The concept of political marketing, emerged with the use of marketing techniques in the field of politics, has attracted more attention of both academicians and politicians. Although there are many scientific studies in this particular field in Turkey, there is no current literature review regarding the studies yet. Therefore, the current study aims to bibliometrically evaluate the quantitative research methods of master's and doctoral theses published in the field of "Political Marketing" and "Political Marketing" in the database of the Council of Higher Education (YÖK) National Thesis Center between 1998 and 2020 and to present a general picture of academic studies in the field of political marketing. In this context, a total of 74 master's and doctoral theses, were analyzed. In order not to cause problems during the analysis process, 6 theses that did not have a publication permission on the database were excluded from the scope of the research and 68 theses with a publication permission were evaluated.
Political Marketing Bibliometric Analysis Master and PhD Theses.
Pazarlama tekniklerinin siyaset alanında kullanılması ile ortaya çıkan siyasal pazarlama kavramı, son yıllarda hem akademisyenlerin hem de siyasal aktörlerin daha fazla dikkatini çekmektedir. Bu alanda Türkiye’de çok sayıda bilimsel çalışma yapılmış olmasına rağmen, henüz yapılan çalışmalarla ile ilgili güncel bir literatür taraması bulunmamaktadır. Bu çalışmada, 1998-2020 yılları arasında Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK) Ulusal Tez Merkezi veri tabanında “Siyasal Pazarlama” ve “Politik Pazarlama” alanında yayınlanmış olan yüksek lisans ve doktora tezlerinin nicel araştırma yöntemlerinden bibliyometrik yaklaşım çerçevesinde değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda, “Siyasal Pazarlama” başlığı altında 44 ve “Politik Pazarlama” başlığı altında 30 olmak üzere toplam 74 adet yüksek lisans ve doktora tezine ulaşılmıştır. Veri tabanı üzerinde yayın izni bulunmayan tezlerin analiz aşamasında yaşanabilecek sorunlara neden olmamaları için yayın izni olmayan toplam 6 adet tez araştırma kapsamından çıkartılmış ve izinli 68 adet tez değerlendirmeye alınmıştır. Çalışmanın amacı, siyasal pazarlama alanında yapılan akademik çalışmaların genel bir resmini sunmaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Aralık 2021 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 39 |