BibTex RIS Kaynak Göster

HOLIDAY HABITS OF CIVIL SERVANTS: A STUDY ON TEDAS EMPLOYEES IN ANKARA

Yıl 2012, , 157 - 182, 01.12.2012
https://doi.org/10.14520/adyusbd.247

Öz

The purpose of this study is to detect holiday habits of officers, their motivation of going to holiday, factors effecting them to decide The research was applied on 119 civil servants working in general headquarters of TEDAŞ in Ankara by using questionnaire technique. Frequency table, Mann-Whitney U and chi-square test were used for the analysis of data. As a result of the research, it is detected that half of them spend their holidays by participating in tourism facilities; spend their free times by reading, doing sports, doing grizzle walks and having picnic; spend their holidays in resorts and hometowns; generally have holidays once a year; give the decision of holiday together with family and make their reservations directly or via travel agencies.

Kaynakça

  • Ahipaşaoğlu, H.S., Arıkan, İ. (2003). Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Ateş, B. H. (2008). “Turizm Pazarlamasında Tüketici Satın Alma Süreci ve Karşılaşılan Sorunlar.” Kastamonu Eğitim Dergisi, 16(1).
  • Başoğlu B. (2000). Üniversite Öğrencilerinin Boş Zaman Değerlendirme Alışkanlıklarının İncelenmesi: Kırıkkale Örneği. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, K. E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2011) Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Cengiz, E. (2009). “Satın Alma Kararlarında Ailedeki Eşlerin Etkisi ve Bu Etkiyi Şekillendiren Değişkenler.” Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 33(1):207-229.
  • Demir, C., Demir, N. (2009). Bireylerin Boş Zaman Faaliyetlerine Katılmalarını Etkileyen Faktörler İle Cinsiyet Arasındaki İlişki: Lisans Öğrencilerine Yönelik Bir Uygulama. Ege Akademik Bakış, 6(1).
  • Dinçer, İ. F., Ertugral, S. (2000). “Kültürel Mirasın Korunması Ve İstanbul İlindeki Tarihi Yapıların Turizm Amaçlı Kullanımı Üzerine Bir Deneme.” Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi, 11.
  • Ekici, S. (1997). Yüksek Öğretim gençliğinin Boş Zamanlarını Değerlendirme Alışkanlıkları ve Turizme Katılımları Üzerine Bir Araştırma (Muğla İli Örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Emir, O., Avan, A. (2010). “Yabancı Turistlerin Satın Alma Karar Sürecinde Kültürel Varlıkların Etkisi: Konya Örneği.” Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24:203-220.
  • Emir, O., Pekyaman, A. (2010). “Çocuklu Ailelerin Otel İşletmesi Seçiminde Etkili Olan Faktörler: Afyonkarahisar’da Bir Uygulama.” Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 17(2):159-181.
  • Genim, S. (2002). “Kültür Turizmi.” T.C.Turizm Bakanlığı II. Turizm Şurası Bildirileri, 12- 14 Nisan 2002, Ankara.
  • Goeldner, C. R., Brent, R. (2000). Tourism Principles, Practices, Philosophies. John Willey Publishing.
  • Google: Türk Tüketiciler, Krize Rağmen Tatil Yapıyor, Ucuz Arıyor (2009). 29.12.2011 tarihinde. http://www.turkiyeturizm.com/news_detail.php?id=20735 web sitesinden alınmıştır
  • Güleç, B. (2006). “Reklamın Turistlerin Satın Alma Davranışları Üzerindeki Etkisi”. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(15).
  • Hacıoğlu, N. (1989).” Mesleki Turizm Eğitiminin Geleceği.” International Tourism Magazine, 45.
  • Horner, S., Swarbrooke, J. (2007). Consumer Behavior in Tourism(2nd Edition). Elsevier İnc.: Oxford
  • İçöz, O. (1996). Turizm İşletmelerinde Pazarlama. Anatolia Yayıncılık: Ankara.
  • Kitapcı, O. ve Dörtyol, İ.T. (2009). “Tüketici Satın Alma Karar Sürecinde Aile Bireylerinin Etkileri: Kadının Değişen Rolü Sivas İlinde Bir Uygulama.” Ç. Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18(2):331-348.
  • Kocabaş, F., Elden, M. (2001). Reklamcılık Kavramlar, Kararlar, Kurumlar. İstanbul:

MEMURLARIN TATİL ALIŞKANLIKLARI ÜZERİNE ANKARADA’Kİ TEDAŞ ÇALIŞANLARI ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2012, , 157 - 182, 01.12.2012
https://doi.org/10.14520/adyusbd.247

Öz

Bu araştırmanın amacı memurların tatil alışkanlıklarını, tatile çıkma motivasyonlarını, karar vermeyi etkileyen unsurları belirlemektir. Araştırma Ankara’da TEDAŞ genel merkezde çalışan 119 memur üzerinde anket tekniği kullanılarak yapılmıştır. Verilerin analizinde frekans tablosu, Mann-Whitney U ve ki-kare testleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, memurların yarısının tatilini turizm faaliyetlerine katılarak geçirdiği, boş zamanlarını kitap okuyarak, spor yaparak, açık hava, kır piknik gezilerine katılarak geçirdikleri, tatillerini memleketlerinde ve tatil beldelerinde geçirdikleri, genelde yılda bir defa tatile çıktıkları, tatil kararı verirken ailece verdikleri ve satın alma şekli olarak da doğrudan satış ve seyahat acentesi yoluyla satın alma yaptıkları tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Ahipaşaoğlu, H.S., Arıkan, İ. (2003). Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Ateş, B. H. (2008). “Turizm Pazarlamasında Tüketici Satın Alma Süreci ve Karşılaşılan Sorunlar.” Kastamonu Eğitim Dergisi, 16(1).
  • Başoğlu B. (2000). Üniversite Öğrencilerinin Boş Zaman Değerlendirme Alışkanlıklarının İncelenmesi: Kırıkkale Örneği. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, K. E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2011) Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Cengiz, E. (2009). “Satın Alma Kararlarında Ailedeki Eşlerin Etkisi ve Bu Etkiyi Şekillendiren Değişkenler.” Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 33(1):207-229.
  • Demir, C., Demir, N. (2009). Bireylerin Boş Zaman Faaliyetlerine Katılmalarını Etkileyen Faktörler İle Cinsiyet Arasındaki İlişki: Lisans Öğrencilerine Yönelik Bir Uygulama. Ege Akademik Bakış, 6(1).
  • Dinçer, İ. F., Ertugral, S. (2000). “Kültürel Mirasın Korunması Ve İstanbul İlindeki Tarihi Yapıların Turizm Amaçlı Kullanımı Üzerine Bir Deneme.” Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi, 11.
  • Ekici, S. (1997). Yüksek Öğretim gençliğinin Boş Zamanlarını Değerlendirme Alışkanlıkları ve Turizme Katılımları Üzerine Bir Araştırma (Muğla İli Örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Emir, O., Avan, A. (2010). “Yabancı Turistlerin Satın Alma Karar Sürecinde Kültürel Varlıkların Etkisi: Konya Örneği.” Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24:203-220.
  • Emir, O., Pekyaman, A. (2010). “Çocuklu Ailelerin Otel İşletmesi Seçiminde Etkili Olan Faktörler: Afyonkarahisar’da Bir Uygulama.” Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 17(2):159-181.
  • Genim, S. (2002). “Kültür Turizmi.” T.C.Turizm Bakanlığı II. Turizm Şurası Bildirileri, 12- 14 Nisan 2002, Ankara.
  • Goeldner, C. R., Brent, R. (2000). Tourism Principles, Practices, Philosophies. John Willey Publishing.
  • Google: Türk Tüketiciler, Krize Rağmen Tatil Yapıyor, Ucuz Arıyor (2009). 29.12.2011 tarihinde. http://www.turkiyeturizm.com/news_detail.php?id=20735 web sitesinden alınmıştır
  • Güleç, B. (2006). “Reklamın Turistlerin Satın Alma Davranışları Üzerindeki Etkisi”. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(15).
  • Hacıoğlu, N. (1989).” Mesleki Turizm Eğitiminin Geleceği.” International Tourism Magazine, 45.
  • Horner, S., Swarbrooke, J. (2007). Consumer Behavior in Tourism(2nd Edition). Elsevier İnc.: Oxford
  • İçöz, O. (1996). Turizm İşletmelerinde Pazarlama. Anatolia Yayıncılık: Ankara.
  • Kitapcı, O. ve Dörtyol, İ.T. (2009). “Tüketici Satın Alma Karar Sürecinde Aile Bireylerinin Etkileri: Kadının Değişen Rolü Sivas İlinde Bir Uygulama.” Ç. Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18(2):331-348.
  • Kocabaş, F., Elden, M. (2001). Reklamcılık Kavramlar, Kararlar, Kurumlar. İstanbul:
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ayhan Karakaş Bu kişi benim

H. Yusuf Güngör Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012

Kaynak Göster

APA Karakaş, A., & Güngör, H. Y. (2012). MEMURLARIN TATİL ALIŞKANLIKLARI ÜZERİNE ANKARADA’Kİ TEDAŞ ÇALIŞANLARI ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(10), 157-182. https://doi.org/10.14520/adyusbd.247