Bu araştırma sınıf öğretmenliği ve sosyal bilgiler öğretmenliği yüksek lisans programlarında öğrenim gören yüksek lisans öğrencilerinin bilime ve bilim insanına yönelik görüşlerini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiş nitel bir çalışmadır. Araştırma 2014-2015 öğretim yılının bahar döneminde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın katılımcılarını Afyon Kocatepe Üniversitesi’nde sınıf öğretmenliği ve sosyal bilgiler öğretmenliği yüksek lisans programlarında öğrenim gören 13 yüksek lisans öğrencisi oluşturmaktadır. Yüksek lisans öğrencilerinin görüşlerini belirlemek amacıyla yarı yapılandırılmış görüşme gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak “Bilim insanı” ve “Bilimsel bilgi” konularına yönelik hazırlanmış 9 açık uçlu sorudan oluşan görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler nitel veri analizi tekniklerinden içerik analizine tabi tutulmuştur. Görüşmeye katılan yüksek lisans öğrencilerinin görüşlerini çarpıcı bir biçimde yansıtmak amacıyla, yapılan doğrudan alıntılarla da araştırmanın sonucunda elde edilen bulgular desteklenmiştir. Araştırmanın sonucunda öğrencilerin bilim ve bilimsel yöntem konularında geleneksel (yetersiz) görüş belirtirken; bilim insanının kişisel özellikleri, bilim- toplum ilişkisi ve bilimsel süreçlerde yaşanan problemlerle ilgili olarak çağdaş (gerçekçi) görüş belirttikleri görülmüştür.
Anahtar Kelimeler: Bilim, Bilim insanı, Yüksek lisans öğrencisi
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Nisan 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 22 |