Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

LİSE ÖĞRENCİLERİNİN FİZİK ÖĞRENME ANLAYIŞLARININ CİNSİYET, SOSYO-EKONOMİK DURUM VE FİZİK BAŞARILARI AÇISINDAN İNCELENMESİ

Yıl 2016, , 494 - 511, 07.01.2016
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2016.16.2-5000194939

Öz

Bu çalışmada 9. sınıf lise öğrencilerinin fizik öğrenme anlayışlarında cinsiyet, sosyo-ekonomik durum ve fizik başarılarına göre bir fark olup olmadığı araştırılmıştır. Çalışmaya 564 (erkek = 292, kız = 272) öğrenci katılmıştır. Veriler tarama yöntemi ile toplanmış olup öğrencilere fizik öğrenme anlayışlarını ve demografik bilgilerini ölçen bir anket dağıtılmıştır. Anket verilerinin analizinde AMOS 20 ve SPSS 21 programları kullanmıştır. AMOS 20 programı ile doğrulayıcı faktör analizi ve SPSS 21 programı ile Mann-Whitney U ve Kruskal-Wallis testleri uygulanmıştır. MannWhitney U testi sonuçlarına göre kız ve erkek öğrencilerin fizik öğrenme anlayışları arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. Ayrıca Kruskal-Wallis testi sonuçlarına göre öğrencilerin fizik öğrenme anlayışlarında sosyo-ekonomik durum ve fizik başarılarına göre anlamlı bir fark gözlemlenmiştir. 

EXAMINING HIGH SCHOOL STUDENTS’ CONCEPTIONS OF LEARNING PHYSICS ACCORDING TO THEIR GENDER, SOCIO-ECONOMIC STATUS AND PHYSICS ACHIEVEMENT

Yıl 2016, , 494 - 511, 07.01.2016
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2016.16.2-5000194939

Öz

In this study, whether the 9th grade high school students’ conceptions of learning physics differ according to their gender, socio-economic status and physics achievement were investigated. 564
(male = 292, female = 272) students participated in the study. Data were collected through survey method and the questionnaire that measures the students’ conceptions of learning physics and
demographic information was distributed. The AMOS 20 and SPPS 21 were utilized in data analyses. Confirmatory factor analysis by the AMOS 20, and Mann-Whitney U and Kruskal-Wallis tests by the SPSS 21 were performed. Based on the results obtained from Mann-Whitney U it was found that there was a significant difference between males’ and females’ conceptions of learning physics. According to the results of Kruskal-Wallis test, it was also observed that there was a significant difference in students’ conceptions of learning physics with respect to their socioeconomic status and physics achievement.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Serkan Kapucu

Eralp Bahçivan

Yayımlanma Tarihi 7 Ocak 2016
Gönderilme Tarihi 1 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016

Kaynak Göster

APA Kapucu, S., & Bahçivan, E. (2016). LİSE ÖĞRENCİLERİNİN FİZİK ÖĞRENME ANLAYIŞLARININ CİNSİYET, SOSYO-EKONOMİK DURUM VE FİZİK BAŞARILARI AÇISINDAN İNCELENMESİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(2), 494-511. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2016.16.2-5000194939