Bu çalışmada Bilim Sanat Merkezine devam eden 8-14 yaş grubundaki üstün
yetenekli/zekalı 25 öğrenciye metafor analizi yöntemi kullanılarak medyaya
ilişkin düşünceleri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmaya katılan öğrenciler
medyaya yönelik düşüncelerini belirlemek için ‘Medya…….
gibidir/benzemektedir.Çünkü……’cümlesini tamamlamaları istenmiştir.Verilerin
analizinde ve yorumlanmasında içerik analizi kullanılmıştır. Üstün
yetenekli/zekalı öğrenciler medyaya yönelik 26 metafor üretmiştir. Ortaya çıkan
metaforlar kategoriler ayrılmıştır. Bu kategoriler bilgilendirme işlevi olarak
medya, farkındalık yaratma ve eğitim işlevi olarak medya, toplumsallaştırma
işlevi olarak medya, eğlendirme işlevi olarak medya, kamoyu oluşturma ve gündem
belirleme işlevi olarak medya olarak sınıflandırılmıştır. Sonuç olarak: Üstün
yetenekli/zekalı öğrencilerin medyaya yönelik düşüncelerinin genel medyanın
bilgi amaçlı kullanılması gerektiği görüşüne vardıkları bulgulanmıştır
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 21 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 2 |