BibTex RIS Kaynak Göster

THE HIDDEN CURRICULUM OF THE CLASSROOM FROM THE STUDENT’S POINT OF VIEW

Yıl 2014, , 510 - 536, 01.12.2014
https://doi.org/10.14520/adyusbd.781

Öz

This research which has been based on the idea that the hidden curriculum applied in education may be ascertained by means of the data belonging to the climate of the class with the assistance of students has been realized by making interviews with the students who continue their education at the four level primary school in the district of Çubuk of the province of Ankara during the 2012-2013 school year. The questions to be asked during the interview which have been previously prepared have been asked to the students during the mentioned interview and the contents of the answers that the students gave to those questions have been analysed, findings were obtained from that analysis and those findings were interpreted. Through this study some conclusions were obtained regarding the personality traits of the teacher, teacher-student relationships, professional knowledge of the teacher, classroom environment and the rewards and punishments applied in that environment.

Kaynakça

  • Anderson, D. J. (1992). The hidden curriculum. 159 (1):21-22. 5 Ocak 2013 tarihinde www.ajronline.org/doi/pdf adresinden alınmıştır.
  • Bilgin, N. (2000). İçerik analizi. İzmir: Ege Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları.
  • Bilen, M. (1992). “Eğitimde Verimliliğe Öğretmenin Kişilik Özelliklerinin Etkisi.” Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1):27-30.
  • Çelikten, M., Şanal, M. ve Yeni, Y. (2005). “Öğretmenlik Mesleği ve Özellikleri.” Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(2): 207-237.
  • Debarbıuex, E. (2009). Eğitimde Şiddet Küresel Bir Tehdit. Çev., İsmail Yerguz. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Demirel, Ö. (1999). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Kesici, E, T. ve Türkoğlu, A. (2012). “Ortaöğretim Kurumlarının Okul Yaşam Kalitesi Düzeyi ve Ortaöğretim Öğretmenlerinin Sınıf İçi İletişiminde Kullandıkları Örtük Program.” Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31 (1). ,147-160.
  • Kuş, D. (2009). İlköğretim Programlarının, Örtük Programın ve Okul Dışı Etmenlerin Değerleri Kazandırma Etkililiğinin 8.Sınıf İlköğretim Öğrencilerinin ve Öğretmenlerinin Görüşlerine Göre İncelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
  • Gözütok, D. F. (2008). Eğitim ve şiddet. Ankara: Gazi Kitabevi
  • Tatar, M. (2004). “Etkili Öğretmen.” Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(2).
  • Tuncel, İ. (2008). “Duyuşsal Özelliklerin Gelişimi Açısından Fiziki Ortamdan Kaynaklanan Örtük Programın İncelenmesi.” Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(20):26-38.
  • Veznedaroğlu, R. L. (2007). Okulda ve Sınıfta Örtük Program (Bir Özel İlköğretim Okulu Örneği). Yayımlanmamış doktora tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Ankara.
  • Yapıcı (Işıl), Ş. (2001). “Sınıf Öğretmenlerinin Kişilik Profilleri.” Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3 (1).
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yüksel, S. (2002). “Yüksek Öğretimde Eğitim-Öğretim Faaliyetleri ve Örtük Program.” Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, XV (1).
  • Yüksel, S. (2004). Örtük program eğitimde saklı uygulamalar. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Yücel, C. ve Kaynak, S. (2008). “Öğretmenlerin Kişilik Özellikleri ve Örgütsel Vatandaşlık Davranışı.” Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(1).

ÖĞRENCİ GÖZÜYLE SINIFIN ÖRTÜK PROGRAMI

Yıl 2014, , 510 - 536, 01.12.2014
https://doi.org/10.14520/adyusbd.781

Öz

Öğrenci görüşleri yardımıyla okulun örtük programının belirlenmeye çalışıldığı bu araştırma, 2012-2013 eğitim-öğretim yılında Ankara İli Çubuk İlçesi sınırları içinde yer alan bir ilkokulun dördüncü sınıflarından rastlantısal olarak seçilen bir sınıftaki öğrencilerin görüşleri alınarak yapılmıştır. Araştırmacı tarafından daha önceden belirlenen görüşme soruları, görüşme ortamında öğrencilere yöneltilmiş ve öğrencilerin bu sorulara verdikleri cevapların içerik analizleri yapılarak bulgular ve yorumlar yapılmıştır. Bu çalışma ile öğretmen kişilik özellikleri, öğretmen öğrenci ilişkileri, öğretmen mesleki bilgisi özellikleri, sınıf ortamı ve bu ortamda uygulanan ödül ve cezalara ilişkin bazı sonuçlara ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Anderson, D. J. (1992). The hidden curriculum. 159 (1):21-22. 5 Ocak 2013 tarihinde www.ajronline.org/doi/pdf adresinden alınmıştır.
  • Bilgin, N. (2000). İçerik analizi. İzmir: Ege Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları.
  • Bilen, M. (1992). “Eğitimde Verimliliğe Öğretmenin Kişilik Özelliklerinin Etkisi.” Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1):27-30.
  • Çelikten, M., Şanal, M. ve Yeni, Y. (2005). “Öğretmenlik Mesleği ve Özellikleri.” Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(2): 207-237.
  • Debarbıuex, E. (2009). Eğitimde Şiddet Küresel Bir Tehdit. Çev., İsmail Yerguz. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Demirel, Ö. (1999). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Kesici, E, T. ve Türkoğlu, A. (2012). “Ortaöğretim Kurumlarının Okul Yaşam Kalitesi Düzeyi ve Ortaöğretim Öğretmenlerinin Sınıf İçi İletişiminde Kullandıkları Örtük Program.” Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31 (1). ,147-160.
  • Kuş, D. (2009). İlköğretim Programlarının, Örtük Programın ve Okul Dışı Etmenlerin Değerleri Kazandırma Etkililiğinin 8.Sınıf İlköğretim Öğrencilerinin ve Öğretmenlerinin Görüşlerine Göre İncelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
  • Gözütok, D. F. (2008). Eğitim ve şiddet. Ankara: Gazi Kitabevi
  • Tatar, M. (2004). “Etkili Öğretmen.” Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(2).
  • Tuncel, İ. (2008). “Duyuşsal Özelliklerin Gelişimi Açısından Fiziki Ortamdan Kaynaklanan Örtük Programın İncelenmesi.” Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(20):26-38.
  • Veznedaroğlu, R. L. (2007). Okulda ve Sınıfta Örtük Program (Bir Özel İlköğretim Okulu Örneği). Yayımlanmamış doktora tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Ankara.
  • Yapıcı (Işıl), Ş. (2001). “Sınıf Öğretmenlerinin Kişilik Profilleri.” Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3 (1).
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yüksel, S. (2002). “Yüksek Öğretimde Eğitim-Öğretim Faaliyetleri ve Örtük Program.” Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, XV (1).
  • Yüksel, S. (2004). Örtük program eğitimde saklı uygulamalar. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Yücel, C. ve Kaynak, S. (2008). “Öğretmenlerin Kişilik Özellikleri ve Örgütsel Vatandaşlık Davranışı.” Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(1).
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yavuz Bolat Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014

Kaynak Göster

APA Bolat, Y. (2014). ÖĞRENCİ GÖZÜYLE SINIFIN ÖRTÜK PROGRAMI. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(18), 510-536. https://doi.org/10.14520/adyusbd.781