Implementing strategies in an organization is very important in terms of accomplishing the previously determined objectives. Implementation of strategies in an organization is extremely important to achieve the designated objectives. Implementing strategies effectively is not only necessary for private enterprises but also for public institutions and organizations. The inadequacy of implementation of strategies can make many plans worthless. The mainstay of successful businesses is their ability to implement the strategies rather than identifying them. McKinsey's 7S, a dynamic model in business, is used by academics and practitioners. And this model is considered a popular strategic planning tool. In the public sector, this model can be utilized in the restructuring process. In the domestic literature, there is no study evaluating the public sector restructuring process from McKinsey's 7S Principle perspective. This study contributes to the literature and presents a different perspective on the restructuring process in the public sector in our country.
The 7S Model, which will be implemented by bringing together the seven elements that we examined in detail in the study and adapting them according to the institutions, and structured on seven concepts starting with the English letter S; It includes the issues that should be benefited from both the establishment of an organization from scratch and the restructuring of the existing organization. In this sense, restructuring studies can be done both in the public sector and in private sector organizations by using the model.
Stratejilerin bir organizasyonda hayata geçirilmesi daha önceden belirlenen amaçları gerçekleştirmek açısından son derece önemlidir. Stratejileri etkili bir şekilde uygulamak sadece özel işletmeler için değil, aynı zamanda kamu kurum ve kuruluşları için de gereklidir. Stratejilerin uygulanmasında görülen yetersizlik, birçok planı değersiz kılabilmektedir. Çalışma hayatında başarılı olan işletmelerin dayandığı temel nokta, stratejileri belirlemekten ziyade bu stratejileri hayat geçirmedeki becerileridir. İşletmelerde dinamik bir model olan 7S, akademisyenlerce ve uygulayıcılar tarafından kullanılan ve oldukça popüler olarak değerlendirilen bir stratejik planlama aracı olarak ifade edilmektedir. Kamu sektöründe ise yeniden yapılanma sürecinde bu modelden fayda sağlanması düşünülebilir. Yerli literatürde kamu kurum ve kuruluşlarının yeniden yapılanmasına McKinsey’in 7S İlkesi perspektifi ile yaklaşan bir çalışmaya rastlanılmamıştır. Bu bağlamda bu çalışmanın literatüre katkı sağlaması ve ülkemizde kamu sektöründe yeniden yapılanma sürecine farklı bir perspektiften bakış açısı sunması düşünülmüştür. Çalışmada detaylı olarak incelediğimiz yedi unsuru bir araya getirip kurumlara göre uyarlayarak uygulanacak ve İngilizce S harfi ile başlayan yedi kavram üzerine yapılandırılacak olan 7S Modeli; hem sıfırdan bir organizasyonun kurulmasından hem de mevcut organizasyonun yeniden yapılandırılmasından yararlanılması gereken konuları içermektedir. Bu anlamda model kullanılarak hem kamu sektöründe hem de özel sektör kuruluşlarında yeniden yapılandırma çalışmaları yapılabilmektedir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Ana Bölüm |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 23 Sayı: 2 |