Bu araştırmanın amacı;“Okul Öncesi” ve “Sınıf Öğretmenliği” bölümlerinde okuyan öğretmen adaylarının öğrenme biçemlerini belirlemek, bulundukları programa, cinsiyetlerine, ekonomik düzey değişkenlerine göre öğrenme biçemlerinin farklılıklarını tespit etmektir. Araştırmada betimsel tarama modeli benimsenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, Konya İli’nde Necmettin Erbakan Üniversitesi’nde Sınıf Öğretmenliği ve Okul Öncesi Öğretmenliği’nde okumakta olan 399 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışmada veriler “Big 16 Öğrenme Biçemleri Envanteri” kullanılarak toplanmıştır. “Big 16 Öğrenme Biçemleri” envanterinin (Şimşek, 2002) toplam puan düzeyindeki iç tutarlılık güvenilirliği 0,84’tür. Ayrıca öğretmen adaylarının öğrenme biçemlerinden aldıkları puanlar istatistiksel yöntemler kullanılarak değerlendirildiğinde öğretmen adaylarının öğrenme biçemlerinin cinsiyetlerine göre bedensel ve işitsel biçemde farklılık bulunduğu tespit edilmiştir. Ayrıca öğretmen adaylarının bulundukları programa, anne-baba eğitim düzeylerine ve ekonomik düzey algılarına göre de farklılık görüldüğü ortaya konmuştur.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 25 |