Batı dünyası dışında gelişmekte olan ülkelerde din ve doğurganlık arasındaki ilişki üzerine araştırma yetersizliği bulunmaktadır. Bu nedenle, bu çalışmanın temel amacı, Türkiye'deki dini faktörler ile kadının doğurganlığı arasındaki ilişkiyi incelemektir. Dini perspektiflerin rehberliğinde ve Türkiye Demografik ve Sağlık Araştırması'ndan (TDHS) (N = 7.219) alınan veriler kullanılarak bu ilişkiyi belirlemek için çeşitli hipotezler geliştirilmiş ve test edilmiştir. Çalışmada temel İki doğurganlık göstergesi kullanılmıştır: çocuk sayısı ve çocuk sayısı artı mevcut hamilelik. Regresyon modellerinden elde edilen sonuçlar, düzenli olarak namaz kılmak, oruç tutmak ve başörtüsü takmak gibi üç dini belirleyicinin, kadınların doğurganlığıyla anlamlı ve olumlu bir şekilde ilişkili olduğunu gösterirken Kuran kursuna katılma ise kadınların doğurganlığı üzerinde negatif bir etki göstermiştir. Çalışmanın bulguları Türkiye'nin sosyal ve kültürel bağlamında tartışılmıştır.
There is a scarcity of research on the association between religion and fertility outside of the Western world. Therefore, the main purpose of the present study is to examine the relationship between religious dimensions and women’s fertility in Turkey. Guided by religious perspectives and by using data from the 2013 Turkey Demographic and Health Survey (TDHS) (N = 7,219) several hypotheses were developed and tested to determine this relationship. Two indicators of fertility were used: number of children and number of children plus current pregnancy. Results from regression models indicated that three religious determinants including performing namaz, fasting, and wearing a headscarf were significantly and positively associated with women’s fertility while attending the Quran course was negatively linked to women’s fertility. The findings of the study were discussed in the social and cultural context of Turkey
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Aralık 2021 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 39 |