Bu çalışmanın amacı Yükseköğretim Kurumu
öğrencileri ve SMMM büro çalışanlarının muhasebe mesleğine yönelik Öz yeterliliklerinin
incelenmesi, cinsiyet, yaş, vb.
faktörlerin öz yeterlilik üzerindeki etkisinin tespit edilmesi ve öz yeterlilik
düzeyini artırılması ile ilgili önerilerde bulunmaktır. Çalışma Adıyaman Üniversitesinde lisans
ve ön lisans düzeyinde muhasebe dersi alan öğrenciler ile Adıyaman’da faaliyet
gösteren SMMM bürolarında çalışan ancak henüz mesleki yeterlilik belgesi
almamış çalışanları kapsamaktadır. Çalışmada veri toplamak üzere ‘anket’
yöntemi tercih edilmiştir. Elde edilen veriler SPSS 22 programı ile analiz
edilmiştir. Yapılan analiz sonucu ulaşılan veriler
yorumlanarak çeşitli önerilerde bulunulmuştur. Çalışmadan elde edilen bazı bulgular
şöyledir. Cinsiyet, yaş değişkeni ve aile ve yakın çevrede muhasebe mesleğini
icra edenlerin olması durumu ile öz yeterlilik boyutu arasında anlamlı farklılık
tespit edilmiştir. Ancak, katılımcıların öğrenim gördüğü lisans veya ön lisans
bölümleri ile bulundukları sınıf ve Orta öğretimde Muhasebe türü dersler alıp
almama durumu ile öz yeterlilik boyutu arasında anlamlı bir farklılık tespit
edilmemiştir
The aim of this study is to examine the self-efficacy of the students of Higher Education Institution and Smmm office staff for the accounting profession, to determine the effects of factors like gender, age, etc. on self-efficacy and to make suggestions about increasing self-sufficiency level. The study includes the students who take accounting courses at Adiyaman University and those working in SMMM offices operating in Adiyaman but who have not obtained a vocational qualification certificate yet. “Survey” method has been preferred to collect data. The data obtained have been analyzed with SPSS 22 program. Various suggestions have been made by interpreting the data reached as a result of the analysis that have been made. Some of the findings obtained from the study are as follows. There is a significant difference between the gender, age variable and there being people practicing the accounting profession in the family and in the immediate circle and the self-efficacy dimension. However, no significant difference has been found between the status of participants’ undergraduate or associate degree with their class and whether they’ve got lessons like accounting or not at secondary education and the self-efficacy dimension.
Self-sufficiency accounting profession higer education institutions
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 32 |