This research which has been based on the idea that the hidden curriculum applied in education may be ascertained by means of the data belonging to the climate of the class with the assistance of students has been realized by making interviews with the students who continue their education at the four level primary school in the district of Çubuk of the province of Ankara during the 2012-2013 school year. The questions to be asked during the interview which have been previously prepared have been asked to the students during the mentioned interview and the contents of the answers that the students gave to those questions have been analysed, findings were obtained from that analysis and those findings were interpreted. Through this study some conclusions were obtained regarding the personality traits of the teacher, teacher-student relationships, professional knowledge of the teacher, classroom environment and the rewards and punishments applied in that environment.
Hidden curriculum classroom climate hidden goals students opinions.
Öğrenci görüşleri yardımıyla okulun örtük programının belirlenmeye çalışıldığı bu araştırma, 2012-2013 eğitim-öğretim yılında Ankara İli Çubuk İlçesi sınırları içinde yer alan bir ilkokulun dördüncü sınıflarından rastlantısal olarak seçilen bir sınıftaki öğrencilerin görüşleri alınarak yapılmıştır. Araştırmacı tarafından daha önceden belirlenen görüşme soruları, görüşme ortamında öğrencilere yöneltilmiş ve öğrencilerin bu sorulara verdikleri cevapların içerik analizleri yapılarak bulgular ve yorumlar yapılmıştır. Bu çalışma ile öğretmen kişilik özellikleri, öğretmen öğrenci ilişkileri, öğretmen mesleki bilgisi özellikleri, sınıf ortamı ve bu ortamda uygulanan ödül ve cezalara ilişkin bazı sonuçlara ulaşılmıştır.
Örtük program sınıf iklimi gizil hedefler öğrenci görüşleri.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 |