Bu araştırmada öğrenme amaçlı yazma etkinliklerinin ilkokul öğrencilerinin yazma becerisine, yazma tutumuna ve yazma kaygısına etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Çalışma grubu 2022-2023 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Kırıkkale ili merkezinde bulunan bir ilkokulda öğrenim gören 40 dördüncü sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak Kişisel Bilgi Formu, Yazma Kaygısı Ölçeği, Yazma Tutumu Ölçeği ve Yazılı Anlatımı Değerlendirme İçin Derecelendirilmiş Puanlama Anahtarı kullanılmıştır. Deneysel uygulama sürecinde deney grubu ile 10 hafta boyunca öğrenme amaçlı yazma çalışmaları yapılmış, kontrol grubuna ise herhangi bir müdahalede bulunulmamıştır. Verilerin analizinde bağımlı ve bağımsız gruplar için t-testi, Wilcoxon işaretli sıralar testi ve Mann Whitney U testi kullanılmıştır. Bununla birlikte elde edilen sonuçlara yönelik etki büyüklüğü değeri hesaplanmıştır. Araştırma sonucunda göre deney grubu öğrencilerinin yazılı anlatım becerilerinin anlamlı düzeyde geliştiği, kontrol grubu öğrencilerinin yazılı anlatım becerisinde ise farklılık olmadığı görülmüştür. Deney grubu öğrencilerinin yazma tutumu ve yazma kaygısı ön test-son test puanları arasında anlamlı farklılık olmadığı; kontrol grubu öğrencilerinin yazma tutumunda gerileme olduğu, yazma kaygısında ise anlamlı bir değişim olmadığı belirlenmiştir.
Öğrenme amaçlı yazma yazma becerisi yazma tutumu yazma kaygısı
Etik kurulu raporu yüklenmiştir.
In this study, it was aimed to determine the effect of writing for learning activities on primary school students' writing skills, writing attitude and writing anxiety. In the study, a quasi-experimental design with pre-test-post-test control group, one of the quantitative research methods, was used. The study group consists of 40 fourth grade students studying in a primary school in the centre of Kırıkkale province in the spring term of 2022-2023 academic year. Personal Information Form, Writing Anxiety Scale, Writing Attitude Scale and Graded Scoring Key for Evaluating Written Expression were used as data collection tools. During the experimental application process, writing activities for learning purposes were carried out with the experimental group for 10 weeks, and no intervention was made to the control group. In the analysis of the data, t-test for dependent and independent groups, Wilcoxon signed-rank test and Mann Whitney U test were used. In addition, the effect size value was calculated for the results obtained. According to the results of the research, it was seen that the experimental group students' written expression skills improved significantly, while there was no difference in the written expression skills of the control group students. It was determined that there was no significant difference between the pre-test and post-test scores of the experimental group students' writing attitude and writing anxiety; there was a regression in the writing attitude of the control group students and no significant change in writing anxiety.
Writing for learning writing skill writing attitude writing anxiety
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Uygulamalı Dilbilim ve Eğitim Dilbilimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2024 |
Gönderilme Tarihi | 28 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 20 Mart 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |