Yüz yıldan daha uzun bir geçmişe sahip olan otomobiller ulaşım, varlık ve statü göstergesi, ticaret vb. gibi amaçlarla kullanılmıştır. Otomobillerin kullanım alanları ve kullanıcı sayısı arttıkça ürün çeşitliliği de artmıştır. Böylece otomobiller günümüz tüketicilerinin olağan ihtiyaçlarından biri haline gelmiştir. Bu çalışmada yeni otomobilden çok daha büyük bir pazara sahip olan ikinci el otomobillerin tercih nedenleri ve tercih kriterleri belirlenmeye çalışılmıştır. Bunun için ölçek geliştirme sürecinden geçirilen anket yöntemiyle geçerli 271 anket verisi elde edilmiştir. Elde edilen anket verilerine güvenirlik, frekans, yüzde, crosstab, anova ve t test gibi analizler yapılmıştır. Sonuçta ikinci el otomobil tercihinde ekonomik nedenlerin öne çıktığı, arkadaş ve tanıdıkların hem daha güvenilir hem de ilk başvurulan satıcı olduğu görülmüştür. Ayrıca alternatifler arasında yapılacak tercihte aracın hasar durumu, yakıt tüketimi, fiyatı ve performansı en çok önemsenen konular iken kasa tipi, kredi imkânı ve aracın rengi de en az önemsenen hususlar olduğu görülmüştür. Ankete katılanların ikinci el otomobil alımında en çok güven sorunuyla karşılaştıklarını belirtmişlerdir.
Anahtar Kelimeler: Otomobil tercihi, ikinci el otomobil, tüketici davranışı.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Nisan 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 22 |