In this study, conducted after the earthquakes centered in Kahramanmaraş on February 6, 2023, the aim was to examine the opinions of 7th grade students regarding civil society organization and solidarity activities. The method used was the case study model from the qualitative research approach. The study group consisted of 64 7th grade students attending primary education (middle school level) under the Ministry of National Education, selected using convenience sampling. The data collection tool employed was the interview method, using a semi-structured interview form consisting of five open-ended questions. The obtained data were categorized and thematized through descriptive analysis. Students' expressed opinions were coded and subjected to content analysis through direct quotations. The study found that the solidarity in the February 6 earthquakes increased participants' awareness of civil society organization and solidarity activities. It concluded that civil society organization and solidarity activities played a significant role in meeting the needs of earthquake victims and in normalizing their lives. Furthermore, the study identified that factors such as media, social media, environment, and school, alongside civil society organization and solidarity activities, influenced students' emotions, thoughts, and awareness regarding these issues.
Civil Society Organization February 6 Earthquake Solidarity 7th Grade Students
YOK
Bu araştırmada 6 Şubat 2023’te Kahramanmaraş merkezli yaşanan depremler sonrası ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin sivil toplum kuruluşları ve yardımlaşma faaliyetlerine yönelik görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu benzeşik örneklem yöntemiyle seçilen, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı ilköğretime ortaokul kademesinde öğrenim gören 64 7. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak görüşme kullanılmıştır. Görüşmelerde beş adet açık uçlu sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır. Elde edilen veriler betimsel içerik analizi yoluyla çözümlenmiştir. Öğrencilerin ifade ettiği görüşler, temalarla ilişkilendirilerek kodlanmış, doğrudan alıntılamalar yapmak yoluyla betimsel analiz yapılmıştır. Çalışmanın sonucunda 6 Şubat depremlerindeki yardımlaşmanın katılımcıların sivil toplum kuruluşları ve yardımlaşma faaliyetlerine yönelik farkındalıklarını artırdığı görülmüştür. Depremzedelerin ihtiyaçlarının giderilmesinde ve hayatlarının normalleşmesinde sivil toplum kuruluşları ve yardımlaşma faaliyetlerinin önemli rol üstlendiği, öğrencilerin buna yönelik duygu, düşüncelerinin oluşumunda sivil toplum kuruluşları ve yardımlaşma faaliyetlerinin yanında medya, sosyal medya, çevre ve okul gibi faktörlerin etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Sivil Toplum Kuruluşu Yardımlaşma 6 Şubat Depremi 7. Sınıf Öğrencileri
Bu araştırma kapsamında yer alan bilgiler; herhangi bir kişiye, kuruma, ekipmana çıkar sağlamayı veya kişisel/kurumsal menfaat kazandırmayı amaçlamamaktadır. Herhangi bir grup kurum ya da kişiyle çakar ilişkisi bulunmamaktadır.
YOK
YOK
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyoloji (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | YOK |
Erken Görünüm Tarihi | 9 Nisan 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 10 Nisan 2025 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ağustos 2024 |
Kabul Tarihi | 30 Mart 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 8 Sayı: 1 |