2011 yılında
Suriye'de başlayan iç savaş ülkemizi maddi ve manevi olarak etkilemiştir. Suriye’den milyonlarca mülteci ülkemize göç etmiştir.
Göç olayları neticesinde farklı kültürlere sahip insanların bir arada yaşama
zorunluluğu bazı sorunları ortaya çıkarmıştır. Ortaya çıkan en önemli
sorunlardan biri olan eğitim, büyük bir planlama istemektedir. Eğitimde ise
öncelikli sorun Suriyelilerin ana dilinin Türkçe olmamasıdır. Bu nedenle Türkçe
öğretimi öncelik kazanmıştır. Türkçe öğretimi için Milli Eğitim Bakanlığı,
üniversiteler ve sivil toplum örgütleri çeşitli kurslar açmıştır.
Üniversitelerde Türkçe öğretimi, Türkçe Öğretim Merkezi aracılığıyla
yürütülmektedir. Çalışmada, mültecilerin Türkçe öğrenirken karşılaştıkları
sorunları, sorunlara üretilen çözümleri, Türkçeyi hangi durumlarda ve ne
sıklıkla kullandıklarını ortaya koymak amaçlanmıştır. Bu nitel çalışmada, yarı
yapılandırılmış görüşme formu kullanılmış ve 2016-2017 öğretim yılında Mersin
Üniversitesinde B-2 seviyesinde Türkçe eğitimi alan 33 Suriyeli mülteci ile
yürütülmüştür.Verileri analiz etmek için içerik analiz yöntemi kullanılmıştır.
Analiz sonucunda Türkçe cümle yapısının farklı olması, öğrencilere geri
bildirimde bulunulmaması, özgüven eksikliği gibi çeşitli sorunlarla karşılaşan
Suriyeli mültecilerin Türkçeyi en çok günlük ihtiyaçlarında kullandıkları
ortaya çıkmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 20 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 2 |