Türkiye’de yabancı dil öğretimi uzun yıllar devam etmesine rağmen, yabancı dil öğretiminde hedeflenen düzeye ulaşılamamaktadır. MEB ortaya çıkan sorunlara çözüm olarak, ortaokul düzeyinde belirlenen pilot okullarda yabancı dil ağırlıklı program uygulanmasına karar vermiştir. Bu araştırmada; ortaokul düzeyinde yabancı dil ağırlıklı programların, öğrenci görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla durum çalışması modeli kullanılmış ve Kırşehir ilinde, yabancı dil ağırlıklı programların uygulandığı ortaokullarda 6. sınıfta öğrenim gören 4 öğrencinin görüşlerinden yararlanılmıştır. Araştırmada veriler, yapılandırılmış ve yarı yapılandırılmış maddeler içeren görüşme formu ile elde edilmiştir. Elde edilen bulgular incelendiğinde; yabancı dil ağırlıklı sınıflarda öğrenim gören katılımcı öğrenciler, konuların ve etkinliklerin, arkadaşları ile İngilizce olarak iletişim kurmalarını sağladığı ve onlar için eğlenceli bir eğitim ortamı oluşturduğu görüşündedir. Katılımcı öğrenciler, konuların öğrenilmesi ve etkinliklerin yapılabilmesi için önerilen sürenin yeterli olduğunu dile getirmektedir. Programların değerlendirme boyutuna ilişkin katılımcı öğrenciler, ünite bittikten sonra değerlendirildiklerini ifade etmektedir. Katılımcı öğrenciler, yabancı dil ağırlıklı sınıflarda yaşadıkları en büyük sorunun İngilizce kelimelerin telaffuzu olduğu konusunda hemfikirdir. Programda öğrenilmesi gereken kelimelerin oldukça yoğun olması nedeniyle öğrenciler kelime öğrenmede zorluklar yaşamaktadır. Ayrıca dinleme metinlerinde kelimelerin farklı telaffuz edilmesi ve hızlı konuşulması nedeniyle metinleri anlamakta zorluk yaşadıklarını dile getirmektedir.
ortaokul düzeyi yabancı dil ağırlıklı program öğrenci görüşü
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Temmuz 2022 |
Gönderilme Tarihi | 9 Nisan 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 8 Sayı: 2 |