Bu
araştırmada, özel yetenekli öğrencilerin akademik ve zihinsel ihtiyaçlarına
cevap verebilecek beyin temelli öğrenme yaklaşımını temel alan
farklılaştırılmış eğitim programının geliştirmesi, uygulanması ve etkililiğinin
sınamak amaçlanmıştır. Çalışma, 5. Sınıfa devam eden 12’si deney, 12’si kontrol
olmak üzere 24 özel yetenekli öğrenci ile bu öğrencilere örgün eğitim veren
Beyazıt Ford Otosan İlköğretim Okulunda yapılmıştır. Araştırma kapsamında
verilerin toplanması için Cornell Eleştirel Düşünme Ölçeği, Torrance Yaratıcı
Düşünme Testi kullanılmıştır. Bahsi geçen testler deney ve kontrol grubu
öğrencilerine öntest ve sontest olarak verilmiştir. Toplanan verilere uygun
istatistikî analiz teknikleri uygulanarak araştırma sonuçları elde edilmiştir.
Bu araştırma sonucunda eleştirel düşünme becerilerinden tümevarım (z=-2,302,
p<0.05), tümdengelim (z=-2,072, p<0.05), varsayım (z=-2,294, p<0.05)
ve toplam (z=-2,227, p<0.05) puan
düzeylerinin deney grubu lehine anlamlı farklılıklar gözlemlenmiştir. Yaratıcı
düşünme becerilerinden akıcılık (z=-2.180, p<0.05) , Başlıkların soyutluluğu
(z=-2.865, p<0.01), ve toplam (z=-3.302, p<0.01) test puanlarında
istatistiksel açıdan deney grubu lehine anlamlı farka rastlanmıştır
Özel Yetenekli Öğrenciler Beyin Temelli Öğrenme Eleştirel Düşünme Yaratıcı Düşünme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Mart 2019 |
Gönderilme Tarihi | 14 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |