This research aims to interpret and apply macro photography in conjunction with toy photography, contributing to the understanding of the subject from both technical and theoretical perspectives. This is because toy production and marketing have become instruments of industrial production and popular culture. Additionally, with the advancement of technology, obtaining photographic images has become a new area of interest for everyone. As a result, the aesthetic of the macro world has become an intriguing pursuit for photographers. Among artificial objects, toys have also emerged as a new field of study in macro photography. Toy photography, a new genre of photography, is increasingly gaining popularity. It caters to a wide range of applications, from advertising shoots to hobbyist endeavors, virtual shopping sites, and stores selling second-hand goods. Therefore, toys and photography are tools for expressing thoughts. In this context, photographers need to create creative compositions with toys. In this regard, the research provides information on macro shooting techniques based on sources and examines the results of shooting applications of certain toys. In this way, information is provided on how photographs of toy figures staged in environmental settings are taken. In addition to practical application, the research also aims to provide theoretical knowledge about toy photography.
Oyuncak üretimi ve pazarlanması endüstriyel üretimin ve popüler kültürün bir aracı haline gelmiştir. Bu duruma ek olarak teknolojinin gelişmesi ile fotoğrafik görüntü elde etmek artık herkesin iyi ya da kötü bir uğraş alanı olmuştur. Bu durum sonucu makro dünyanın estetiği de fotoğraf çekenler için ilginç bir uğraş haline gelmiştir. Makro fotoğraf küçük ölçekli doğal ve yapay nesnelerin fotoğraflanması olarak tanımlanabilir. Yapay nesneler arasında oyuncaklar da makro fotoğrafçılığın yeni bir çalışma alanı haline gelmiştir. Fotoğrafçılığın yeni bir türü olan oyuncak fotoğrafçılığı giderek büyük bir rağbet görüyor. Oyuncak fotoğrafçılığı reklam amaçlı çekimlerinden, hobi amaçlı işlere, sanal alışveriş sitelerine ve ikinci el ürün satan mağazalara kadar geniş bir alana hitap etmektedir. Dolayısıyla oyuncak fotoğrafçılığı günümüz popüler kültürün ve reklamcılığın üzerinde durması gereken önemli bir alan haline gelmiştir. Bu önem bağlamında araştırmada makro çekim teknikleri hakkında kaynaklar ışığında bilgi verilmiş bazı oyuncakların çekim uygulamaları yapılarak ve sonuçlar incelenmiştir. Bu yolla oyuncak figürlerin çevresel alanda sahnelenmiş fotoğraflarının nasıl çekildiği hakkında bilgi verilmek istenmiştir. Uygulamanın yanında araştırma aynı zamanda oyuncak fotoğrafçılığı hakkında teorik bilgi vermeyi de amaçlamaktadır. Ayrıca makale oyuncak fotoğrafçılığı alanındaki bilimsel ve sanatsal literatürdeki eksikliğin giderilmesi ve kaynak teşkil etmesi için yazılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Fotoğraf, Video ve Lens Tabanlı Uygulama, Güzel Sanatlar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Ağustos 2024 |
Gönderilme Tarihi | 4 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 9 Ağustos 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 47 |