Bu
çalışmanın amacı, cinsiyet, bölüm, mezun olunan lise türü, kişisel bilgisayara
sahip olup olmama ve bilgisayar kullanım düzeyine göre coğrafya ve sosyal
bilgiler öğretmen adaylarının TPAB öz değerlendirme düzeylerini incelemektir.
Bu araştırma ilişkisel tarama modeli ile yapılmış nicel bir çalışmadır. Araştırmanın
amacını gerçekleştirebilmek için gereksinim duyulan verilerin toplanmasına
yönelik “teknolojik pedagojik alan bilgisi öz değerlendirme ölçeği”
kullanılmıştır. Araştırmada istatistiksel analizler SPSS 17 programı
kullanılarak yapılmıştır. Teknolojik pedagojik alan bilgisi öz değerlendirme
düzeyini oluşturan bileşenler ile bağımsız değişkenler arasında ilişkisiz
örneklemler için normal dağılım gösteren verilerde t- Testi ve Tek Yönlü
Varyans Analizi (ANOVA), normal dağılım göstermeyen verilerde ise Kruskal
Wallis H testi yapılmıştır. Araştırmanın
sonucunda cinsiyete göre alan bilgi düzeyinde erkekler lehine; lise türünde düz
lise ile meslek lisesi arasında meslek lisesi lehine, meslek lisesi ile Anadolu
öğretmen lisesi arasında Anadolu öğretmen lisesi lehine, meslek lisesi ile
Anadolu lisesi arasında Anadolu lisesi lehine anlamlı farklılık bulunmuştur.
Ayrıca kişisel bilgisayara sahip olan öğretmen adaylarının olmayan
öğretmen adaylarına göre teknolojik pedagojik alan bilgisi düzeylerinin anlamlı
düzeyde yüksek olduğu ve bilgisayar kullanma becerilerinin de teknolojik
pedagojik alan bilgisi üzerinde anlamlı etkisinin olduğu belirlenmiştir.
Coğrafya sosyal bilgiler teknolojik pedagojik alan bilgisi öğretmen adayları.
The aim of this study is to investigate
TPACK self-assessment level of Geography and Social Sciences student teachers
with regard to their gender, field, high schools they graduated, possession of
personal computers, and computer use level. Baseline descriptive survey
followed with causal comparative method
was used in this quantitative research. 130 senior student teachers were
included in the study from Gazi and Ataturk University Faculty of Education
Department of Geography Education, and Cumhuriyet University Faculty of
Education Department of Social Sciences. T-test and ANOVA were used for the
data showing normal distribution for the unrelated samples between the
components determining technological
pedagogical content knowledge self-assessment level and independent variables;
Kruskal Wallis H test was used for the data not showing normal distribution. In
findings of this research, significant differences were found in favor of males
for the comparison of genders’ content knowledge, in favor of vocational high
schools for the comparison between general high schools and vocational high
schools, in favor of Anatolian teacher training high schools for the comparison
between vocational high schools and Anatolian teacher training high schools. In
addition, it is found that the student teachers possessing personal computers
significantly have better computer use level than the student teachers not
possessing personal.
Geography social sciences technological pedagogical content knowledge student teachers.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 28 |