BibTex RIS Kaynak Göster

DETERMİNATİON OF THE VİEWS OF FACULTY OF EDUCATİON STUDENTS ON QUALİTY IN HİGHER EDUCATİON

Yıl 2012, , 123 - 144, 01.06.2012
https://doi.org/10.14520/adyusbd.203

Öz

In thıs article it is aimed to determine the views of faculty of education students on quality in higher education. Through this aim, students opinions about the quality in higher education were collected with ascale, developed by the researchers called '' Determination of the Faculty of Education Students' Perceptions on Quality in Higher Education Scale''. The sample of the study consists of students studying in the education faculties of Adıyaman, Dicle and Harran universities. According to the results achieved in line with the findings of the study, a vast majority of higher education faculty students in relation with the quality indicators in higher education, found the following aspescts important: the adequacy of services provided to disabled students, teaching staff to be trained abroad, the adequacy of educational support services that enhance the quality of the adequacy of the education offered to students, the university library to be rich in print and electronic resources, the existence of a democratic environment in universities, and university’s takingplace in the ranking of the world's best universities, university’s providing scholarships and part-time jobs.

Kaynakça

  • Adıgüzel, A. (2008). Eğitim Fakültelerinde Öğretmen Eğitimi Program Standartlarının Gerçekleşme Düzeyi. Yayımlanmamış doktora tezi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir. 15 01 2010 tarihinde http://tez2.yok.gov.tr/ adresinden erişildi. Aktan C. (2008). Çağdaş Yönetim Anlayışı: Toplam Kalite26.022009
  • ttp://www.canaktan.org/canaktan_personal/canaktan-arastirmalari/toplam-kalite/aktan-cagdas
  • yonetim-anlayisi.pdf adresinden erişildi. tarihinde
  • Aksoy, H. H. (2010). Eğitimde Kalitenin Kalite Sistemleri, Eşitlik Ve Küreselleşmeye İlişkin Boyutları. 22.11 2010 tarihinde http://80.251.40.59/education.ankara.edu.tr/aksoy/Egitimde_Kalite.htm adresinden erişildi.
  • Aksu, M. (2002). Eğitimde Stratejik Planlama Ve Toplam Kalite Yönetimi. Ankara: Anı Yayıncılık
  • Bengisu, M. (2007). Yüksek Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi. Journal of Yasar University. 2, 739–749 09 08 2010 tarihinde http://joy.yasar.edu.tr/makale/no7_vol2/08_beginsu.pdf adresinden erişildi.
  • Bower L.B. (2001). Distance Education: Facing The Faculty Challenge. 08.08.2009 tarihinde http://www.westga.edu/~distance/ojdla/summer42/bower42.html adresinden erişildi.
  • Bökeoğlu, Ö. Ç., Yılmaz, K. (2007). Üniversite Öğrencilerinin Fakülte Yaşamının Niteliğine İlişkin Görüşlerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 179- 204. 29 09 2010 tarihinde dergiler.ankara.edu.tr/dergiler/40/153/1131.pdf adresinden erişildi.
  • Bridge, B. (2003). Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi Uygulamaları. İstanbul: Beyaz Yayınları
  • Burcu, E. (2002). Üniversitede Okuyan Özürlü Öğrencilerin Sorunları: Hacettepe Beytepe Kampüsü Öğrencileri Örneği. Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, Haziran. S:1. C:19. ss: (85-103). Ankara, 19.09.2010 tarihinde www.edebiyatdergisi.hacettepe.edu.tr/2002191nberrinaksoy.pdf adresinden erişildi.
  • Çakıl, R. Z. (2006). Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi - İstanbul Milli Eğitim Yöneticilerinin Eğitimde Kaliteyi Algılayış Düzeyleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul. İstanbul. 11 08 2010 tarihinde http://tez2.yok.gov.tr/ adresinden erişildi.
  • Çağlayan, A. (2003). Eğitimde Kalite Yolculuğu. İstanbul: Gülhane Yayınları
  • Doğan, E. (2002). Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi. Ankara: Academyplus Yayınevi.
  • Doğan, E., Apaydın, Ç ve Önen, Ö. (2006). Eğitim Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetimi Ve Kalite Politikası. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 11, 59–79. 23 12 2009 tarihinde efd.mehmetakif.edu.tr/arsiv/sayi11/59- 79.pdf adresinden erişildi.
  • Doğanay, A. Sarı, M. (2004). Öğrencilerin Üniversitedeki Yaşam Kalitesine ilişkin Algılarının Demokratik Yaşam Kültürü Çerçevesinde Değerlendirilmesi (Çukurova Üniversitesi Örneği). Çanakkale 18 Mart Üniversitesinde yapılan Uluslar arası Demokrasi Eğitimi Sempozyumu. 17.07.2010 tarihinde www.tebd.gazi.edu.tr/arsiv/2006_cilt4/sayi_2/107-128.pdf adresinden erişildi.
  • Eroğlu, E. (2004). Yükseköğretimde Hizmet Kalitesi. Ankara: Nobel Yayın. Green, D. (1994). What Is Quality İn Higher Education?. 03.08.2009 tarihinde http://eric.ed.gov/PDFS/ED415723.pdf adresinden erişildi.
  • Hacıfazlıoğlu, Ö. (2006). Avrupa Birliği Yükseköğretim Kalite Göstergeleri ve Türkiye Örneği. Yayımlanmamış doktora tezi. Marmara Üniversitesi, İstanbul. 24 09 2009 tarihinde http://tez2.yok.gov.tr/ adresinden erişildi.
  • Hunt, D. W. (1996). Quality İn America – How To İmplement A Competitive Quality Program. Irwın Professional Publishing: United Stades of America
  • İmanova, S. (2008). Eğitimde Yönetim Kalitesi. Journal of Qafqaz University. 24, 180-189. 12 09 2010 tarihinde http://www.qafqaz.edu.az/journal/20082415%20kalite.pdf adresinden erişildi.
  • Keskin. A. ve Keskin B. (2005). Eğitimde Toplam Kalite- Okul Yönetimin Kalite Arayışı. Samsun: Deniz Kültür Yayınları
  • Koçancı, M. (2002). Türkiye’de İşsizlik Ve Üniversite Sorunu. Üniversite ve Toplum Dergisi. Cilt. 2 Sayı. 2 28.10.2010 tarihinde http://www.universite-toplum.org/text.php3?id=63 adresinden erişildi.
  • Kutlu, H. A. (2007). Kaliteyi Algılamadaki Farklıklılar Üzerine Kafkas Üniversitesi Öğrencileri Arasında Bir Araştırma. http://194.27.49.253/iibf/M016.pdf. adresinden erişildi. ve İdari Bilimler Dergisi. 21, 1. 18 09 2009 tarihinde Lee, H, http://eric.ed.gov/PDFS/ED418640.pdfadresinden erişildi. Transforming Higher Education. 21. 08. 2009 tarihinde
  • Numanoğlu, G. (2001). Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 34, /ebfdergi/pdfler/2001/113123.pdf adresinden erişildi. 18 09 2009 tarihinde
  • http://www.education.ankara.edu.tr
  • Okçabol, R. (2007). Yükseköğretim Sistemimiz. Ankara. Ütopya Yayınevi.
  • Ortaş, İ. (2009). Türkiye'deki En İyi Üniversitelerin Bilinmesi Neden Önemlidir? 27 10 2010 tarihinde http://www.memurlar.net/haber/146687/ adresinden erişildi.
  • Özdemir, S. M. (2007). Öğretim Süreçlerinde Toplam Kalite İlkelerinin Uygulanmasının Öğrencilerin Tutumlarına v e Başarılarına Etkisi. Kastamonu Eğitim http://www.kefdergi.com/pdf/Cilt- 15-No2–2007Ekim/smehmet.pdf adresinden erişildi. Dergisi. 2, 521–536. 17.06.2010 tarihinde
  • Ruben, B. (1995 ). Quality İn Higher Education New Brunswick, U.S.A. : Transaction Publishers. 17.09.2010 tarihinde http://www.google.com/books adresinden erişildi
  • Sakarya, M. C. (2006). Yükseköğretimde Öğrenciye Yönelik Hizmet Kalite Ölçülmesi: Akdeniz Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Akdeniz Üniversitesi, Antalya. 18.06.2010 tarihinde http://tez2.yok.gov.tr/ adresinden erişildi.
  • Serin, H., Aytekin, A. (2009). Yükseköğretimde Toplam Kalite Yönetimi. Bartın Orman Fakültesi Dergisi. 15, 83– 93. 19.09.2010 tarihinde http://iibf.bartin.edu.tr/ybs/eser/D14.pdf adresinden erişildi.
  • Tamdoğan, G, O. (2009). Bilgi Üretiminde Yazın Ürünleri Ve Kütüphaneler: Atıfların Tespiti ve Analizi Yoluyla Araştırma. http://tk.kutuphaneci.org.tr/index.php/tk/article/viewArticle/2141 adresinden erişildi.
  • Kütüphaneciliği, C. 23. S. 2 07 11 2010 tarihinde
  • Ürüt, Z. (2006). Avrupa Kalite Ödülü Modelinin Eğitim Kurumlarında Uygulanması Ve Modelin Performansa Etkisi Üzerine Bir Araştırma. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi, Bursa. 07.07.2010 tarihinde http://tez2.yok.gov.tr/ adresinden erişildi.

EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN YÜKSEKÖĞRETİMDE KALİTEYE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN BELİRLENMESİ

Yıl 2012, , 123 - 144, 01.06.2012
https://doi.org/10.14520/adyusbd.203

Öz

Bu makalede, eğitim fakültesi öğrencilerinin yükseköğretimde kaliteye ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, üniversite öğrencilerinin yükseköğretimde kaliteye ilişkin görüşleri, araştırmacı tarafından geliştirilen ‘‘ Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Yükseköğretimde Kaliteye İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi Ölçeği’’ ile toplanmıştır. Araştırmanın örneklemine Adıyaman, Dicle ve Harran Üniversitelerinin eğitim fakültelerinde okuyan öğrenciler alınmıştır. Yapılan araştırmanın bulguları doğrultusunda ulaşılan sonuçlara göre, yükseköğretimde kalite göstergelerine ilişkin eğitim fakültesi öğrencilerinin büyük bir çoğunluğu; engelli öğrencilere sunulan hizmetlerin yeterli olmasını, öğretim elemanlarının yurt dışında eğitim almış olmasını, öğrencilere sunulan eğitimin niteliğini arttıracak eğitsel destek hizmetlerinin yeterli olmasını, üniversite kütüphanesinde zengin basılı ve elektronik kaynakların olmasını, üniversitede demokratik bir ortamın olmasını, üniversitenin dünyanın iyi üniversiteleri sıralamasında yer almasını ve üniversitenin burs verme oranı ve yarı zamanlı iş olanağı sağlamasını yükseköğretimde kalite açısından önemli bulmuşlardır.

Kaynakça

  • Adıgüzel, A. (2008). Eğitim Fakültelerinde Öğretmen Eğitimi Program Standartlarının Gerçekleşme Düzeyi. Yayımlanmamış doktora tezi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir. 15 01 2010 tarihinde http://tez2.yok.gov.tr/ adresinden erişildi. Aktan C. (2008). Çağdaş Yönetim Anlayışı: Toplam Kalite26.022009
  • ttp://www.canaktan.org/canaktan_personal/canaktan-arastirmalari/toplam-kalite/aktan-cagdas
  • yonetim-anlayisi.pdf adresinden erişildi. tarihinde
  • Aksoy, H. H. (2010). Eğitimde Kalitenin Kalite Sistemleri, Eşitlik Ve Küreselleşmeye İlişkin Boyutları. 22.11 2010 tarihinde http://80.251.40.59/education.ankara.edu.tr/aksoy/Egitimde_Kalite.htm adresinden erişildi.
  • Aksu, M. (2002). Eğitimde Stratejik Planlama Ve Toplam Kalite Yönetimi. Ankara: Anı Yayıncılık
  • Bengisu, M. (2007). Yüksek Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi. Journal of Yasar University. 2, 739–749 09 08 2010 tarihinde http://joy.yasar.edu.tr/makale/no7_vol2/08_beginsu.pdf adresinden erişildi.
  • Bower L.B. (2001). Distance Education: Facing The Faculty Challenge. 08.08.2009 tarihinde http://www.westga.edu/~distance/ojdla/summer42/bower42.html adresinden erişildi.
  • Bökeoğlu, Ö. Ç., Yılmaz, K. (2007). Üniversite Öğrencilerinin Fakülte Yaşamının Niteliğine İlişkin Görüşlerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 179- 204. 29 09 2010 tarihinde dergiler.ankara.edu.tr/dergiler/40/153/1131.pdf adresinden erişildi.
  • Bridge, B. (2003). Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi Uygulamaları. İstanbul: Beyaz Yayınları
  • Burcu, E. (2002). Üniversitede Okuyan Özürlü Öğrencilerin Sorunları: Hacettepe Beytepe Kampüsü Öğrencileri Örneği. Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, Haziran. S:1. C:19. ss: (85-103). Ankara, 19.09.2010 tarihinde www.edebiyatdergisi.hacettepe.edu.tr/2002191nberrinaksoy.pdf adresinden erişildi.
  • Çakıl, R. Z. (2006). Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi - İstanbul Milli Eğitim Yöneticilerinin Eğitimde Kaliteyi Algılayış Düzeyleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul. İstanbul. 11 08 2010 tarihinde http://tez2.yok.gov.tr/ adresinden erişildi.
  • Çağlayan, A. (2003). Eğitimde Kalite Yolculuğu. İstanbul: Gülhane Yayınları
  • Doğan, E. (2002). Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi. Ankara: Academyplus Yayınevi.
  • Doğan, E., Apaydın, Ç ve Önen, Ö. (2006). Eğitim Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetimi Ve Kalite Politikası. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 11, 59–79. 23 12 2009 tarihinde efd.mehmetakif.edu.tr/arsiv/sayi11/59- 79.pdf adresinden erişildi.
  • Doğanay, A. Sarı, M. (2004). Öğrencilerin Üniversitedeki Yaşam Kalitesine ilişkin Algılarının Demokratik Yaşam Kültürü Çerçevesinde Değerlendirilmesi (Çukurova Üniversitesi Örneği). Çanakkale 18 Mart Üniversitesinde yapılan Uluslar arası Demokrasi Eğitimi Sempozyumu. 17.07.2010 tarihinde www.tebd.gazi.edu.tr/arsiv/2006_cilt4/sayi_2/107-128.pdf adresinden erişildi.
  • Eroğlu, E. (2004). Yükseköğretimde Hizmet Kalitesi. Ankara: Nobel Yayın. Green, D. (1994). What Is Quality İn Higher Education?. 03.08.2009 tarihinde http://eric.ed.gov/PDFS/ED415723.pdf adresinden erişildi.
  • Hacıfazlıoğlu, Ö. (2006). Avrupa Birliği Yükseköğretim Kalite Göstergeleri ve Türkiye Örneği. Yayımlanmamış doktora tezi. Marmara Üniversitesi, İstanbul. 24 09 2009 tarihinde http://tez2.yok.gov.tr/ adresinden erişildi.
  • Hunt, D. W. (1996). Quality İn America – How To İmplement A Competitive Quality Program. Irwın Professional Publishing: United Stades of America
  • İmanova, S. (2008). Eğitimde Yönetim Kalitesi. Journal of Qafqaz University. 24, 180-189. 12 09 2010 tarihinde http://www.qafqaz.edu.az/journal/20082415%20kalite.pdf adresinden erişildi.
  • Keskin. A. ve Keskin B. (2005). Eğitimde Toplam Kalite- Okul Yönetimin Kalite Arayışı. Samsun: Deniz Kültür Yayınları
  • Koçancı, M. (2002). Türkiye’de İşsizlik Ve Üniversite Sorunu. Üniversite ve Toplum Dergisi. Cilt. 2 Sayı. 2 28.10.2010 tarihinde http://www.universite-toplum.org/text.php3?id=63 adresinden erişildi.
  • Kutlu, H. A. (2007). Kaliteyi Algılamadaki Farklıklılar Üzerine Kafkas Üniversitesi Öğrencileri Arasında Bir Araştırma. http://194.27.49.253/iibf/M016.pdf. adresinden erişildi. ve İdari Bilimler Dergisi. 21, 1. 18 09 2009 tarihinde Lee, H, http://eric.ed.gov/PDFS/ED418640.pdfadresinden erişildi. Transforming Higher Education. 21. 08. 2009 tarihinde
  • Numanoğlu, G. (2001). Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 34, /ebfdergi/pdfler/2001/113123.pdf adresinden erişildi. 18 09 2009 tarihinde
  • http://www.education.ankara.edu.tr
  • Okçabol, R. (2007). Yükseköğretim Sistemimiz. Ankara. Ütopya Yayınevi.
  • Ortaş, İ. (2009). Türkiye'deki En İyi Üniversitelerin Bilinmesi Neden Önemlidir? 27 10 2010 tarihinde http://www.memurlar.net/haber/146687/ adresinden erişildi.
  • Özdemir, S. M. (2007). Öğretim Süreçlerinde Toplam Kalite İlkelerinin Uygulanmasının Öğrencilerin Tutumlarına v e Başarılarına Etkisi. Kastamonu Eğitim http://www.kefdergi.com/pdf/Cilt- 15-No2–2007Ekim/smehmet.pdf adresinden erişildi. Dergisi. 2, 521–536. 17.06.2010 tarihinde
  • Ruben, B. (1995 ). Quality İn Higher Education New Brunswick, U.S.A. : Transaction Publishers. 17.09.2010 tarihinde http://www.google.com/books adresinden erişildi
  • Sakarya, M. C. (2006). Yükseköğretimde Öğrenciye Yönelik Hizmet Kalite Ölçülmesi: Akdeniz Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Akdeniz Üniversitesi, Antalya. 18.06.2010 tarihinde http://tez2.yok.gov.tr/ adresinden erişildi.
  • Serin, H., Aytekin, A. (2009). Yükseköğretimde Toplam Kalite Yönetimi. Bartın Orman Fakültesi Dergisi. 15, 83– 93. 19.09.2010 tarihinde http://iibf.bartin.edu.tr/ybs/eser/D14.pdf adresinden erişildi.
  • Tamdoğan, G, O. (2009). Bilgi Üretiminde Yazın Ürünleri Ve Kütüphaneler: Atıfların Tespiti ve Analizi Yoluyla Araştırma. http://tk.kutuphaneci.org.tr/index.php/tk/article/viewArticle/2141 adresinden erişildi.
  • Kütüphaneciliği, C. 23. S. 2 07 11 2010 tarihinde
  • Ürüt, Z. (2006). Avrupa Kalite Ödülü Modelinin Eğitim Kurumlarında Uygulanması Ve Modelin Performansa Etkisi Üzerine Bir Araştırma. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi, Bursa. 07.07.2010 tarihinde http://tez2.yok.gov.tr/ adresinden erişildi.
Toplam 33 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sevilay Meraler Bu kişi benim

Abdullah Adıgüzel Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012

Kaynak Göster

APA Meraler, S., & Adıgüzel, A. (2012). EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN YÜKSEKÖĞRETİMDE KALİTEYE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN BELİRLENMESİ. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(9), 123-144. https://doi.org/10.14520/adyusbd.203