BibTex RIS Kaynak Göster

A VIEW ON ŞEYH GALİB DİVAN IN TERMS OF COHERENT CONTRAST AS A FEATURE OF SEBK-İ HİNDÎ

Yıl 2013, , 55 - 66, 01.06.2013
https://doi.org/10.14520/adyusbd.541

Öz

Names meaning “coherence, equivalence” were also given to art of antilogy. It is a reality that there is a coherence between opposite concepts.It is known that Sebk-i Hindî attached importance to antithetic saying, beauty and profoundness of meaning, sufism. In our work it is stated that all opposite concepts in all languages used by human beings emerged out of contrasts during the creation of universe. Furthermore, it is put emphasis on the beauty of meaning gained by combining contrasts in literary works and the importance given to forms of expression by Galib who is a poet of Sebk-i Hindî.

Kaynakça

  • Bilgegil, K.(1980). Edebiyat bilgi ve teorileri 1 belagat. Erzurum: Ata. Ü. Yayınları. Gürer, A. (1993). Şeyh Galib Divanı (İnceleme-Metin). Yayımlanmamış doktora tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Coşkun, M. (2007). Sözün büyüsü, edebî sanatlar. İstanbul: Dergâh Yayınları.
  • Kalkışım, M. (1994). Şeyh Galib Divanı. Ankara: Akçağ Yayınları.
  • Mevlana (1380). Mesnevî-i Mânevî, Hazırlayan Reynold Alleyne Nicholson, Tahran: Behzad Yayınları.
  • Okçu, N. (2011). Şeyh Galip Divanı, Hayatı-Edebi Kişiliği-Eserleri-Şiirlerinin Umumi Tahlili. İstanbul: TDV Yayınları.
  • Selçuk, B. (2009). “Necatȋ Beg’in Gazellerinde Tezad Sanatının Kullanımı”, (Ölümünün 500. Yılında Necatȋ Beğ Anısına), I. Uluslararası Türk Dili ve Edebiyatı Sempozyumu Bildirileri, Kocaeli.
  • Uluç, T. (2009). İbn Arabî’de sembolizm. İstanbul: İnsan Yayınları.

SEBK-İ HİNDÎ ÖZELLİĞİ OLARAK UYUMLU ZITLIKLAR AÇISINDAN ŞEYH GALİB DİVANI’NA BİR BAKIŞ

Yıl 2013, , 55 - 66, 01.06.2013
https://doi.org/10.14520/adyusbd.541

Öz

Tezat sanatına “uyum, denklik” anlamına gelen adlar da verilmiştir. Zıt kavramlar arasında bir uyum olduğu bir gerçektir. Sebk-i Hindî’nin tezatlı söyleyişe, anlam güzelliğine ve derinliğine, tasavvufa önem verdiği bilinmektedir. Bu çalışmamızda, insanlığın kullandığı bütün dillerde bulunan zıt kavramların evrenin yaratılışındaki zıtlıklardan doğduğu belirtilmiştir. Ayrıca, edebî eserlerde zıtlıkların birleştirilmesi ile sağlanan anlam güzelliği ve Sebk-i Hindî şairi olan Galib’in bu ifade şekline verdiği önem üzerinde durulmuştur.

Kaynakça

  • Bilgegil, K.(1980). Edebiyat bilgi ve teorileri 1 belagat. Erzurum: Ata. Ü. Yayınları. Gürer, A. (1993). Şeyh Galib Divanı (İnceleme-Metin). Yayımlanmamış doktora tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Coşkun, M. (2007). Sözün büyüsü, edebî sanatlar. İstanbul: Dergâh Yayınları.
  • Kalkışım, M. (1994). Şeyh Galib Divanı. Ankara: Akçağ Yayınları.
  • Mevlana (1380). Mesnevî-i Mânevî, Hazırlayan Reynold Alleyne Nicholson, Tahran: Behzad Yayınları.
  • Okçu, N. (2011). Şeyh Galip Divanı, Hayatı-Edebi Kişiliği-Eserleri-Şiirlerinin Umumi Tahlili. İstanbul: TDV Yayınları.
  • Selçuk, B. (2009). “Necatȋ Beg’in Gazellerinde Tezad Sanatının Kullanımı”, (Ölümünün 500. Yılında Necatȋ Beğ Anısına), I. Uluslararası Türk Dili ve Edebiyatı Sempozyumu Bildirileri, Kocaeli.
  • Uluç, T. (2009). İbn Arabî’de sembolizm. İstanbul: İnsan Yayınları.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Zülfi Güler Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013

Kaynak Göster

APA Güler, Z. (2013). SEBK-İ HİNDÎ ÖZELLİĞİ OLARAK UYUMLU ZITLIKLAR AÇISINDAN ŞEYH GALİB DİVANI’NA BİR BAKIŞ. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(12), 55-66. https://doi.org/10.14520/adyusbd.541