Learning and teaching are essential
parts of life. People constantly learn and improve themselves as time goes by.
When it comes to teaching, parents and teachers generally get involved.
Teaching profession is very precious occupation. It is esteemed all over the
world. The prevalent definition of this profession is to guide individuals on
their learning journay. As an indispansible part of this profession, teachers
need to have some competencies. The aim of this research is to investigate TEDP
project,which is to support teacher competence development,published in our
country in 2006 , “General Competencies of Teaching Profession” and Strategies
of Teaching Profession”published in 2017 in terms of teacher competence. It was
a qualitative research and hand documents canning model were carried out. In
this research, 3 different programs mentioned above are examined from the
viewpoint of teacher competence.
Hayatımızda sürekli olarak öğretme
ve öğrenme durumu söz konusudur. Bir insan çocukluktan itibaren sürekli olarak
bir şeyler öğrenir ve gelişir. Öğretme kısmında ise anne-baba ve tabii ki
öğretmen başı çeker. Öğretmen en genel tanımıyla, öğretmeye rehberlik eden
kişidir. Eğitimin olmazsa olmazı olan öğretmenler, bu kutsal mesleği yerine
getirebilmeleri için bazı yeterliklere sahip olması gerekmektedir. Bu
araştırmanın amacı ülkemizde 2006 yılında yayımlanmış olan TEDP Temel Eğitime
Destek Projesi “Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri“, 2017 yılında
yayımlanmış olan Öğretmenli Mesleği Genel Yeterlikleri ve Öğretmen Strateji
Belgesi’nin, öğretmen yeterlikleri açısından incelenmesidir. Bu araştırma nitel
bir araştırmadır ve döküman inceleme modeliyle gerçekleştirilmiştir.
Araştırmada yayımlanan bu 3 program öğretmen yeterlikleri çerçevesinde
incelenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 30 |