Bu çalışmada, “Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş” ve “Liselere Giriş Sınavı” sistemlerinin en çok kabul
ve ret gören özellikleri öğrencilerin, öğretmenlerin, velilerin ve öğretmen velilerin görüşleri doğrultusunda
incelenmiştir. Liselere Giriş Sınavı sistemi Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş sistemi ile karşılaştırılmış,
olumlu ve olumsuz yanları belirlenmiştir. Nicel ve nitel araştırma yaklaşımlarının birlikte kullanıldığı bu
çalışmada, nicel araştırma yaklaşımlarından tarama modeli, nitel araştırma yaklaşımlarından ise durum
çalışması modeli kullanılmıştır. Nicel veriler betimsel istatistiklerden yararlanılarak analiz edilmiş ve
betimleme sürecinde, Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş ve Liselere Giriş Sınavı sistemi ile ilgili literatür
taranarak 25 maddelik bir anket hazırlanmıştır. Anket, toplam 415 kişiye uygulanmış ve elde edilen sonuçlara
göre, Fen Lisesi gibi özel nitelik gerektiren okullara sınavla öğrenci alımının daha doğru bir karar olduğu
belirtilmiştir. Adrese en yakın okula kayıt yaptırmanın ve sınavın tek bir oturumda tamamlanmasının ise
yanlış olduğu vurgulanmıştır. Nitel veriler ise içerik analizi ile çözümlenmiş ve “Sınav Koordinatörlüğü”,
“Sınav Sayısı”, “Soru Dağılımı”, “Soru Tipi” ve “Yerleştirme Tipi” kategorileri altında temalar oluşturulduğu
görülmüştür. Liselere Giriş Sınavı’nın olumsuz yanlarının daha fazla olduğu belirlenmiş ve Temel Eğitimden
Ortaöğretime Geçiş sistemi daha tercih edilebilir bir sistem olarak görülmüştür. Bu yönüyle çalışmanın
ortaöğretime geçiş sınav sistemlerinin hazırlanma sürecine katkı sağlayacağı düşünülmektedir
In this study, the most accepted and rejected features of TEOG and LGS
system were examined according to the opinions of students, teachers, parents
and also parents who are teachers at the same time. The LGS system, which was
started to be implemented as of the 2017-2018 academic year, was compared with
the TEOG system and its positive and negative aspects were determined. In this
study in which quantitative and qualitative research approaches are used,
descriptive and case study models are used. The data were analyzed by using
content analysis and descriptive statistics. In the descriptive process, a 25 -
item likert type questionnaire was prepared by reviewing the literature about
TEOG and LGS systems. The questionnaire was administered to 415 individuals and
as the results, it was stated that placement by doing a test to schools that
require special qualification such as Science High School was to be a more
accurate decision. It was emphasized that it was wrong to register to the
nearest school and complete the exam in one session. Moreover, compared to the
TEOG system, this system was found to be weaker and the TEOG system was
considered a more preferable system. Thanks to the study, it was thought that
contribution to the preparation of secondary education exam systems will be
contributed.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 29 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 1 |