Şirket değerlemesi finans yazınında 1980’li yıllardan itibaren gündeme
gelen bir konu olmuştur. Günümüzde sermayenin serbest dolaşımı, hisse senedi
satımı, şirket bölünme ve birleşmeleri değerleme işini gündeme getirmektedir.
Bunun yanında rekabet ortamında şirket değerinin artırılmasına ilişkin
alternatiflerin belirlenmesi ve şirket değerinin stratejik yönetimi de önem
kazanmaktadır. Bu doğrultuda finans disiplini konuya şirket hissedarları bakımından
şirket değerinin tespiti ve şirket değerinin yönetilmesi olarak bakmaktadır.
Şirket değerlemesinde ön plana çıkan yöntem nakit akımı yöntemidir. Bu yöntemin
güçlü tarafı, şirketin gelir yaratma potansiyelini dikkate almasıdır. Ayrıca
geleceğe yönelik tahmin kolay yapılabildiğinde nakit akımının uygulaması kolay
olmaktadır. Ancak geleceğe yönelik belirsizlik arttıkça uygulamada bir dizi
yetersizlik ile karşılaşılmaktadır. Bu tür bir ortamda, işletmelerde
belirsizliği dikkate alan modellerin kullanılması bir seçenek olmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 31 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |