Bu araştırma, uzaktan eğitim sürecinde özel eğitim öğretmenlerinin karşılaştığı durum hakkındaki görüşlerinin SWOT (Strengths) güçlü ve (Weaknesses) zayıf yönler, (Opportunities) fırsatlar, (Threats) tehditler) analizi açısından incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmada durum çalışması deseni kullanılmıştır. Veriler Türkiye’deki 3 devlet okulundaki 46 özel eğitim öğretmenlerinden toplanmıştır. Aynı zamanda veriler, özel eğitim öğretmenlerine uygulanan yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Sonrasında, SWOT analizi kullanılarak güçlü ve zayıf yönler, tehditler ve fırsatlar belirlenmiştir. Araştırmanın bulgularında, özel eğitim öğretmenlerinin uzaktan eğitim sürecinde yaşadıkları “güçlü yönler (olumlu yaşadığı durumlar)” temasında en fazla tekrarladıkları durum, ailenin eğitim sürecine dahil olması, “zayıf yönler (olumsuz yaşadığı durumlar)” temasında en fazla tekrarladıkları unsur, otizmli ve ağır zihinsel engelli öğrencilerin ekran başında kalmaması, fırsatlar (öğretmene kazandırdıkları)” temasında, özel eğitim öğretmenlerinin önemli bir bölümü, öğretmenlerin teknolojik ders yapma alternatiflerini zenginleştirme, “tehditler (problemler, sorunlar)” temasında, teknolojik sıkıntıların olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. Araştırmanın sonuçlarında ise uzaktan eğitim sürecinde özel eğitim öğretmenlerinin bu süreçte çok fazlasıyla etkilendikleri belirtilmiştir.
Özel eğitim öğretmeni Özel eğitim Uzaktan eğitim SWOT analizi Durum çalışması
Özel eğitim Özel eğitim öğretmeni Uzaktan eğitim SWOT analizi Durum çalışması Özel eğitim Özel eğitim öğretmeni Uzaktan eğitim SWOT analizi Durum çalışması
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2023 |
Gönderilme Tarihi | 14 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 9 Sayı: 3 |