ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN KİŞİLERARASI İLETİŞİMİNDE SOSYAL MEDYANIN YERİ VE ÖNEMİ
Yıl 2020,
Cilt: 4 Sayı: 1, 111 - 142, 27.06.2020
Mehmet Suiçmez
,
Mehmet Özdemir
Öz
Teknolojinin gelişmesi, kişilerarası iletişimin şeklini de değiştirmiştir. Günümüzde kişilerarası iletişimde yüz yüze iletişimin hala öncelikli bir iletişim biçimi olduğu düşünülmektedir. Ancak kişiler birbirleriyle iletişimlerini eskiye oranla bugün daha çok sosyal ağlar üzerinden gerçekleştirmektedirler. Sosyal ağlar sayesinde kişiler mesajlaşma, fotoğraf ve yazı paylaşma, gündemi takip etme, bilgiye erişme gibi birçok şeyi yapabilmektedirler. Her geçen gün kullanıcı sayısı artan sosyal medya özellikle gençlerin ilgisini çekmektedir. Bu çalışmada kişilerarası iletişimde sosyal medyanın önemi belirtilerek Ankara ilinde öğrenim gören üniversite öğrencileri ile Sinop ilinde öğrenim gören üniversite öğrencilerinin sosyal medyayı kişilerarası iletişimlerinde ne amaçla kullandıkları anket yöntemiyle karşılaştırarak elde edilen bulgular ile gençlerin sosyal medya kullanım alışkanlıkları ortaya konmuştur.
Kaynakça
- Dumanlı Kürkçü, D. (2016). Yeni Medya ve Gençlik, İstanbul: Kriter Yayınları.
- Erdoğan, İ. (2002). İletişimi Anlamak. Ankara: Erk Yayınları.
- Işık, M. (2004). Sizinle İletişebilir miyiz?, Konya: Eğitim Kitabevi.
- Işıklar, G. (2017). “İletişim Teknolojilerindeki Değişimin Kültürel Yansımaları”. Suat Gezgin ve Tuğba Akdal (ed.). İletişim ve Kültür. İstanbul: Eğitim Yayınevi.
- Oskay, Ü. (2016). İletişimin ABC’si. İstanbul: İnkılâp Yayınları.
- Özodaşık, M. (2013). Kişilerarası İletişim. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
- Öztürk, G. (2013). Dijital Reklamcılık ve Gençlik. İstanbul: Beta Yayınları.
- Serttaş Ertike, A. (2012). Temel İletişim. Bursa: Ekin Yayınları.
- Timisi, N. (2003). Yeni İletişim Teknolojileri ve Demokrasi. Ankara: Dost Yayınevi.
- Toprak, A., Binark, M., Yıldırım, A., Aygül, E., Börekçi, S., Çomu, T. (2009). Toplumsal Paylaşım Ağı Facebook: “Görülüyorum Öyleyse Varım”. İstanbul: Kalkedon Yayınları. Akt. Babacan, M. E. (2017). Sosyal Medya ve Gençlik. İstanbul: Bir Yayıncılık.
- Uğurlu, Ö. ve Yakın, M. (2015). “Sosyal Medyada Kimlik Temsilinin Mekan Üzerinden Okunması: Foursquare”. Özlem Oğuzhan (ed.). İletişimde Sosyal Medya Sosyal Medyada Etkileşim. İstanbul: Kalkedon Yayınları.
- Zıllıoğlu, M. (1996). İletişim Nedir?. İstanbul: Cem Yayınevi
Yıl 2020,
Cilt: 4 Sayı: 1, 111 - 142, 27.06.2020
Mehmet Suiçmez
,
Mehmet Özdemir
Kaynakça
- Dumanlı Kürkçü, D. (2016). Yeni Medya ve Gençlik, İstanbul: Kriter Yayınları.
- Erdoğan, İ. (2002). İletişimi Anlamak. Ankara: Erk Yayınları.
- Işık, M. (2004). Sizinle İletişebilir miyiz?, Konya: Eğitim Kitabevi.
- Işıklar, G. (2017). “İletişim Teknolojilerindeki Değişimin Kültürel Yansımaları”. Suat Gezgin ve Tuğba Akdal (ed.). İletişim ve Kültür. İstanbul: Eğitim Yayınevi.
- Oskay, Ü. (2016). İletişimin ABC’si. İstanbul: İnkılâp Yayınları.
- Özodaşık, M. (2013). Kişilerarası İletişim. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
- Öztürk, G. (2013). Dijital Reklamcılık ve Gençlik. İstanbul: Beta Yayınları.
- Serttaş Ertike, A. (2012). Temel İletişim. Bursa: Ekin Yayınları.
- Timisi, N. (2003). Yeni İletişim Teknolojileri ve Demokrasi. Ankara: Dost Yayınevi.
- Toprak, A., Binark, M., Yıldırım, A., Aygül, E., Börekçi, S., Çomu, T. (2009). Toplumsal Paylaşım Ağı Facebook: “Görülüyorum Öyleyse Varım”. İstanbul: Kalkedon Yayınları. Akt. Babacan, M. E. (2017). Sosyal Medya ve Gençlik. İstanbul: Bir Yayıncılık.
- Uğurlu, Ö. ve Yakın, M. (2015). “Sosyal Medyada Kimlik Temsilinin Mekan Üzerinden Okunması: Foursquare”. Özlem Oğuzhan (ed.). İletişimde Sosyal Medya Sosyal Medyada Etkileşim. İstanbul: Kalkedon Yayınları.
- Zıllıoğlu, M. (1996). İletişim Nedir?. İstanbul: Cem Yayınevi