. & Allen, N.J.(1997). Commitment in The Workplace: Theory, Research, and Application Thousand Oaks, California: Sage Publications.
  • Mowday, R.T, Porter, L.W. & Steers, R.M.(1982). Employee- Organization Linkages: The Psychology of Commitment, Absenteeism and Turnovers. New York: Academic Press.
  • Nayır, F. (2013). “İlköğretim Okulu Yöneticilerinin Örgütsel Bağlılık Düzeyi.” İlköğretim Online, 12(1): 179-189.
  • O’Reilly, C.A. & Chatman, J. (1986). “Organizational Commitment and Psychological Attachment: The Effects of Compliance, İdentification, and İnternalization on Prosocial Behavior.” Journal of Applied Psychology, 71: 492-499.
  • Özdemir, S. (2000). Eğitimde Örgütsel Yenileşme. Ankara, PegemA Yayıncılık.
  • Robbins, S.P. (1994). Örgütsel Davranışın Temelleri. Eskişehir: ETAM.
  • Sabuncuoğlu, Z. ve Tüz, M. (1996). Örgütsel Psikoloji, Bursa: Ezgi Yayınları
  • Saylı, H. ve Tüfekçi, A. (2008). “Başarılı Bir Örgütsel Değişimin Gerçekleştirilmesinde Dönüştürücü Liderliğin Rolü.” Erciyes Üniversitesi İİBF Dergisi, 30: 193-210. Schneider, B., A. P. Brief, A.P. & Guzzo, R.P.(1996). “Creating a Climate and Culture for Sustainable Organizational Change.” Organizational Dynamics, Spring, 7-18. Sezgin, F. (2010). “Öğretmenlerin Örgütsel Bağlılığının Bir Yordayıcısı Olarak Okul Kültürü.” Eğitim ve Bilim, 35(156): 142-159.
  • Sığrı, U. ve Basım, N. (2006). İş Görenlerin İş Doyumu ile Örgütsel Bağlılık Düzeylerinin Analizi: Kamu ve Özel Sektörde Karşılaştırmalı Bir Araştırma.” S.U. İ.İ.B.F. Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi,6(12): 131-154.
  • Swailes, S. (2002). “Organizational Commitment: a Critique of The Construct and Measures.” International Journal of Management Reviews, 4: 15-178.
  • Todnem, R. (2007). “Ready or Not…” Journal of Change Management, 7(1): 3-11.
  • Topaloğlu, I.G.(2010). İşgörenlerin Adalet ve Etik Algıları Açısından Örgütsel Güven ve Örgütsel Bağlılık İlişkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Atılım Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Töremen, F.(2002). “Eğitim Örgütlerinde Değişimin Engel ve Nedenleri.” Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12 (1): 185-202.
  • Vakola, M. & Nikolaou, I. (2005). “Attitudes Towards Organizational Change. What is The Role of Employees’ Stress and Commitment?” Employee Relations, 27 (2): 160-174.
  • Weiner, B.J., Amick, H. & Lee, S.Y.(2008). “Conceptualzation and Measurement of Organizational Readiness for Change: a Review of The Literature in Health Services Research and Other Fields.” Med Care Research Review, 65: 3794
  • Williams, L. J. & Hazer, J.T.(1986). “Antecendets and Consequences of Satisfction and Commitment in Turnover Models: a Re-analsis Using Latent Variable Structural Equations Models.” Journal of Applied Psychology, 71: 219-231.
  • Yılmaz, E. (2009). “İlköğretimde Çalışan Öğretmenlerin Örgütsel Bağlılıklarının İş Doyumları ve Okullardaki Örgütsel Yaratıcılık Açısından İncelenmesi.” İlköğretim Online, 8(2): 476-484.
  • Yüceler, A. (2009). “Örgütsel Bağlılık ve Örgüt İklimi İlişkisi: Teorik ve Uygulamalı Bir Çalışma,.” Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22: 445-458. Zadeoğluları, S. (2010). Örgütsel Değişime Açıklık ve Örgütsel Bağlılık İlişkisi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
Toplam 49 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Çağlar Çağlar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013

Kaynak Göster

APA Çağlar, Ç. (2013). OKULLARIN DEĞİŞİME AÇIKLIK DÜZEYİ İLE ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL BAĞLILIK DÜZEYİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(15), 119-150. https://doi.org/10.14520/adyusbd.652