Girişimcilik, girişimciler, girişimcilerin çevresi, ülke ve ekonomi için önemli bir konudur. Bu önemi nedeniyle girişimcilik, kamu ve özel sektör kuruluşları tarafından desteklenmektedir. Ülkemizde, insanlar girişimci olmaya heveslidir. Ancak istatistikler, ilk girişim tecrübelerini yaşayan yeni girişimcilerin, girişimcilik hikayelerinin sıklıkla başarısız sonuçlandığını göstermektedir. Girişimcilerin başarısız olma nedenlerinin tespiti hem başarısızlıkların doğru analiz edilmesine hem de yeni girişimlerin başarı şansının artırılmasına katkı verebilecektir. Bu çalışmada, başarısızlık yaşamış yeni girişimcilerin tecrübelerinden faydalanılarak, başarısızlık nedenlerini tespit edip literatüre katkı sağlanması amaçlanmaktadır. Çalışmada, 292 başarısız yeni girişimciden toplanan bilgiler ile girişimcilerin başarısız olmalarına neden olan eksiklikler tespit edilmiştir. Çalışma sonunda tespit edilen eksiklikler finansal sorunlar, pazarlama sorunları ve yeterlilik sorunları olarak üç başlık altında toplanmıştır. Girişimcilerin bu sorunları en başta çözüm bulmaları başarılı olma ihtimallerini artıracaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 1 |