Yapılan
araştırmalar sürekli gelişim gösteren medya sektörünün insan hayatına etkisinin
gün geçtikçe arttığını ortaya koymaktadır. Medya sektöründe yaşanan bu
gelişmeler Avrupa’da “Medya Okur-yazarlığı” kavramını ortaya çıkarmıştır.
2000’li yılların başında ülkemizde de gündeme gelen bu yeni kavram ile birlikte
RTÜK çeşitli çalışmalar başlatmıştır. 2007 yılında ise ortaokul düzeyindeki tüm
kurumlarda bu ders seçmeli olarak okutulmaya başlanmıştır. Çalışmada veri
toplama aracı olarak uzman görüşü alınarak geliştirilen ve açık uçlu dört
sorudan oluşan “Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu” kullanılmıştır.
Araştırmanın örneklemini farklı örgün eğitim kurumlarında öğrenim gören Medya
Okur-yazarlığı dersi almış yirmi öğrenci oluşturmaktadır.
Katılımcılardan elde edilen veriler içerik analizi yöntemiyle
değerlendirilmiştir.Araştırmanın amacı seçmeli Medya Okur-yazarlığı dersi
uygulamasının öğrencilere katkılarını ve öğrencilerde meydana getirdiği
farkındalığı tespit ederek bir değerlendirme yapmaktır. Araştırma sonucunda
öğrencilerin seçmeli Medya Okur-yazarlığı dersi ile ilgili daha çok olumlu
görüş sahibi oldukları, dersin amacını tam olarak bilmedikleri, çoğunlukla
dersin kendilerine ve arkadaşlarına katkı sağladığını düşündükleri görülmüştür.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 12 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 2 |