Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İnsanların Dolandırıcılara Kanma Nedenlerinin Analizi: Çiftlik Bank Örneği

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 2, 53 - 62, 30.12.2018

Öz



Dolandırıcılar, insanları
anlattıklarına inandırmak ve dolandırmak için sürekli yeni yöntemler
geliştirmektedir. Yaşanan dolandırıcılık eylemleri, toplumda para kaybından
intihara kadar birçok olumsuz sonuca neden olmaktadır. İnsanların
dolandırıcılara inanma nedenlerinin tespit edilmesi ve tespitler doğrultusunda
öneriler geliştirilmesi dolandırıcılık olaylarının ve bu olaylarda yaşanan
mağduriyetlerin azaltılmasına katkı verebilecektir. Bu amaç ile yapılan
çalışmada, Türkiye’de yaşanan en büyük dolandırıcılık vakalarından bir tanesi
olan Çiftlik Bank vakasında dolandırılan 456 kişiden toplanan bilgilerin
analizi ile insanların Çiftlik Bank ve benzeri dolandırıcılık
organizasyonlarına kanma nedenleri duygusal karar verme, acil finansman
ihtiyacı, kişisel eksiklikler ve dış faktörler olarak tespit edilmiştir. Bu
konularda gerekli tedbirlerin alınması ve insanların bilinçlendirilmesi
dolandırılma ihtimallerini azaltabilecektir. 

Kaynakça

  • Altunışık, R., Özdemir, Ş., Torlak, Ö. (2002). Modern Pazarlama. İstanbul: Değişim Yayınları.
  • Bilen, M. (2012). Türk Ceza Hukuku’nda Dolandırıcılık Suçu. Doktora Tezi. Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Büyüköztürk Ş (2002) Faktör Analizi: Temel Kavramlar ve Ölçek Geliştirmede Kullanımı. Kurum ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, Sayı 32: 470 – 480.
  • Darling, R. J., Lewis, E. W. (2003). Marine Corps Unit-Level Internal Management Controls for the Government-Wide Commercial Purchase Card.
  • Erem, F., Toroslu, N. (2000). Türk Ceza Hukuku (Özel Hükümler).Ankara.
  • Eren, E. (2008). Yönetim ve Organizasyon. İstanbul: Βeta Yayınları.
  • Koç, E. (2015). Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejisi. Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Küçükahmet, L. (2000). Program Geliştirme ve Öğretim. İstanbul: Nobel Yayınları.
  • Odabaşı, Y., Barış, G. (2014). Tüketici Davranışı. İstanbul: MediaCat.
  • Silverstone, H., Sheetz, M. (2004). Forensic Accounting And Fraud Investigation for Non-Experts.
  • Solomon, M., Bamossy, G., Askegaard, S. (2002). Consumer Behavior: A European Persfektive. New York: Prentice Hall Europe.
Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 2, 53 - 62, 30.12.2018

Öz

Kaynakça

  • Altunışık, R., Özdemir, Ş., Torlak, Ö. (2002). Modern Pazarlama. İstanbul: Değişim Yayınları.
  • Bilen, M. (2012). Türk Ceza Hukuku’nda Dolandırıcılık Suçu. Doktora Tezi. Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Büyüköztürk Ş (2002) Faktör Analizi: Temel Kavramlar ve Ölçek Geliştirmede Kullanımı. Kurum ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, Sayı 32: 470 – 480.
  • Darling, R. J., Lewis, E. W. (2003). Marine Corps Unit-Level Internal Management Controls for the Government-Wide Commercial Purchase Card.
  • Erem, F., Toroslu, N. (2000). Türk Ceza Hukuku (Özel Hükümler).Ankara.
  • Eren, E. (2008). Yönetim ve Organizasyon. İstanbul: Βeta Yayınları.
  • Koç, E. (2015). Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejisi. Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Küçükahmet, L. (2000). Program Geliştirme ve Öğretim. İstanbul: Nobel Yayınları.
  • Odabaşı, Y., Barış, G. (2014). Tüketici Davranışı. İstanbul: MediaCat.
  • Silverstone, H., Sheetz, M. (2004). Forensic Accounting And Fraud Investigation for Non-Experts.
  • Solomon, M., Bamossy, G., Askegaard, S. (2002). Consumer Behavior: A European Persfektive. New York: Prentice Hall Europe.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Serhan Keskin 0000-0001-8282-3358

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Keskin, S. (2018). İnsanların Dolandırıcılara Kanma Nedenlerinin Analizi: Çiftlik Bank Örneği. Ahi Evran Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(2), 53-62.
AMA Keskin S. İnsanların Dolandırıcılara Kanma Nedenlerinin Analizi: Çiftlik Bank Örneği. AEÜİİBFD. Aralık 2018;2(2):53-62.
Chicago Keskin, Serhan. “İnsanların Dolandırıcılara Kanma Nedenlerinin Analizi: Çiftlik Bank Örneği”. Ahi Evran Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2, sy. 2 (Aralık 2018): 53-62.
EndNote Keskin S (01 Aralık 2018) İnsanların Dolandırıcılara Kanma Nedenlerinin Analizi: Çiftlik Bank Örneği. Ahi Evran Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2 2 53–62.
IEEE S. Keskin, “İnsanların Dolandırıcılara Kanma Nedenlerinin Analizi: Çiftlik Bank Örneği”, AEÜİİBFD, c. 2, sy. 2, ss. 53–62, 2018.
ISNAD Keskin, Serhan. “İnsanların Dolandırıcılara Kanma Nedenlerinin Analizi: Çiftlik Bank Örneği”. Ahi Evran Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2/2 (Aralık 2018), 53-62.
JAMA Keskin S. İnsanların Dolandırıcılara Kanma Nedenlerinin Analizi: Çiftlik Bank Örneği. AEÜİİBFD. 2018;2:53–62.
MLA Keskin, Serhan. “İnsanların Dolandırıcılara Kanma Nedenlerinin Analizi: Çiftlik Bank Örneği”. Ahi Evran Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 2, sy. 2, 2018, ss. 53-62.
Vancouver Keskin S. İnsanların Dolandırıcılara Kanma Nedenlerinin Analizi: Çiftlik Bank Örneği. AEÜİİBFD. 2018;2(2):53-62.