Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Cilt: 4 Sayı: 2, 197 - 205, 31.12.2018
https://doi.org/10.31592/aeusbed.457593

Öz

Kaynakça

  • Al-Qeisi, K. Hegazy, A. (2015) Consumer online behaviour: A perspective on internet banking usage in three non-western countries. Procedia Economics and Finance, 23, 386 – 390.
  • Bankacılar Dergisi (2001). Ekonomik ve parasal birlik Avrupa Birliği'nde mali bütünleşme ve Türk bankacılık sektörü. Türkiye Bankalar Birliği Yayınları, Sayı 39, 2 – 6.Bapur, Ö. (2014). İnternet bankacılığında müşteri memnuniyeti. Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Trabzon.
  • Cheung, C. M. K. Zhu, L. Kwong, T. Chan, G. ve Limayem, M. (2003). Online customer behaviour: A review and agenda for future research. 16. Bled eCommerce Conference, Bled Slovenia, Haziran 9–11, http://aisel.aisnet.org/cgi/viewcontent.cgi?article=1112&context=bled2003 (09 Ağustos 2017).
  • Constantinides, E. (2014). Influencing the online consumer’s behaviour: The web experience. İnternet Research, 14 (2), 109 – 121.
  • Dange, U. Kumar, V.(2012). A study of factors affecting online buying behaviour: A conceptual model. 11 Aralık 2017 tarihinde https://papers.ssrn.com/sol3/Papers.cfm?abstract_id= 2285350 adresinden erişilmiştir.
  • Dziewanowska, K. (2015). Dimensions of real and virtual consumer experiences. University of Warsaw, Faculty of Management, Working Paper Series No 4/November. 1 – 55.
  • Gerrard, P. Cunningham. J. B. Devlin, J. F. (2006) Why consumers are not using internet banking: A qualitative study. Journal of Services Marketing, 20 (3): 160 – 168.
  • Keskin, S. (2017), İnternet bankacılığında tüketici motivasyonun davranışsal etkileri: Amprik bir çalışma. Doktora tezi, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı, Nevşehir.
  • Lichtenstein, S. Williamson, K. (2006). Understanding consumer adoption of internet banking: an interpretive study in the Australian banking context. Journal of Electronic Commerce Research, 7 ( 2 ), 50 – 66.
  • Okumuş, A. Bozbay, Z. ve Dağlı, R. M. (2010). Banka müşterilerinin internet bankacılığına ilişkin tutumlarının incelenmesi. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Sayı: 36: 89-111.
  • Özer, L. Bozkurt, F. G. ve Sertoğlu, A. E. (2012). İnternet bankacılığında banka değiştirme niyetini etkileyen faktörler. İşletme Araştırma Dergisi, 4 (5), 141 – 156.
  • Yıldırım, F. (2011). Türkiye’de internet bankacılığı ürünleri üzerine pazar trend analizi. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10 (19), 129-141.
  • Zhou, L. Dai, L. ve Zhang, D. (2007). Online shopping acceptance model – A critical survey of consumer factors in online shopping. Journal of Electronic Commerce Research 8 (1), 41 – 62.

Bankaların İnternet Bankacılığı Hizmetlerinin Fiyatlandırılması Stratejilerine Katkı Vermeye Yönelik Bir Araştırma

Yıl 2018, Cilt: 4 Sayı: 2, 197 - 205, 31.12.2018
https://doi.org/10.31592/aeusbed.457593

Öz




















İnternet bankacılığı,
müşterilere ve bankalara sağladığı avantajlar nedeniyle en yoğun tercih edilen
bankacılık kanalı haline gelmiştir. Müşteriler için masrafsız işlem yapabilme
imkanı internet bankacılığının en önemli avantajlarından bir tanesidir.
Bankalar da müşterilerini, internet bankacılığını kullanmaya motive etmek için
masraf ödemeden işlem yapma imkanı sunmaktadırlar. Bu uygulama, müşteri
memnuniyetini artırırken bankaların komisyon gelirlerini azaltmaktadır. Bu
çalışmada, internet bankacılığı müşterilerinin masraflar ile ilgili
düşüncelerinin öğrenilmesi ve bu düşüncelerin müşterilerin tanıtıcı özelliklerine
göre farklılık gösterip göstermediğinin analiz edilmesi, elde edilen sonuçlar
kullanılarak bankalara internet
9İnternet bankacılığı, müşterilere ve bankalara sağladığı avantajlar nedeniyle en yoğun tercih edilen bankacılık kanalı haline gelmiştir. Müşteriler için masrafsız işlem yapabilme imkanı internet bankacılığının en önemli avantajlarından bir tanesidir. Bankalar da müşterilerini, internet bankacılığını kullanmaya motive etmek için masraf ödemeden işlem yapma imkanı sunmaktadırlar. Bu uygulama, müşteri memnuniyetini artırırken bankaların komisyon gelirlerini azaltmaktadır. Bu çalışmada, internet bankacılığı müşterilerinin masraflar ile ilgili düşüncelerinin öğrenilmesi ve bu düşüncelerin müşterilerin tanıtıcı özelliklerine göre farklılık gösterip göstermediğinin analiz edilmesi, elde edilen sonuçlar kullanılarak bankalara internet bankacılığı işlemlerinin fiyatlandırılmasına yönelik stratejiler önerilmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın sonuçları, internet bankacılığında masraf ödenmesi konusuna erkeklerin bayanlara, kamu bankası müşterilerinin özel banka müşterilerine nispeten daha olumsuz baktıklarını, eğitim seviyesi, aylık gelir seviyesi ve internet bankacılığı kullanım süresi arttıkça masraflara itirazın da arttığını göstermektedir. Bu tespitler, bankaların, müşteri memnuniyetini ve komisyon gelirlerini artıracak internet bankacılığı hizmetleri fiyatlama stratejileri geliştirmelerine katkı verebilecektir.
bankacılığı işlemlerinin fiyatlandırılmasına
yönelik stratejiler önerilmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın sonuçları, internet
bankacılığında masraf ödenmesi konusuna erkeklerin bayanlara, kamu bankası
müşterilerinin özel banka müşterilerine nispeten daha olumsuz baktıklarını,
eğitim seviyesi, aylık gelir seviyesi ve internet bankacılığı kullanım süresi
arttıkça masraflara itirazın da arttığını göstermektedir. Bu tespitler,
bankaların, müşteri memnuniyetini ve komisyon gelirlerini artıracak internet
bankacılığı hizmetleri fiyatlama stratejileri geliştirmelerine katkı
verebilecektir.

Kaynakça

  • Al-Qeisi, K. Hegazy, A. (2015) Consumer online behaviour: A perspective on internet banking usage in three non-western countries. Procedia Economics and Finance, 23, 386 – 390.
  • Bankacılar Dergisi (2001). Ekonomik ve parasal birlik Avrupa Birliği'nde mali bütünleşme ve Türk bankacılık sektörü. Türkiye Bankalar Birliği Yayınları, Sayı 39, 2 – 6.Bapur, Ö. (2014). İnternet bankacılığında müşteri memnuniyeti. Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Trabzon.
  • Cheung, C. M. K. Zhu, L. Kwong, T. Chan, G. ve Limayem, M. (2003). Online customer behaviour: A review and agenda for future research. 16. Bled eCommerce Conference, Bled Slovenia, Haziran 9–11, http://aisel.aisnet.org/cgi/viewcontent.cgi?article=1112&context=bled2003 (09 Ağustos 2017).
  • Constantinides, E. (2014). Influencing the online consumer’s behaviour: The web experience. İnternet Research, 14 (2), 109 – 121.
  • Dange, U. Kumar, V.(2012). A study of factors affecting online buying behaviour: A conceptual model. 11 Aralık 2017 tarihinde https://papers.ssrn.com/sol3/Papers.cfm?abstract_id= 2285350 adresinden erişilmiştir.
  • Dziewanowska, K. (2015). Dimensions of real and virtual consumer experiences. University of Warsaw, Faculty of Management, Working Paper Series No 4/November. 1 – 55.
  • Gerrard, P. Cunningham. J. B. Devlin, J. F. (2006) Why consumers are not using internet banking: A qualitative study. Journal of Services Marketing, 20 (3): 160 – 168.
  • Keskin, S. (2017), İnternet bankacılığında tüketici motivasyonun davranışsal etkileri: Amprik bir çalışma. Doktora tezi, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı, Nevşehir.
  • Lichtenstein, S. Williamson, K. (2006). Understanding consumer adoption of internet banking: an interpretive study in the Australian banking context. Journal of Electronic Commerce Research, 7 ( 2 ), 50 – 66.
  • Okumuş, A. Bozbay, Z. ve Dağlı, R. M. (2010). Banka müşterilerinin internet bankacılığına ilişkin tutumlarının incelenmesi. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Sayı: 36: 89-111.
  • Özer, L. Bozkurt, F. G. ve Sertoğlu, A. E. (2012). İnternet bankacılığında banka değiştirme niyetini etkileyen faktörler. İşletme Araştırma Dergisi, 4 (5), 141 – 156.
  • Yıldırım, F. (2011). Türkiye’de internet bankacılığı ürünleri üzerine pazar trend analizi. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10 (19), 129-141.
  • Zhou, L. Dai, L. ve Zhang, D. (2007). Online shopping acceptance model – A critical survey of consumer factors in online shopping. Journal of Electronic Commerce Research 8 (1), 41 – 62.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Serhan Keskin 0000-0001-8282-3358

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2018
Gönderilme Tarihi 6 Eylül 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Keskin, S. (2018). Bankaların İnternet Bankacılığı Hizmetlerinin Fiyatlandırılması Stratejilerine Katkı Vermeye Yönelik Bir Araştırma. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(2), 197-205. https://doi.org/10.31592/aeusbed.457593