Bu çalışmada, Almanya’da yaşayan Türkler’in tatil ve seyahat kararlarında etkili
olan unsurların belirlenerek, Türkiye’ye yönelik tatil tercihlerine ilişkin
turistik ürün çeşidinin belirlenmesi amaç edinilmiştir. Yurtdışında yaşayan
Türkler yıllar geçtikçe daha yüksek oranda Türkiye’de tatillerini geçirmekte ve
geleneksel tatil kalıpları da memleket ve akraba ziyareti dışında; İstanbul,
Antalya, Bodrum, Çeşme, Alaçatı gibi turistik destinasyonlarda tatil yapma yönünde
değişmektedir.
Araştırmada
veri toplama ve değerlendirme temeline dayalı olarak, Almanya’nın başkenti
Berlin’de yaşayan Türkiye kökenli vatandaşlar ile yüz yüze anket uygulaması
yapılmıştır. Tesadüfü olmayan örnekleme yöntemlerinden kolayda örnekleme yolu
ile gerçekleştirilen çalışmada, hatalı ve eksik doldurulan anketlerin
iptalinden sonra toplamda 426 kişi ile anket tamamlanmıştır.
Araştırma
ölçeğine faktör analizi yapılarak elde edilen altı alt boyut önemlilik
derecesine göre şu şekilde oluşmuştur; Türkiye’nin tatile yönelik sahip olduğu
doğal ve sosyo-kültürel değerleri,
Türkiye’yi tercih etmenin avantajı, güvenlik, zorunluluk, duygusal
bağlılık ve tatil odaklılıktır. Analiz sonuçlarına göre Almanya/Berlin’de yaşayan
Türkler’in Türkiye’yi ziyaret etmesinde etkili olan faktörler sırasıyla; kendi
ülkesi olması, eş dost akraba ziyareti, havasının temizliği, Türk yemeklerinin
lezzetli olması, doğal güzelliklerin varlığı, tatil için her zaman gittiği yer
olması ve tatil yerindeki denizin temizliğidir. Daha az etkiye sahip olan
faktörler ise iş amaçlı gezi/toplantılara katılmak, eğlence faaliyetlerine
katılmak, kaplıca ve kür tedavisinden faydalanmak ve hastanelerde tedavi
olmaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 22 Sayı: 2 |