BibTex RIS Kaynak Göster

HALDUN TANER’İN “SONSUZA KALMAK” VE “HEYKEL” ADLI HİKÂYELERİNDE SONSUZLUK ARZUSU

Yıl 2012, , 82 - 88, 15.01.2012
https://doi.org/10.14520/adyusbd.235

Öz

İnsan, doğum ve ölüm arasındaki sınırlandırılmış yaşamında sonsuzluk arzusunu içinde barındırır. Yarına kalmak düşüncesi fiziksel olarak mümkün olamayacağından bunu eserleriyle gerçekleştirmek ister. Yaşamın anlamını kavrayan her birey, yarınlara kalmanın ya da sonsuzluğa ulaşmanın yolunu arar. Haldun Taner’in “Sonsuza Kalmak” ve “Heykel” adlı hikâyelerinde sonsuza kalmak arzusu iki farklı boyutta irdelenir. “Sonsuza Kalmak” hikâyesinde dünün mirası olan sanat eserini yarına taşımak hedeftir. “Heykel” hikâyesinde ise kendini yarınlara taşımak isteyen başkişinin durumu aktarılır.

Kaynakça

  • Bayrak, Özcan, (2008), “Yaşam Sürecinde Var Olan Yozlaşma Yozlaşma Teminin Haldun Taner’in Hikâyelerine Yansıması” Newwsa, e-Journal of New World Sciences Academy, Volume: 3, Number: 4, s.742-752
  • Hökelekli, Hayati, (1991) “Ölüm ve Ölüm Ötesi Psikolojisi, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, S.3., C.3, s.151-165
  • Korkmaz, Ramazan, (2008) Aytmatov Anlatılarında Ötekileşme Sorunu ve Dönüş İzlekleri, Grafiker Yayınları, Ankara
  • Magill, Frank, (1971), Egzistansiyalist Felsefenin Beş Klasiği, (Çev. Vahap Mutal), Hareket Yayınları, İstanbul
  • Taner, Haldun (2005),Yalıda Sabah Bütün Hikâyeleri 4, Bilgi Yayınevi, Ankara
  • Taner, Haldun (2006) Kızıl Saçlı Amazon Bütün Hikâyeleri 1, Bilgi Yayınevi Ankara
  • Yalçın, Sıdıka Dilek, (1995), Haldun Taner’in Hikâyeleri ve Hikâyeciliği, Bilgi Yayınevi, Ankara

A Wish for Eternal Existence in Haldun Taner Short Stories “Sonsuza Kalmak” and “Heykel”

Yıl 2012, , 82 - 88, 15.01.2012
https://doi.org/10.14520/adyusbd.235

Öz

Man possesses a wish for eternal existence in his/her life limited by birth and death. As this cannot be realized through a physical survival, s/he tries to obtain this ideal via his/her art works. Every individual who comprehends the meaning of life attempts to find a way to survive in the future or reach eternity. In Haldun Taner’s stories titled “To Attain Eternity” and “Sculpture”, the wish to attain eternity is handled in two different dimensions. In “To Attain Eternity”, the main goal is to deliver the art work, which is a heritage from the past generations, to the future. In “Sculpture”, the case of the protagonist, who thrives to attain eternity, is portrayed.

Kaynakça

  • Bayrak, Özcan, (2008), “Yaşam Sürecinde Var Olan Yozlaşma Yozlaşma Teminin Haldun Taner’in Hikâyelerine Yansıması” Newwsa, e-Journal of New World Sciences Academy, Volume: 3, Number: 4, s.742-752
  • Hökelekli, Hayati, (1991) “Ölüm ve Ölüm Ötesi Psikolojisi, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, S.3., C.3, s.151-165
  • Korkmaz, Ramazan, (2008) Aytmatov Anlatılarında Ötekileşme Sorunu ve Dönüş İzlekleri, Grafiker Yayınları, Ankara
  • Magill, Frank, (1971), Egzistansiyalist Felsefenin Beş Klasiği, (Çev. Vahap Mutal), Hareket Yayınları, İstanbul
  • Taner, Haldun (2005),Yalıda Sabah Bütün Hikâyeleri 4, Bilgi Yayınevi, Ankara
  • Taner, Haldun (2006) Kızıl Saçlı Amazon Bütün Hikâyeleri 1, Bilgi Yayınevi Ankara
  • Yalçın, Sıdıka Dilek, (1995), Haldun Taner’in Hikâyeleri ve Hikâyeciliği, Bilgi Yayınevi, Ankara
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

M. Fatih Kanter Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Ocak 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012

Kaynak Göster

APA Kanter, M. F. (2012). HALDUN TANER’İN “SONSUZA KALMAK” VE “HEYKEL” ADLI HİKÂYELERİNDE SONSUZLUK ARZUSU. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(8), 82-88. https://doi.org/10.14520/adyusbd.235