Madde kullanma eğilimleri farklı üniversite öğrencilerinin duygularını ifade etme tarzlarını çeşitli değişkenler açısından incelemeyi amaçlayan bu çalışmada yüksek madde kullanım eğilimine sahip katılımcıların negatif duygu puan ortalaması, düşük madde kullanım eğilimine sahip katılımcıların negatif duygu puan ortalamasından anlamlı düzeyde yüksektir. Daha önce psikiyatrik hastalık geçirip-geçirmemeye göre katılımcıların pozitif duygu puanları farklılaşmazken; negatif duygu puanları arasında anlamlı farklılık bulunmuştur. Algılanan ebeveyn tutumuna göre katılımcıların pozitif duygu puan ortalamaları arasında anlamlı bir fark bulunmamış; negatif duygu puan ortalamaları arasında ise anlamlı farklılık bulunmuştur. Katılımcıların kendi kişiliklerini tanımlamaları açısından pozitif ve negatif duygu puanları arasında anlamlı farklılık saptanmıştır. Öğrencilerin algılanan akademik başarı düzeyine göre pozitif duygu puanlarında anlamlı farklılık bulunurken; negatif duygu puanlarında anlamlı farklılık bulunmamıştır. Sigara kullanıp-kullanmama durumuna göre katılımcıların pozitif duyguları arasında farklılık bulunamazken; madde kullanma eğilimi düzeyi ile sigara kullanımı değişkenlerinin negatif duygu puanları üzerindeki ortak etkisinin anlamlı olduğu saptanmıştır.
Bu makalenin yazımında desteğini esirgemeyen Dr. Öğr. Üyesi Ekrem Sedat ŞAHİN hocama ve aileme teşekkür ederim.
In this study, which aims to examine the ways in which university students with different substance use tendencies express their feelings in terms of various variables, the negative affect score average of the participants with high substance use tendency is significantly higher than the negative affect point average of the participants with low substance use tendency. While the positive emotion scores of university students did not differ based on their possible previous psychiatric illness, a significant difference was found between negative emotion scores. According to the perceived parental attitudes, there was no significant difference between the positive emotion score averages of the university students; however, a significant difference was found between the mean scores of negative emotions. A significant difference was found between positive and negative emotion scores about the students' self-identification. While there was a significant difference between the positive emotion scores according to the perceived academic achievement level of the students, there was no significant difference between negative emotion scores. As to their smoking habits, there was no difference between the positive emotions of the participants; however, the joint effect of the level of substance use tendency and smoking on negative emotion scores is significant.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2022 |
Gönderilme Tarihi | 19 Mayıs 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 8 Sayı: 3 |