Araştırma
İlköğretim 4.sınıf Sosyal Bilgiler Dersi, “Üretim, Dağıtım ve Tüketim” öğrenme
alanına bağlı “Üretimden Tüketime” temasının çoklu zeka kuramına (ÇZK) göre
işlenmesinin, öğrencinin başarısını ne ölçüde etkilediğini amaçlamaktadır.
Çalışma grubu, 2012–2013 öğretim yılında Yozgat merkez Fatma Temel Turhan
Ortaokulu’nda öğrenim gören 4/C sınıfı deney, 4/B sınıfı ise kontrol grubu
olarak belirlenmiştir. Bu araştırmada, öğrencilerin başarı düzeyleri ve “t”
testi sonuçlarına ilişkin nicel analiz kullanılarak elde edilmiştir. Nicel
yöntem olarak ise gerçek deneme modellerinden ön test, son test kontrol gruplu
model kullanılmıştır. Deney ve kontrol gruplarının Sosyal Bilgiler dersi
“Üretimden Tüketime” teması ön test ve son test puanlarının karşılaştırılarak
öğrenci başarı düzeyleri arasında fark olup olmadığı, SPSS programı
aracılığıyla “t” testi yapılarak hesaplanmıştır. Uygulamanın sonuçlarına göre
deney ve kontrol gruplarının son test toplam puanları arasında fark olduğu ve
bu farkın ÇZK uygulandığı deney grubu lehine olduğu görülmüştür. Bu sonuçla,
ÇZK Sosyal Bilgiler dersinde kullanılmasının öğrenci başarısı üzerinde etkili
olduğu görülmüştür.
sosyal bilgiler dersi zekâ çoklu zekâ kuramı diğer öğretim yöntemleri
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2016 |
Gönderilme Tarihi | 31 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 2 |