Müzeler toplumların geçmişten günümüze her türlü sanatsal, kültürel,
tarihsel yaşamının yansıtıldığı zengin öğrenme ortamlarıdır. Başlangıçta
müzelerin kuruluş amaçları, geçmişe ait nesneleri toplamak, korumak, belgelemek
ve sergilemekti. Ancak günümüzde bu amaçlar bireylerin eleştirel ve yaratıcı
düşünme becerilerinin gelişmesine katkı sağlamak, geçmiş, bugün ve gelecek
arasında bağ kurabilmelerine yardımcı olmak, sanata ve tarihe olan duyarlılığı
geliştirmek olarak değişmiştir. Bu çalışma, Yozgat Bozok Üniversitesi Sosyal
Bilgiler Eğitimi 3. sınıf öğretmen adaylarının Topluma Hizmet Uygulamaları
dersinde gerçekleştirdikleri projede yapılan çalışmaları ve ortaokul
öğrencilerinin müze eğitimine ilişkin görüşlerini içermektedir. Projenin amacı,
öğrencilerin müzedeki etkileşimli etkinliklerle müzelere karşı olumlu tutum
geliştirmelerine katkı sağlamaktır. Proje Yozgat Müzesi'nde
gerçekleştirilmiştir. Proje uygulamalarına, Fatma Temel Turhan Ortaokulu 6. sınıfta
öğrenim görmekte olan 32 öğrenci katılmıştır. Etkinlikler 8 aday öğretmenin
rehberliğinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden
durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Uygulama sonrasında öğrenci görüşleri
yarı yapılandırılmış görüşme formları aracılığıyla alınmıştır. Araştırma
sonuçlarına göre öğrencilerin, aktif olarak katıldıkları müze etkinliklerini
eğlenceli, faydalı ve ilgi çekici buldukları belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Mart 2020 |
Gönderilme Tarihi | 25 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 6 Sayı: 1 |