Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Advertising Towards The Metaverse Universe

Yıl 2022, Cilt: 24 Sayı: 2, 708 - 729, 27.08.2022
https://doi.org/10.26745/ahbvuibfd.1092245

Öz

Recently, with the increase in virtual and augmented reality studies and the development of related technologies, Metaverse has received great attention from all over the world. With the Metaverse, it creates a very realistic virtual world with physical interactions and is expected to be very beneficial for society by weakening the concepts of physical disability. However, the world of Metaverse is still in its infancy. It is thought that Metaverse studies will play an active role in the virtual environment in the next ten years. This concept, which includes huge projects, is also the focus of crypto investors. While various virtual projects continue in this field, there is not much academic information and studies. On the other hand, advertising activities, which are very sensitive to technological developments, are likely to switch to different application techniques with this new development. Advertising activities will find a place in the Metaverse universe by integrating with technology, just as the transition from printed advertising material on a papyrus in the past has been made to internet advertising today. The aim of the study is to contribute to the literature by summarizing the views on what the concept of Metaverse is, the transformation of advertising and reporting our predictions about how it will find a place in the Metaverse universe.

Kaynakça

  • Altinbaşak, İ., Karaca, S. (2009). Internet Reklamcılığı Ve Internet Reklamı Ölçümlenmesi Uzerine Bir Uygulama. Ege Academic Review, 9(2).
  • Babacan, M., (2005), Reklamcılık: Temel Kavramlar, Ankara: Detay Yayıncılık. Brain Implants: What Are They? Where Are They Going?” RegDesk, 18 Mar. 2019, www.regdesk.co/brain-implants-whatwhere-how-regulation/.
  • Bulunmaz, B. (2014). Yeni Medya Eski Medyaya Karşı: Savaşı Kim Kazandı Ya Da Kim Kazanacak?. Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Araştırmaları Dergisi, 4(1), 22-29.
  • Ersoy Quadir,S., Akaroğlu, G. (2009). Televizyon reklamlarının çocuk tüketiciler üzerine görsel etkilerinin bir incelemesi. Selçuk İletişim Dergisi, 6(1), 78-98.
  • Dan H.(2020),"Brain-Computer Interfaces Move Forward at the Speed of Musk" , Neurology Today, How To Enter The metaverse - A Step-by-Step Guide (https://sensoriumxr.com/articles/how-to-enter-the-metaverse)

Metaverse Evrenine Doğru Reklamcılık

Yıl 2022, Cilt: 24 Sayı: 2, 708 - 729, 27.08.2022
https://doi.org/10.26745/ahbvuibfd.1092245

Öz

Son dönemlerde, sanal ve artırılmış gerçeklik çalışmalarının artması ve ilgili teknolojilerin gelişmesiyle birlikte Metaverse, dünyanın dört bir yanından büyük ilgi görmüştür. Metaverse ile fiziksel etkileşimlere sahip oldukça gerçekçi sanal bir dünya oluşturmakta ve fiziksel engellilik kavramları zayıflatılarak toplum için oldukça faydalı olması beklenmektedir. Ancak, Metaverse dünyası henüz emekleme aşamasındadır. Metaverse çalışmalarının önümüzdeki on yıl içerisinde sanal ortamda aktif rol oynayacağı düşünülmektedir. Bünyesinde devasa projeleri barındıran bu kavram, kripto yatırımcılarının da odak noktasındadır. Bu alanda çeşitli sanal projeler devam ederken akademik olarak fazla bilgi ve çalışmalar bulunmamaktadır. Öte yandan teknolojik gelişmelere oldukça duyarlı olan reklamcılık faaliyetlerinin bu yeni gelişmeyle birlikte farklı uygulama tekniklerine geçiş yapması muhtemeldir. Geçmişten bir papirüs üzerine basılı reklam materyalinden günümüzde nasıl ki internet reklamcılığına geçiş yapılmış ise reklamcılık faaliyetleri teknoloji ile bütünleşerek Metaverse evreninde de kendine bir yer bulacaktır. Nitel durum değerlendirmesi olarak planlanan çalışmanın amacı, Metaverse kavramının ne olduğuna dair görüşlerin özetlenmesi, reklamcılığın tarihsel dönüşümü ve Metaverse evreninde kendine nasıl bir yer bulacağına dair öngörülerimiz raporlanarak alan yazına katkı sağlamaktır.

Kaynakça

  • Altinbaşak, İ., Karaca, S. (2009). Internet Reklamcılığı Ve Internet Reklamı Ölçümlenmesi Uzerine Bir Uygulama. Ege Academic Review, 9(2).
  • Babacan, M., (2005), Reklamcılık: Temel Kavramlar, Ankara: Detay Yayıncılık. Brain Implants: What Are They? Where Are They Going?” RegDesk, 18 Mar. 2019, www.regdesk.co/brain-implants-whatwhere-how-regulation/.
  • Bulunmaz, B. (2014). Yeni Medya Eski Medyaya Karşı: Savaşı Kim Kazandı Ya Da Kim Kazanacak?. Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Araştırmaları Dergisi, 4(1), 22-29.
  • Ersoy Quadir,S., Akaroğlu, G. (2009). Televizyon reklamlarının çocuk tüketiciler üzerine görsel etkilerinin bir incelemesi. Selçuk İletişim Dergisi, 6(1), 78-98.
  • Dan H.(2020),"Brain-Computer Interfaces Move Forward at the Speed of Musk" , Neurology Today, How To Enter The metaverse - A Step-by-Step Guide (https://sensoriumxr.com/articles/how-to-enter-the-metaverse)
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Ana Bölüm
Yazarlar

Zafer Ayaz 0000-0001-7667-7921

Betül Ersöz 0000-0001-6221-1530

Yayımlanma Tarihi 27 Ağustos 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 24 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ayaz, Z., & Ersöz, B. (2022). Metaverse Evrenine Doğru Reklamcılık. Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 24(2), 708-729. https://doi.org/10.26745/ahbvuibfd.1092245