İnternet bankacılığı,
müşterilere ve bankalara sağladığı avantajlar nedeniyle en yoğun tercih edilen
bankacılık kanalı haline gelmiştir. Müşteriler için masrafsız işlem yapabilme
imkanı internet bankacılığının en önemli avantajlarından bir tanesidir.
Bankalar da müşterilerini, internet bankacılığını kullanmaya motive etmek için
masraf ödemeden işlem yapma imkanı sunmaktadırlar. Bu uygulama, müşteri
memnuniyetini artırırken bankaların komisyon gelirlerini azaltmaktadır. Bu
çalışmada, internet bankacılığı müşterilerinin masraflar ile ilgili
düşüncelerinin öğrenilmesi ve bu düşüncelerin müşterilerin tanıtıcı özelliklerine
göre farklılık gösterip göstermediğinin analiz edilmesi, elde edilen sonuçlar
kullanılarak bankalara internet 9İnternet bankacılığı, müşterilere ve bankalara sağladığı avantajlar nedeniyle en yoğun tercih edilen bankacılık kanalı haline gelmiştir. Müşteriler için masrafsız işlem yapabilme imkanı internet bankacılığının en önemli avantajlarından bir tanesidir. Bankalar da müşterilerini, internet bankacılığını kullanmaya motive etmek için masraf ödemeden işlem yapma imkanı sunmaktadırlar. Bu uygulama, müşteri memnuniyetini artırırken bankaların komisyon gelirlerini azaltmaktadır. Bu çalışmada, internet bankacılığı müşterilerinin masraflar ile ilgili düşüncelerinin öğrenilmesi ve bu düşüncelerin müşterilerin tanıtıcı özelliklerine göre farklılık gösterip göstermediğinin analiz edilmesi, elde edilen sonuçlar kullanılarak bankalara internet bankacılığı işlemlerinin fiyatlandırılmasına yönelik stratejiler önerilmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın sonuçları, internet bankacılığında masraf ödenmesi konusuna erkeklerin bayanlara, kamu bankası müşterilerinin özel banka müşterilerine nispeten daha olumsuz baktıklarını, eğitim seviyesi, aylık gelir seviyesi ve internet bankacılığı kullanım süresi arttıkça masraflara itirazın da arttığını göstermektedir. Bu tespitler, bankaların, müşteri memnuniyetini ve komisyon gelirlerini artıracak internet bankacılığı hizmetleri fiyatlama stratejileri geliştirmelerine katkı verebilecektir.
bankacılığı işlemlerinin fiyatlandırılmasına
yönelik stratejiler önerilmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın sonuçları, internet
bankacılığında masraf ödenmesi konusuna erkeklerin bayanlara, kamu bankası
müşterilerinin özel banka müşterilerine nispeten daha olumsuz baktıklarını,
eğitim seviyesi, aylık gelir seviyesi ve internet bankacılığı kullanım süresi
arttıkça masraflara itirazın da arttığını göstermektedir. Bu tespitler,
bankaların, müşteri memnuniyetini ve komisyon gelirlerini artıracak internet
bankacılığı hizmetleri fiyatlama stratejileri geliştirmelerine katkı
verebilecektir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 6 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 2 |