Teknolojik yeniliklerin artması, internetin günlük hayatta kullanılması gibi gelişmelerle birlikte finansal kuruluş müşterilerine sunulmak üzere teknolojik uygulamalar geliştirilmektedir. Bu uygulamaları ifade etmek üzere ‘finans’ ve ‘teknoloji’ kelimelerinden ‘Fintek’ kelimesi türetilmiştir. Finteklerin önemli bir hedef müşteri kitlesi Z Kuşağıdır. Z Kuşağı, 1997 – 2012 yılları arasında doğan, bireysel, sorgulayıcı, internet üzerinden sosyalleşen, bilgiye çabuk ulaşması nedeniyle kolay sıkılan, antiotoriter kişilerdir. Z Kuşağını, Fintekleri kullanmaya motive eden faktörlerin tespit edilmesi, onlara yönelik pazarlama çalışmalarının başarısına katkı verebilecektir. Bu çalışmada, algılanan kullanışlılık, sosyal etkileşim, algılanan risk, gerekli altyapı ve test edebilme Z Kuşağını Fintekleri kullanmaya motive eden faktörler olarak tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 3 Aralık 2021 |
Kabul Tarihi | 10 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 2 Sayı: 2 |