Çalışmanın amacı, Eğitim Fakültelerinde öğrenim gören öğretmen adayları ve pedagojik formasyon eğitimi alan öğrencilerin teknopedagojik eğitim yeterliklerinin incelenmesidir. Çalışmanın örneklemini, 2014-2015 öğretim yılında bir devlet Üniversitesinin Eğitim Fakültesinin çeşitli bölümlerinde öğrenim gören 385 öğretmen adayı ve 351 pedagojik formasyon öğrencisi olmak üzere toplam 736 katılımcı oluşturmaktadır. Veriler, “Teknopedagojik Eğitime Yönelik Yeterlik Ölçeği” ile toplanmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler, t-testi ve tek yönlü varyans analizi (one-way ANOVA) testlerinden yararlanılmıştır. Araştırmada öğretmen adaylarının ve formasyon öğrencilerinin teknopedagojik eğitime yönelik algılarının yüksek düzeyde olduğu ortaya çıkmıştır. Elde edilen bulgulara göre, cinsiyetin teknopedagojik eğitim yeterliliğinin tek bir alt boyutunda, eğitim türü değişkeninin teknopedagojik eğitim yeterliliğinin bazı alt boyutlarında, sayısal bölüm öğrencilerinin teknopedagojik eğitim yeterliliği geneli ve bazı alt boyutları üzerinde, bilgisayar kullanma becerisi ve günlük internet kullanım süresi değişkenlerinin ise teknopedagojik eğitim yeterliliği geneli ve tüm alt boyutları üzerinde anlamlı bir etkisinin olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca çalışmada öğretmen adaylarının, teknopedagojik eğitim yeterlik puanlarının formasyon öğrencilerinden daha yüksek olduğu belirlenmiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 24 |