The purpose of this study is to investigate the development of pre-service elementary mathematics teachers’ technological pedagogical content knowledge (TPACK), TPACK self-confidence and perceptions related to use of technology. Considering this purpose, an education program, which is covered in the course “Computer-assisted Mathematics Teaching” as three hours in a week, was administered to the fourth year students of mathematics education program. Within the scope of the study, Technological Pedagogical Content Knowledge Scale, Technological Pedagogical Content Knowledge Confidence Scale, and Technological Pedagogical Content Knowledge Perception Scale were conducted to 30 pre-service teachers before and after the study. Data gathered from the questionnaires were analyzed qualitatively and quantitatively. Results show that the teaching program resulted with no changes on perceptions of pre-service teachers towards technology use while it affected the technological pedagogical content knowledge and self-confidence of pre-service teachers positively
Mathematics Education Technological Pedagogical Content Knowledge Confidence
Bu çalışmanın amacı, ilköğretim matematik öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgilerinin (TPAB), TPAB öz güvenlerinin ve teknoloji kullanımına ilişkin algılarının gelişimini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda, ilköğretim matematik öğretmenliği programı son sınıfında öğrenim gören öğretmen adaylarına haftada üç saatlik “Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimi” dersi kapsamında bir öğretim programı uygulanmıştır. Matematik eğitiminde kullanılan dinamik geometri yazılımlarından Cabri 2D ve 3D, GeoGebra, GSP ve Drive programlarının matematik eğitiminde nasıl kullanılması gerektiği öğretmen adaylarına araştırmacılar tarafından anlatılmıştır. Çalışmanın amaçları doğrultusunda Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Ölçeği, Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Öz güven Ölçeği, Teknoloji Kullanıma Yönelik Algı Ölçeği araştırmanın başında ve sonunda 30 öğretmen adayına uygulanmıştır. Ölçeklerden elde edilen veriler nitel ve nicel olarak analiz edilmiştir. Uygulanan öğretim programının öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgilerinde ve özgüvenlerinde olumlu yönde gelişme olurken teknoloji kullanımına ilişkin algılarında değişim olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
Matematik Eğitimi Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Öz Güven
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Ocak 2016 |
Gönderilme Tarihi | 1 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 |