Bu çalışmada, engellilerin eğitiminde e-öğrenme ortamlarının kullanımı konusunda şimdiye kadar yapılan lisansüstü tezler incelenerek, bu konuda yapılacak yeni çalışmalara farklı bir bakış açısı getirmek amaçlanmıştır. İlgili lisansüstü tezler; Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezinde yapılan tarama sonucu elde edilmiştir. Bu çalışma, ilgili konuda 2015 yılına kadar yapılan 36 lisansüstü tezle sınırlıdır. Çalışmada nitel araştırma yöntemi ve betimsel istatistik analizi kullanılmıştır. Türkiye’ de engellilerin eğitiminde e-öğrenme ortamlarının kullanımı konusunda 1986-2009 yılları arasında tamamlanan lisansüstü tezlerin sayısında ve konu çeşitliliğinde bir artışın, 2009 yılından sonra ise tekrar bir azalmanın yaşandığı tespit edilmiştir. Bu tezlerin en fazla “görme” ve “işitme” engel türlerinde yapıldığı, büyük bir kısmının fen bilimleri enstitülerinde tamamlandığı ve çalışılan konuların hedef kitlesinin yarısından fazlasının ilköğretim seviyesinde olduğu tespit edilmiştir. Çalışmanın sonunda engellilerin eğitiminde e-öğrenme ortamlarının kullanımı konusundaki eğilimlerden bahsedilmiş ve ileride yapılacak çalışmalar için bazı öneriler getirilmiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 24 |