Teknolojik gelişmeler ve bu gelişmelerin ulaşım türlerine yansımalarıyla
destinasyonlardaki turizm faaliyetlerinde hareketlilik yaşanmaktadır. Çalışmada
sosyal medya ve kitle iletişim araçlarında adını sıkça duyuran Doğu Ekspresi ve
Kars’taki konaklama işletmelerine etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Ekspres
yolcularına anket uygulanmış ve Kars’taki turizm faaliyetlerine etkisini belirlemek
üzere konaklama işletmelerinin yöneticileriyle yarı yapılandırılmış mülakat
gerçekleştirilmiştir. Katılımcıların %91’inin turistik amaçlı seyahat
ettikleri, tur şirketi aracılığıyla seyahate katıldıkları, Kars’ta ortalama
kalış sürelerinin 1-3 gün aralığında olduğu tespit edilmiştir. Araştırma
sonuçlarına göre; katılımcıların %51’i Doğu Ekspresi’ni ilk kez sosyal medyadan
öğrendiğini, %62’si ise 2016 yılı sonrasında duyduğunu belirtmiştir. Konaklama
işletmeleriyle yapılan mülakatlardan elde edilen bilgilerle; Doğu Ekspresi’nin
işletme doluluk oranlarını yükselttiği, il turizmine katkı sağladığı, istihdamı
artırdığı, ekonomiyi canlandırdığı ve yöresel ürünlerin tanıtımına daha fazla
önem verilmesine sebep olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Mart 2020 |
Gönderilme Tarihi | 13 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |