BibTex RIS Kaynak Göster

IMPACT ON HOTEL EMPLOYEES PERFORMANCE EVALUATION PRACTICES

Yıl 2011, , 258 - 279, 01.12.2011
https://doi.org/10.14520/adyusbd.167

Öz

This study is made to maximize the performance levels of the employees, to learn about the viewpoints of the employees about the systems of evaluation and to determine by applying which performance criteria the success levels of the employees can be increased. According to the results of the inquiry, it’s seen that educated and experienced employees do not hesitate to have performance evaluation applications and they think that the execution of these applications is useful. It is found that especially the employees having opportunity of career and advance, care more about the performance evaluation applications than others. Employees in hotel enterprises do have anxiety about losing their jobs because of the immanent characteristics of the sector. Enterprises should establish performance evaluation applications to overcome this anxiety and to foster the employees to work

Kaynakça

  • Akçakanat, T.(2009) İnsan Kaynakları Yönetiminde Performans Değerlendirme: Isparta İl Emniyet Müdürlüğünde Bir Uygulama, Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Isparta.
  • Arslantürk, Y.(2009) ‘Dört ve Beş Yıldızlı Konaklama İşletmelerinde Performans:Ankara ili Örneği’ İşletme Araştırmalar Dergisi, 1-2, 19-34
  • Bingöl D.(1990)., Personel Yönetimi ve Beşeri İlişkiler, Atatürk Üniversitesi Yay. NO: 676, Erzurum.
  • Bingöl D.(1998). İnsan Kaynakları Yönetimi, Beta Yayınları, 4.basım, İstanbul.
  • Camgöz, S.M.,Alperten,İ.N.(2006) ‘360 Derece Performans Değerlendirme ve Geri Bildirim:Bir Üniversite Medico-Sosyal Merkezi Birim Amirlerinin Yönetsel Yetkinliklerinin
  • Değerlendirilmesi Üzerine Pilot Uygulama Örneği, Yönetim ve Ekonomi Dergisi.Cilt:13 Sayı:2,191-21
  • Can,H.,Akgün,A.ve Kavuncubaşı,S.(2001) Kamu Ve Özel Kesimde İnsan Kaynakları Yönetimi, Siyasal Kitapevi,4.Baskı,Ankara
  • Canıtez, B.ve Solmuş, T.(2000) Performans Değerlendirmesi, Türk Pisikoloji Bülteni, Sayı:16-17,Mart –Haziran,
  • Cole, G. A. (1993). Management Theory and Practice. (Fourth Edition). London: Dp Publications Ltd.
  • Erdoğan, İ.(1991) İşletmelerde Personel Seçimi ve Başarı Değerleme, Küre Ajans İstanbul.
  • Fındıkçı, İ. (2001). İnsan Kaynakları Yönetimi. Alfa Yayınları, 3. Baskı,İstanbul.
  • Fındıkçı, İ. (2002). İnsan Kaynakları Yönetimi, Dördüncü Baskı, Yönetim Dizisi Alfa Yayınları, s. 297,İstanbul.
  • Gavcar, E.,Bulut, Z.A.,Engin,K.(2006). ‘Konaklama İşletmelerinde Uygulanan Performans Değerleme Sistemleri ve Uygulama Alanları’,Yönetim ve Ekonomi Dergisi,Cilt 13,Sayı:2, 31-45
  • Güzel, T.,Aydın,Ş.,Eriş,D.(2007). ‘Otel İşletmelerinde Performans Değerleme Sistemleri Üzerine Bir Araştırma:Çanakkale Örneği’,Dokuz Eylül Üniversitesi,Sosyal Bilimler Dergisi,Cilt 9,Sayı:2, 140- 155
  • Sabuncuoğlu, Z.(1994) ‘Personel Yönetimi’Rota Ofset, Bursa.
  • Sakaoğulları, İ.(2008). Hizmet İçi Eğitimin İşgören Performansı Üzerindeki Etkisi: Ankara’daki Dört Ve Beş Yıldızlı Otellerde Bir Uygulama, Düzce Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm Ve Otelcilik İşletmeciliği Ana Bilim Dalı, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Düzce.
  • Tarlıg, Y.T.(2006). Performans Değerleme Süreci İle Performans Değerleme Sonuçlarının Kullanıldığı Alanlara Karşı Çalışan Tutumunu Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma’ Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Tercan, E.(2001). İnsan Kaynakları Yönetiminde Performans Değerlemesi Ve Konaklama Endüstrisine Yönelik Bir Araştırma’akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeceliği Ve Otelcilik Ana Bilim Dalı, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Antalya.
  • Yalçın, A. ‘Farklı Performans Değerlendirme Sistemlerine İlişkin İşgören Tercihlerinin Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma’ www.sosyalbilimler.edu.tr. Erişim:24-11-2010
  • Woods, R.H. (1997). Human Resources Management. Educational Institute, American Hotel and Motel Association. Second Edition.

PERFORMANS DEĞERLEME UYGULAMALARININ OTEL ÇALIŞANLARI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ

Yıl 2011, , 258 - 279, 01.12.2011
https://doi.org/10.14520/adyusbd.167

Öz

Bu çalışma, işgörenlerin performans düzeylerinin üst seviyeye çıkarılması, işgörenlerin
performans değerleme sistemlerine bakış açılarının öğrenilmesi ve işgörenlere hangi performans
kriterlerinin uygulanması halinde, onların başarı düzeylerinin artırılabileceğinin tespit edilmesi
amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla, performans değerleme uygulamalarına yönelik araştırmalar
incelenmiş, anket ve görüşme formu hazırlanarak Ankara-Gölbaşındaki iki adet 4 yıldızlı otel
işletmesinde bir araştırma yapılmıştır. Anket ve görüşme formundan elde edilen veriler, SPSS veri
analiz programı kullanılarak varyans analizi, t testi, frekans yüzde hesaplama yöntemleri ile
amaca uygun olarak analiz edilip yorumlanmıştır. Araştırmanın sonuçları incelendiğinde, otel
işletmelerinde çalışan işgörenlerin çeşitli değişkenlere göre, performans değerleme
uygulamalarına yönelik farklı algılamalara sahip oldukları anlaşılmıştır.

Kaynakça

  • Akçakanat, T.(2009) İnsan Kaynakları Yönetiminde Performans Değerlendirme: Isparta İl Emniyet Müdürlüğünde Bir Uygulama, Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Isparta.
  • Arslantürk, Y.(2009) ‘Dört ve Beş Yıldızlı Konaklama İşletmelerinde Performans:Ankara ili Örneği’ İşletme Araştırmalar Dergisi, 1-2, 19-34
  • Bingöl D.(1990)., Personel Yönetimi ve Beşeri İlişkiler, Atatürk Üniversitesi Yay. NO: 676, Erzurum.
  • Bingöl D.(1998). İnsan Kaynakları Yönetimi, Beta Yayınları, 4.basım, İstanbul.
  • Camgöz, S.M.,Alperten,İ.N.(2006) ‘360 Derece Performans Değerlendirme ve Geri Bildirim:Bir Üniversite Medico-Sosyal Merkezi Birim Amirlerinin Yönetsel Yetkinliklerinin
  • Değerlendirilmesi Üzerine Pilot Uygulama Örneği, Yönetim ve Ekonomi Dergisi.Cilt:13 Sayı:2,191-21
  • Can,H.,Akgün,A.ve Kavuncubaşı,S.(2001) Kamu Ve Özel Kesimde İnsan Kaynakları Yönetimi, Siyasal Kitapevi,4.Baskı,Ankara
  • Canıtez, B.ve Solmuş, T.(2000) Performans Değerlendirmesi, Türk Pisikoloji Bülteni, Sayı:16-17,Mart –Haziran,
  • Cole, G. A. (1993). Management Theory and Practice. (Fourth Edition). London: Dp Publications Ltd.
  • Erdoğan, İ.(1991) İşletmelerde Personel Seçimi ve Başarı Değerleme, Küre Ajans İstanbul.
  • Fındıkçı, İ. (2001). İnsan Kaynakları Yönetimi. Alfa Yayınları, 3. Baskı,İstanbul.
  • Fındıkçı, İ. (2002). İnsan Kaynakları Yönetimi, Dördüncü Baskı, Yönetim Dizisi Alfa Yayınları, s. 297,İstanbul.
  • Gavcar, E.,Bulut, Z.A.,Engin,K.(2006). ‘Konaklama İşletmelerinde Uygulanan Performans Değerleme Sistemleri ve Uygulama Alanları’,Yönetim ve Ekonomi Dergisi,Cilt 13,Sayı:2, 31-45
  • Güzel, T.,Aydın,Ş.,Eriş,D.(2007). ‘Otel İşletmelerinde Performans Değerleme Sistemleri Üzerine Bir Araştırma:Çanakkale Örneği’,Dokuz Eylül Üniversitesi,Sosyal Bilimler Dergisi,Cilt 9,Sayı:2, 140- 155
  • Sabuncuoğlu, Z.(1994) ‘Personel Yönetimi’Rota Ofset, Bursa.
  • Sakaoğulları, İ.(2008). Hizmet İçi Eğitimin İşgören Performansı Üzerindeki Etkisi: Ankara’daki Dört Ve Beş Yıldızlı Otellerde Bir Uygulama, Düzce Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm Ve Otelcilik İşletmeciliği Ana Bilim Dalı, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Düzce.
  • Tarlıg, Y.T.(2006). Performans Değerleme Süreci İle Performans Değerleme Sonuçlarının Kullanıldığı Alanlara Karşı Çalışan Tutumunu Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma’ Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Tercan, E.(2001). İnsan Kaynakları Yönetiminde Performans Değerlemesi Ve Konaklama Endüstrisine Yönelik Bir Araştırma’akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeceliği Ve Otelcilik Ana Bilim Dalı, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Antalya.
  • Yalçın, A. ‘Farklı Performans Değerlendirme Sistemlerine İlişkin İşgören Tercihlerinin Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma’ www.sosyalbilimler.edu.tr. Erişim:24-11-2010
  • Woods, R.H. (1997). Human Resources Management. Educational Institute, American Hotel and Motel Association. Second Edition.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Tuncer Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011

Kaynak Göster

APA Tuncer, M. (2011). PERFORMANS DEĞERLEME UYGULAMALARININ OTEL ÇALIŞANLARI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(7), 258-279. https://doi.org/10.14520/adyusbd.167