Bu araştırmanın amacı işbirlikli çizgi roman ve işbirlikli hikaye yazma çalışmalarının fen bilimleri öğretmen adaylarının Fizik Laboratuvarı III dersine yönelik akademik başarılarına etkisini incelemektir. Araştırmada deneysel desenlerden öntest-sontest karşılaştırma gruplu yarı deneysel desen benimsenmiştir. Araştırma 2018-2019 akademik yılı güz döneminde seçkisiz olarak belirlenen 53 2. sınıf fen bilimleri öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak akademik başarı testi ve Hikaye ve Çizgi Roman Değerlendirme Rubrikleri kullanılmıştır. Veriler parametrik testlerle analize uygun olduğundan analizlerde bağımsız gruplar t-testi ve basit doğrusal regresyon kullanılmıştır. Uygulama sonunda işbirlikli çizgi roman çalışmalarının öğretmen adaylarının akademik başarılarını geliştirmede daha etkili olduğu belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının işbirlikli çizgi roman yazma becerilerinin işbirlikli hikaye yazma becerilerinden daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. İşbirlikli öğrenme amaçlı yazma becerilerinin akademik başarının istatistiksel olarak anlamlı bir yordayıcısı olduğu belirlenmiştir.
This study aims to investigate the effect of cooperative comic book and cooperative story writing on academic achievement of prospective science teachers in the Physics Laboratory III course. In the research, a quasi-experimental design with a pretest-posttest comparison group was adopted. The research was conducted with 53 second grade pre-service teachers who were randomly selected in the fall semester of 2018-2019 academic year. As a data collection tool, academic achievement test, and Story and Comic Book Evaluation Rubrics were used. Since the data were suitable for analysis with parametric tests, independent groups t-test and simple linear regression were used in the analyses. At the end of the application, it was determined that cooperative comic book studies are more effective in improving the academic achievement of prospective teachers. It was determined that teacher candidates’ cooperative comic book writing skills are higher than cooperative story writing skills. It was found that writing skills for cooperative learning was a statistically significant predictor of academic achievement.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2021 |
Gönderilme Tarihi | 14 Şubat 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |