Araştırmada COVID 19 pandemi sürecinde okul öncesi öğretmenlerinin uzaktan eğitim uygulamalarında yaşadıkları problemlerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden betimsel tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilen araştırmada Çankırı Karatekin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk Gelişimi Bölümünde yüksek lisans öğrenimine devam eden ve okul öncesi öğretmenleri ile çalışılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme sorularının kullanıldığı araştırmada, içerik analizi yapılarak veriler değerlendirilmiştir. Öğretmenler, okulların kapanması ve uzaktan eğitim faaliyetlerine geçilmesiyle, alt yapı yetersizliğinden, katılımın sağlanamamasından, ailelerin eğitim faaliyetlerine olan önyargı ve tutumlarından sorun yaşandığını ifade etmişlerdir. Elde edilen sonuçlara dayanarak, uzaktan eğitimle ilgili alt yapı güçlendirme çalışmalarının yapılması, uzaktan eğitimin nasıl yapılacağına ilişkin eğitimlerin verilmesi önerilebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Ağustos 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 1 Sayı: 2 |
Dergimiz; Türk Medline, Sobiad Atıf Dizini, Türk Eğitim İndeksi, Türkiye Atıf Dizini (Turkiye Citation Index)' te taranmaktadır.
Dergimizin Önceki Editörleri:
2017-2019: Doç. Dr. Rıdvan Karabulut
Dr. Öğr. Üyesi Elif Tuba KOÇ, aniden aramızdan ayrıldığı güne kadar, dergimize Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği alanında alan editörü olarak önemli katkılar sağladı. Onun çaba ve gayretini, değerli emeğini ve aziz hatırasını saygı, sevgi ve özlemle anıyoruz.