Bu araştırma, spor eğitimi
alan öğrencilerin Sporda Liderlik Gücü algılarını ortaya çıkarmak amacıyla
yapılmıştır. Kesitsel tipteki bu araştırma, Üniversitelerin Spor Bilimleri
Fakülteleri ile Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokullarında 2017/2018
Eğitim-Öğretim yılında öğrenim gören öğrenciler arasında gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya 1433 öğrenci katılmıştır. Verilerin
analizinde bağımlı (sürekli) değişkenlerin normal dağılım varsayımı
karşılanmadığı için parametrik olmayan istatistiksel yöntemlerden; iki grup
karşılaştırmalarında Mann Whitney U, ikiden çok grup karşılaştırmalarında ise
Kruskall Wallis H testi uygulanarak sonuçlar elde edilmiştir. Araştırmada, Üniversitelerin
Spor Bilimleri Fakülteleri ile Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokullarında öğrenim
gören öğrencilerin sporda liderlik gücü algısı alt boyutları açısından
cinsiyet, yaş, sınıf, ailenin yaşadığı yer, kardeş sayısı, bölüm ve öğrenim
görülen üniversiteye göre istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar ortaya
çıkmıştır. Bulgular önem derecesine göre tartışılmış ve
yorumlanmıştır. Bu çalışmanın özelde; çok az olan Sporda Liderlik Gücü
Algısı araştırmalarının geliştirilmesinde alana çok daha fazla katkı yapacağı
düşünülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 35 |